آزمایش مخفیانه انسان-شامپانزه / تولد و مرگ هیبرید انسان-شامپانزه

تلاش‌های دانشمندان برای ایجاد موجود هیبریدی انسان و شامپانزه با نام "هیومنزی" در دهه‌های گذشته، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. اگرچه این پروژه به دلیل نگرانی‌های اخلاقی متوقف شد، اسناد و شواهد جدید، پرده از آزمایش‌های جنجالی و پیامدهای ترسناک آن برداشته‌اند.

به گزارش ایمنا، آزمایش‌های جنجالی دانشمندان برای ایجاد موجود هیبریدی انسان و شامپانزه، معروف به هیومنزی، بار دیگر پس از دهه‌ها توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. این موجود که با استفاده از تلقیح مصنوعی از انسان و شامپانزه ایجاد شد که به‌دلیل نگرانی‌های اخلاقی و پیامدهای رفتاری تنها مدت کوتاهی زنده ماند.

تینا مزدکی، دانشمند ایرانی توضیح می‌دهد که نظریه «چارلز داروین» درباره تکامل انسان از نخستی‌ها موجب شد دانشمندان برای بررسی امکان ایجاد یک موجود هیبریدی، همچون انسان-شامپانزه، به مطالعات جسورانه‌ای بپردازند. ایلیا ایوانوف، زیست‌شناس شوروی نیز در دهه ۱۹۲۰ میلادی، در راستای این تحقیقات، تلاش کرد هیبریدی از انسان و میمون ایجاد کند.

با گذشت زمان، در ایالات متحده نیز دانشمندانی با روش تلقیح مصنوعی، به تولد یک موجود هیبریدی به نام هیومنزی در فلوریدا دست پیدا کنند. اگرچه دانشمندان با موفقیت این موجود را متولد کردند، اما پس از چند هفته و به‌دلیل وحشت از پیامدهای احتمالی، این جانور را از بین بردند.

به گفته گوردون گلپ، روان‌شناس تکاملی، این پروژه در پارک اورنج فلوریدا انجام شد، جایی که یک شامپانزه ماده با مایع منی انسانی تلقیح شد و منجر به حاملگی و تولد جانوری خاص شد. گلپ تأکید کرد که این تلاش‌ها برای مطالعه و بررسی رفتارهای شناختی نخستی‌ها و بررسی شباهت‌های انسانی در آن‌ها صورت گرفته است.

آزمایش مخفیانه انسان-شامپانزه  / تولد و مرگ هیبرید انسان-شامپانزه در نخس

در سال‌های گذشته، این تحقیقات به‌ویژه در آزمایشگاه‌های چینی و اسپانیایی ادامه پیدا کرده است. دانشمند اسپانیایی، خوان کارلوس ایزپیسوا بلمونته، ادعا کرده که جنین هیبریدی را در چین پرورش داده است، اگرچه این جنین به‌دلایل اخلاقی سقط شد.

این مطالعات که به استفاده از جنین میمون‌ها برای بررسی و آزمایش رشد اعضای بدن انسان در محیط‌های آزمایشگاهی پرداخته‌اند، همچنان در برخی کشورها به‌عنوان روش جدیدی در زیست‌شناسی تجربی و جانورشناسی تطبیقی دنبال می‌شود.

کد خبر 805155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.