محمدتقی رفیعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیستمین سالگرد آغاز به کار سامانه ۱۳۷ در شهرداری اصفهان اظهار کرد: طی رویدادی تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» که در طول ماههای گذشته و هر هفته آئین آغاز بهکار یا کلنگزنی پروژهها در سطح مناطق، معاونتها و سازمانها را داشتیم، افتتاح طرحهای اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان برگزار شد.
وی افزود: با محوریت مرکز ارتباطات مردمی، ۲۰ پروژه و طرحهایی که در راستای ساماندهی و ارتقای خدماترسانی در حوزه پاسخگویی و پیگیری پیامهای شهروندان برنامهریزی شده بود را رونمایی کردیم.
رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعضی طرحها آغاز بهکار کرد و بعضی آماده برای اجرا در ماههای آینده شد، گفت: یکی از مهمترین طرحها که محور برنامه بیستساله ۱۳۷ بود، طرح «شهربان» با هدف تقدیر و تجلیل از شهروندان مشارکتکنندهای بود که در طول ماههای گذشته بیشترین تماس و بیشترین ارتباط را با همکارانم در سامانه ۱۳۷ داشتند.
رفیعی با بیان اینکه شهربانان پیگیر پیامهای خود و پاسخگوی تماسهای همکارانم در اداره ارتباطات بودند، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر از این افراد که از آنها تحت عنوان «شهربان» نام میبریم، وارد فرایند جدیدی میشوند که اقدامها و تماسها منجر به کسب امتیاز و در نهایت تقدیر و تجلیل ویژه از فعالان این حوزه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تعریف شهربان گسترده است و با توجه به دستورالعمل و آئیننامه مصوبی که این طرح دارد، شهربانان از شهربان یک ستاره تا چهار ستاره به تناسب امتیاز تماسگیری، بازخوردگیری، پاسخگویی و پیگیری طبقهبندی و رتبهبندی میشود، از ۷۰ نفر از شهربانان که طی ۱۲ ماه گذشته بیشترین تماس را داشتند تقدیر شد؛ اولین شهربان حدود ۵۰۰ تماس در سامانه ۱۳۷ ثبت کرده است.
رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه از این پس پیامها و تماسهای شهربانان بدون نوبت رسیدگی و با قید فوریت بازخوردگیری میشود، افزود: پروژههایی نظیر رونمایی از کتاب تخصصی در حوزه مراکز تماس و پاسخگویی را داشتیم که در نوع خود در کشور بیبدیل است، این کتاب به همت همکارانم در مجموعه مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گردآوری شد.
نظر شما