شرکت در مناقصات؛ فرصتی عالی برای تأمین تجهیزات پزشکی
تامین تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی مجموعه‌ای از لوازم، ابزارها، ماشین آلات و ده‌ها مورد دیگر هستند که برای تشخیص، پیشگیری، کنترل یا درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بدون شک تمام مراکزی که با سلامت افراد در ارتباط هستند، به تجهیزات پزشکی نیاز دارند. از آنجا که تجهیزات پزشکی با قیمت‌های بالایی تولید و به فروش می‌رسند، از این رو باید بودجه هنگفتی را برای تجهیز کردن مراکز درمانی در نظر گرفت. اما یکی از راه‌های خرید تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب، برگزاری مناقصه است. مناقصه‌گزاران با برگزاری مناقصه این شانس را خواهند داشت تا با تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی معتبر و مهم آشنا شده و تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند.

اطلاع‌رسانی جامع

خریدار تجهیزات پزشکی با تهیه یک لیست از لوازم مورد نیاز خود، اولین گام را برای برگزاری مناقصه برمی‌دارد. پس از تهیه لیست مورد نیاز، اینک باید بودجه لازم را برای خرید تجهیزات مشخص کند، پس از فرایند و مراحل قانونی مناقصه، باید تاریخ و محل برگزاری مناقصه مشخص شود. زمانی که تمام اطلاعات در مورد مناقصه تکمیل شد، اینک این اطلاعات باید اطلاع‌رسانی شوند. باید تمام اطلاعات مربوط به مناقصه، یک بار و به صورت کامل منتشر شوند. آگهی‌ها همیشه جزو راهکارهای مناسب و البته مقرون به صرفه برای اطلاع‌رسانی هستند. در آگهی مناقصه، اطلاعات در کنار هم به صورت یکپارچه قرار می‌گیرند، سپس در روزنامه کثیرالانتشار و یا سایت‌های مرجع مناقصات منتشر می‌شوند.

دسترسی به آگهی مناقصه

برگزاری مناقصه علاوه بر اینکه یک فرصت عالی برای مناقصه گزار جهت تامین تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب است، از سوی دیگر یک فرصت عالی نیز برای مناقصه‌گر جهت فروش تجهیزات پزشکی به صورت عمده است. بنابراین می‌توان گفت در معاملات مناقصات هر دو طرفین می‌توانند به سود خوبی دست پیدا کنند. نقطه اشتراک مناقصه‌گر و مناقصه گزار، سایت‌های مناقصات هستند که از این طریق می‌توانند وارد تعامل شوند. سایت ارتباط گستران هزاره پلی است میان مناقصه‌گر و مناقصه‌گزار، تا از این طریق هر دو بتوانند نیاز خود را برطرف کنند. در سایت هزاره، تمامی آگهی‌های مناقصات تجهیزات پزشکی به صورت یکپارچه منتشر می‌شوند. با به روز رسانی مداوم، به صورت لحظه ای از آگهی‎های مناقصات تجهیزات پزشکی مطلع خواهید شد.

بررسی آگهی مناقصه

مناقصه گزار با انتشار آگهی نیاز خود را به صورت شفاف اعلام کرده است، اینک باید منتظر بماند تا تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی در مناقصه شرکت کرده و با ارسال مدارک توانایی خود را مبنی بر ارائه تجهیزات مورد نیاز، اعلام کنند. با انتشار آگهی در پایگاه ملی مناقصات (هزاره) ، اینک مناقصه‌گر باید این فرایند را ادامه دهد. مناقصه گر با ورود به سایت مناقصه و انتخاب دسته‌بندی درست، آگهی‌های مرتبط را انتخاب و مورد بررسی قرار می‌دهد.

تعهد به شروط مناقصه گزار

با توجه به اینکه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی به شمار می‌آیند که با سلامت افراد مرتبط هستند، از این رو باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند. یکی از شروط مناقصه گزار برای خرید تجهیزات، استانداردهای لازم است که در آگهی به این موضوع اشاره می‌شود. اگر جزو تولید کنندگانی هستید که تمامی موارد استاندارد را در مورد متریال و نحوه ساخت رعایت می‌کنید، می‌توانید در این مناقصه شرکت کنید.

نکته مهم دیگر تحویل به موقع تجهیزات است، اگر برنده مناقصه شوید باید در تاریخ تعیین شده تجهیزات را تحویل دهید. اگر از یک تیم تخصصی و نیروی کار قوی برخوردار هستید و این اطمینان را خواهید داشت که تعداد اقلام مورد نیاز را در زمان مشخص تحویل خواهید داد، بی‌درنگ در مناقصه شرکت کنید.

ارائه قیمت مناسب

در کنار کیفیت تجهیزات، قیمت نیز برای مناقصه‌گزار بسیار مهم است. مناقصه گزار به دنبال تولید کننده و تامین کننده‌ای است که تجهیزات مورد نیاز را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید برنده مناقصه شوید، در قیمت‌گذاری باید دقت زیادی داشته باشید. باید تجهیزات مورد نیاز را به گونه‌ای قیمت‌گذاری کنید که رضایت مناقصه گزار جلب شود، نسبت به رقبا قیمت کمتر باشد و همچنین بتوانید به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. اگر تجهیزات در انواع مختلف است، باید به صورت لیست هر وسیله را به صورت جداگانه قیمت‌گذاری کنید.

اعلام فرد برنده

تا قبل از به پایان رسیدن مهلت شرکت در مناقصه، مدارک را تکمیل و ارسال کنید. مناقصه‌گزار با کارشناسانی که در اختیار دارد تمامی مدارک را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. قطعاً شرکت کننده‌ای برنده مناقصه خواهد شد که بتواند رضایت مناقصه‌گزار را جلب کند. یک رزومه قوی و ارائه قیمت مناسب می‌توانند در برنده شدن شما موثر باشند. پس از اعلام فرد برنده، در طی یک قرارداد، سایر شروط طرفین ثبت و معامله انجام می‌شود.

سخن پایانی

فروش تجهیزات پزشکی به صورت عمده برای تولید کننده و تامین کننده می‌تواند بسیار سودآور باشد. اگر می‌خواهید این فرصت را از دست ندهید، با مراجعه به سایت مناقصه، در مناقصه تجهیزات پزشکی از سوی سازمان‌ها و مراکز مختلف شرکت کنید. در آگهی مناقصه اطلاعات کاملی درج می‌شود تا بتوانید آگاهانه در یک معامله بزرگ شرکت کنید.

کد خبر 804530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.