کاهش یک درصدی حقوق گمرکی دارو و کالاهای اساسی

در لایحه بودجه ۱۴۰۴ پیشنهاد شده است که حقوق گمرکی دارو، ملزومات پزشکی، شیرخشک، کالاهای اساسی و نهاده‌‎های دامی به یک درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دولت اجازه داده می‌شود:

«۱. در سال ۱۴۰۴ حقوق گمرکی واردات دارو، مواد اولیه دارو، ملزومات مصرفی پزشکی (که به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فاقد مشابه تولید داخل می‌باشند) و شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آن، کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد (۱ درصد) کاهش دهد. فهرست شناسه (کد) تعرفه‌های موضوع این بند یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. تا زمان تصویب فهرست جدید، فهرست مصوب سال ۱۴۰۳ مبنای عمل است.

۲. حقوق گمرکی تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات (با رعایت ماده ۳ قانون جهش تولید دانش بنیان)، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به دو درصد (۲ درصد) کاهش دهد.»

کد خبر 803218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.