تامین امنیت نیازمند وفاق و همدلی است

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استان اصفهان گفت: امنیت دفعی نیست و با یک گروه و جریان حاصل نمی‌شود، بلکه نیازمند آن است که همه دل‌ها، افکار و گروه‌ها منسجم باشند تا امنیت حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اکبر صالحی صبح امروز _یکشنبه ششم آبان_ در مراسم تکریم و معارفه معاونان استاندار اصفهان اظهار کرد: امروز دولت جدیدی با شعار وفاق ملی در کشور شکل گرفته است و در این مسیر رهبر انقلاب فرمودند کمک به دولت وظیفه همه ما است، این عنایت خداوند بود که استانداری مردمی، مؤمن، انقلابی و از جنس مردم توفیق یافت که در این استان خدمت‌گزاری کند.

وی با اشاره به مراحل ترقی مدیران افزود: یکی از گرفتاری‌های ما پس از شکل‌گیری دولت‌ها این است که از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود و در شایسته‌سالاری مشکل داشته‌ایم؛ برخی مدیران پروازی هستند و یکی از آفت‌های مدیریتی در گذشته انتصابات سهمیه‌ای، خطی، سهم‌خواهانه و از این جنس بوده است، اما امروز استاندار جدید علم بلند کرده است تا آن‌ها را به حاشیه ببرد و همین پشت کردن به حواشی یعنی توجه به اصول و اهداف و نقاطی که باید به آن‌ها برسیم.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استان اصفهان آشنایی استاندار جدید با مسائل استان را بسیار مهم دانست و گفت: استانداری که بومی و آشنا به مسائل باشد، به مراتب توفیقات، نتیجه، کارآمدی و آثار و برکات بهتری خواهد داشت به‌ویژه آنکه جمالی‌نژاد متعلق به وزارت کشور نیز بوده است و همین ارتباط با وزیر و معاونان وزرا در فوریت امور اثرگذار است که تفکیک معاونت‌های امنیتی از سیاسی و اجتماعی یکی از آثار آن است و در این رابطه ما از دیگر استان‌ها جلوتریم.

صالحی وسعت بالای دید مسائل استان را یکی دیگر از ویژگی‌های استاندار جدید اصفهان عنوان کرد و افزود: با شناختی که از استاندار جدید دارم، مطمئنم که انتصاب وی از الطاف خداوند برای استان اصفهان است، ایشان دارای روحیه تواضع، مردم‌داری و بردباری است که در فرایند امور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: رویکرد مثبتی که در مسئولان و نماینده رهبر انقلاب در استان و سایر جریانات سیاسی نسبت به استاندار جدید وجود دارد، همه اقبال خوب و فرصتی استثنایی برای استان است، امنیت دفعی نیست و با یک گروه و جریان حاصل نمی‌شود، بلکه نیازمند آن است که همه دل‌ها، افکار و گروه‌ها منسجم باشند تا امنیت حاصل شود.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استان اصفهان ادامه داد: برای حصول امنیت شاخصه‌هایی وجود دارد که ایمان و یاد خدا، نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های مختلف جامعه، پیروی از ولایت از جمله این شاخص‌ها است، با تاکید بر آنکه توجه به منویات رهبری امنیت‌آور است و اگر بخواهیم امنیت را در کشور توسعه دهیم باید همه دیدگاه‌ها را به‌کار گیریم.

صالحی با بیان اینکه شعارها و سیاست‌های رئیس‌جمهور چهاردهم بر مبنای میدان دادن به همه مردم است، گفت: انقلاب و ولایت متعلق به گروه و جریان خاصی نیست، در دایره نظام و ولایت همه مردم قرار دارند و فقط دشمنان جایی ندارند، بنابراین با قوت می‌گویم که ما خدمت‌گزار همه مردم با هر دید و هر نظر و از هر کوی و هر برزن هستیم و امنیت نیازمند همدلی و انسجام و هم‌افزایی همه است.

وی با تاکید بر اینکه بستر رشد استان در همه زمینه‌ها نیازمند امنیت پایدار است، اذعان کرد: امنیت مردم و امنیت نظام دو روی یک سکه است که در حوزه امنیت پایدار باید به هر دو توجه کرد؛ امنیت تسهیلگر رشد و توسعه استان است و باید با تمام توان برای آن تلاش کرد تا مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امنیتی و هزینه‌بر نشوند.

کد خبر 804857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.