ضرورت چابک‌سازی و سرعت عمل در تسریع طرح ارتقا و تقویت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پروش بر ضرورت چابک‌سازی و سرعت عمل در تسریع طرح ارتقا و تقویت آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در جلسه کارگروه اقدام برنامه هفتم، با تاکید بر ضرورت چابک‌سازی و سرعت عمل در تسریع طرح ارتقا و تقویت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه کارگروهی مؤثر در شورای عالی یا کمیسیون‌های تخصصی و مربوطه تشکیل شود.

وی افزود: در کنار موارد موجود طرح تقویت آموزش و پرورش اگر پیشنهادی مازاد وجود دارد، مشخص و بر بقیه مفاد طرح افزود شود و در این مسیر از تخصص همکاران بخشی نیز استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موارد فوق باید در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار بگیرید، تصریح کرد: طرح تقویت آموزش و پرورش باید توسعه پیدا کند تا خلاءهای موجود مرتفع شود.

وی تأکید کرد: می‌توان خلأهای موجود در هر معاونت را در قالب یک ماده و تبصره تجمیع کرد تا در طرح گنجانده شود، همچنین شاخص‌ها و مسئول مستقیم آن در طرح باید تعیین شود و تمام معاونت‌های تخصصی در این امر دخیل شوند.

کاظمی با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه گفت: برای احکام مرتبط به آموزش و پرورش در این برنامه باید سند مشخص و شفاف تهیه یا به‌روزرسانی شود تا مسیر حرکت ما را مشخص کند.

وی با تأکید بر اینکه اسناد تهیه شده باید عملیاتی باشد، بیان کرد: بر اساس سیاست‌های مشخص، چهارچوب حرکت نیز مشخص خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ضرورت دارد شاخص‌های احکام برنامه هفتم نیز تبیین و مدل و الگوی تحقق شاخص‌ها نیز مشخص شود که از چه مسیری و چگونه می‌توان به آن دست پیدا کرد.

کد خبر 804966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.