به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پلیس، سردار رادان با بیان اینکه سالانه بیش از ۶۰۰ میلیارد کیلومتر پایش سفری یا غیرسفری داریم، با اشاره به وجود ۶۹۵ هزار کیلومتر جاده، ۵۳ میلیون راننده و ۴۱ میلیون وسیله نقلیه در کشور اظهار کرد: نقش همکاران در راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر بیبدیل است و اگر این نقشها نبود و برنامه کاهش تصادفات را نداشتیم، باید ۶۰ هزار کشته را تجربه میکردیم.
وی افزود: سیر جلوگیری از افزایش تصادف به جایی رسیده است که به ۱۹ هزار کشته و یک بار به عدد ۱۶ هزار نفر رسیدیم، در حالی که در زمانی ۲۸ هزار کشته را تجربه کردیم، خوشحال نیستیم از ۲۸ هزار به ۱۹ هزار رسیدیم، چراکه این عدد بسیار بالا است و در شأن مردم و نظام نیست، باید جدیتر، پرتلاشتر و جهشیتر حرکت کنیم و هماهنگی دستگاههای مرتبط میتوانند کمکهای خوبی کند.
رئیس پلیس کشور اضافه کرد: شهید رئیسی در این موضوع خیلی فعال بود و خواسته او در یک برنامه پنج ساله کاهش ۵۰ درصدی تلفات جادهای بود و در دوره رئیس جمهور جدید افق جدیدتری باز شد و خبر از هدف «نه به تصادفات» داد، زمانی که «نه به تصادف» در دل و ذهن مردم و مسئولان جا بگیرد، یک اطمینان خاطر به وجود میآید و خدمت بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به خدمات پلیس طی سالهای اخیر گفت: در حوزه شمارهگذاری، صدور گواهینامه، اجراییات، رسیدگی به تصادفات و حوادث ترافیکی، سالانه نزدیک به ۲۲۰ میلیون خدمت به مردم انجام میشود، این را در کنار حوزه عملیات بگذاریم، نشان میدهد همکاران پلیس در راهنمایی و رانندگی فعال هستند و اراده آنها هیچگاه سست نمیشود.
سردار رادان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «وقتی قصه تصادفات را میشنوم غصهام میشود و تلاش کنید آمار تصادفات را به حداقل برسانید»، حادثهها پیامد و اثرات هولناکی بر خانواده و اطرافیان افراد آسیب دیده میگذارد و یکبار برای همیشه باید موضوعات هوشمندی، خودروی متصل و قانون و مقررات را حل کنیم؛ در این شرایط هزینههای اورژانس پایین میآید و تراز احساس امنیت بالا میرود، مسئله خودروی متصل میتواند انقلابی در کنترل وسیله نقلیه به وجود بیاورد و میشود در یک حرکت جهادی این ناوگان پر رفت و آمد را به کنترل در بیاوریم.
وی اضافه کرد: امروز حدود ۱۰ درصد از رانندگان مرتکب تخلفات حادثه ساز میشوند و این ۱۰ درصد اراده خود را بر ۹۰ درصد باقی مانده جامعه تحمیل میکنند، جرایم این متخلفان باید بالا برود، جزو کشورهایی هستیم که در حوزه تخلفات راهنمایی و رانندگی کمترین جرایم را داریم، چراکه راننده متخلف احساس میکند، هزینه تخلفش آنقدر نیست که بازدارنده باشد، باید روی این موضوع کار کنیم و نتیجه بگیریم تا بتوانیم در حوزههای مختلف اقدامی انجام دهیم که سزاوار مردم باشد.
نظر شما