در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، ۲۸۱ هزار و ۴۵۰ تن فرآوردههای لبنی به ارزش ۳۸۱ میلیون و ۱۸۶ هزار دلار صادر شده است که این امر نشاندهنده رشد ۲۵ درصدی به لحاظ وزنی و حدود ۲۳ درصدی به لحاظ ارزشی است.
کارشناسان صنایع لبنی معتقدند کیفیت بالا و استانداردهای بینالمللی محصولات ایرانی، تنوع محصولات لبنی و شیری تولیدی، قیمت مناسب و رقابتی و توانایی تأمین و تولید به میزان کافی برای تأمین نیازهای داخلی و صادرات به بازارهای جهانی، از مهمترین دلایل رشد صادرات لبنیات ایران به دیگر کشورها بوده است.
برای دانلود اینفوگرافیک در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید
نظر شما