هنر استقامت برای رویکردی بهتر

هنرمند ایرانی گفت: نقاشی که بتواند استمرار داشته باشد، بر آینده خود و جامعه پیرامون خود تاثیرات به سزایی را خواهد گذاشت.

محسن اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۶ سال به صورت حرفه‌ای در حوزه کاریکاتور فعالیت کردم و شش سال است که در زمینه نقاشی و در سبک انتزاعی و عینیت گرایی کار می‌کنم.

وی افزود: در دوره‌هایی از زندگی هنری خود تمام آیات قرآن کریم را در ابعاد بزرگ روی بوم تصویرسازی کردم، همچنین سبک زندگی مردم پس از مغول را در ایران بررسی و تولید کرده و به نمایش گذاشتم.

این هنرمند با اشاره به نقش هوش مصنوعی در روندکار هنرمندان تصریح کرد: هوش مصنوعی یک وحشتی را در دل هنرمندان و مشاغل مختلف ایجاد کرد اما بنظرم این هوش مصنوعی هنوز آنقدر باهوش نیست که از عنصر خلاقیت بهره ببرد و در نهایت اگر آن تصاویر بی‌نقصی را که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود می‌بینیم، شاید بر هنرمند از لحاظ تکنیکی پیروز شود اما از لحاظ مفهوم انسانی عقب‌تر از انسان است.

وی افزود: هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل رشته هنرهای بصری را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد اما پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی و بی‌نقص بودن آن باعث افول و شاید از بین رفتن آن خواهد شد چراکه بشر دوست دارد یک اثرِ هنری را که با دست درست شده و نقص انسانی در آن وجود دارد را ببینید و فکر می‌کنم بشر آینده به سمت آن کارهایی که توسط انسان درست شده است باز خواهد گشت.

اسدی گفت: اما باید توجه داشت که هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی و گاهاً در مقطعی رویکردهای جدیدی را رقم بزند و کمک کننده برای صاحبان مشاغل و هنری باشد.

وی اظهار کرد: نقاشان ما در این دوره باید تلاش کنند تا بیشتر در برابر هوش مصنوعی، نظام سرمایه‌داری و… استقامت کنند و به نظرم نقاشی که بتواند استمرار داشته باشد، بر آینده خود و جامعه پیرامون خود تأثیرات به سزایی را رقم خواهد زد.

کد خبر 803871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.