بهار سنجری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای درمان کودکانی که مشکلات خاص مانند بیشفعالی، نبود دقت و توجه، اوتیسم و اختلالات یادگیری دارند، باید به درمانگر متخصص در این زمینه مراجعه شود.
وی افزود: مشکلات خاص کودکان زمانی که آنها به سن مدرسه میرسند، بیشتر بروز میکند و کادر آموزش زائد در صورت مشاهده مشکلات کودکان به طور مکرر گزارش تحصیلی این دانشآموزان را به خانواده ارائه دهند و خانواده نیز در این مرحله باید مشکل فرزند را درک کند و بپذیرد که کودک باید درمان شود.
روانشناس کودک گفت: در صورت وجود اختلالات روحی، رفتاری و روانی در کودکان، خانواده باید مشکل کودک را بپذیرد و از انکار واقعیت خودداری کند، زمانی که والدین مشکل کودک را انکار کنند و درمان انجام نشود، به طور قطع هم کودک و هم خانواده با مسائل متعددی روبهرو خواهند شد.
سنجری خاطرنشان کرد: کودکانی که با شرایط خاص دست و پنجه نرم میکنند، در مدرسه و برای یادگیری نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستند، زیرا همکلاسیهای آنها مشکلات یادگیری ندارند و در این شرایط مقایسه اتفاق میافتد و کودکان علاوه بر مشکلات درسی، اعتماد به نفس خود را نیز از دست میدهد.
وی تصریح کرد: لازم است والدین مشکل کودک را بپذیرند و اقدامات ضروری برای رفع مسئله را انجام دهند تا اعتماد به نفس کودک خدشهدار نشود، البته به جز مشکلات یادگیری و نبود تمرکز باید مشکلات رفتاری کودکان نیز بررسی شود، برای اینکه در آینده نبود اعتماد به نفس تبعات بیشماری برای فرد به همراه دارد.
نظر شما