در دنیای تجارت امروز، همه به سمت تجارت الکترونیکی در حال حرکت هستند. طراحی سایت فروشگاهی در واقع راهی برای فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است. به راحتی میتوانید برای تجارت خود ایده و سایت را ارائه دهید. در واقع، مردم هر روز این کار را انجام میدهند. اما با رقبای گسترده در دنیای تجارت، تعداد کمی از افراد میتوانند راه موفقیت را بیابند. برای موفقیت سایت فروشگاهی به بیش از تنها یک ایده نیاز دارید، برای آن باید به اندازه کافی تلاش کنید.
موفقیت سایت فروشگاهی به موارد بسیاری ارتباط دارد ولی مهمترین آن طراحی اصولی سایت است. دیجیتال مارکتینگ سها میتواند به شما در طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن فروشگاه و مدیریت پیج اینستاگرام و بهبود آن کمک کند.
در ادامه به توضیح چند نکته ضروری در طراحی سایت و موفقیت آن میپردازیم.
نحوه نمایش صحیح سایت در گوشی
از آنجایی که این روزها بسیار از افراد با گوشیهای همراه خود کار میکنند پس باید بدانید که اولین اصل در طراحی سایت نحوه نمایش صحیح سایت بر روی گوشی است که البته بسیاری از کسب و کارها علاوه بر این از اپلیکیشن فروشگاهی کمک میگیرند
طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی که بتواند به خوبی در گوشی دیده شود، یکی از راههای موفقیت سایت فروشگاهی است. به یاد داشته باشید، که برای بهبود پیمایش از یک نسخه سایتی ساده و روشن استفاده کنید. دکمههای روی صفحات باید فضای کافی برای فشار دادن با انگشت داشته باشند.
نوار جستجو
وجود نوار جستجو این امکان را به مشتریان میدهد تا به سرعت خواستههای خود را پیدا کرده و در وقت خود صرفهجویی کند. خریداران علاقهای ندارند که صفحات را مرور کرده و به دنبال خواسته خود بگردند. یک نوار جستجو پیشرفته سایت شما را به یک موتور جستجو اتوماتیک برای محصولاتتان تبدیل میکند. یکی دیگر از فاکتورهای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این است که نتایجی در هنگام نوشتن موضوع جستجو به کاربر پیشنهاد بدهد.
روش پرداخت مناسب
هر سایت فروشگاهی نیاز به یک فرآیند پرداخت دارد. هنگام توسعه سایت فروشگاهی، اطمینان حاصل کنید که یک بستر پرداخت مناسب برای کاربران خود انتخاب کنید. یکی از مهمترین مشکلات سایت فروشگاهی داشتن منبع قابل اعتماد پرداخت است. داشتن چندین روش پرداختی بسته به نوع مخاطب میتواند به کاربران کمک کند تا راحتتر خرید خود را انجام دهند. برای این کار حقایق ساده ای مانند موقعیت جغرافیایی مشتریان خود را در نظر بگیرید.
کیفیت تصاویر
اولین تجربهای که خریدار با کالا و سایت شما دارد، تصاویر آنهاست، روی آنها حساب باز کنید. یکی دیگر از نکات برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای وجود تصاویر، با کیفیت خوب است تا مشتری بتواند آنچه را که میخواهد ببیند. چندین تصویر از محصول را برای مشتریان در نظر بگیرید تا همه ویژگیها را مشاهده کنند.
عکسی از محصول مورد استفاده یا متن را در آن قرار دهید. این امر باعث میشود که مشتریان بتوانند به راحتی با محصول ارتباط برقرار کنند. بزرگنمایی میتواند شک خریدار را در طراحی، رنگ و کیفیت محصول برطرف کند.
پرداخت آسان
یک صندوق خرید با طراحی ضعیف، قاتل اصلی موفقیت سایت فروشگاهی است. اگر مراحل پرداخت طولانی و گیج کننده باشند، خطر از دست دادن مشتریان به ۶۷ درصد میرسد. مشتری در نهایت بدون خرید سایت را ترک میکند.
برای جلوگیری از این کار، مراحل پرداخت را ساده و کوتاه کنید. در آخرین لحظه هزینههای اضافی را ارائه ندهید. اطلاعات حمل و نقل را به وضوح بیان کنید و مطمئن شوید که زمان بارگذاری سایت طولانی مدت نباشد.
محصولات مرتبط را به نمایش بگذارید.
یکی از جذاب ترین ویژگیها، نمایش محصولات مرتبط با ویژگیهای مشابه در یک نوار کنار هم است. اکثر مشتریان دوست دارند بیشتر نگاه کنند تا محصول بهتری انتخاب کنند. ارائه لیستی از محصولات به آنها این فرصت را میدهد تا آنچه میخواهند بخرند را مقایسه کرده و قبل از خرید، اطلاعات کاملی در مورد مزایا محصول مورد نظر خود داشته باشند.
نظر شما