عملیات احداث ۴ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان به پایان رسیده است

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۴.۷ کیلومتر طول خط دو مترو در فاز نخست، ۱۶ ایستگاه در دست ساخت است که از این تعداد، عملیات احداث چهار ایستگاه به پایان رسیده است و پیمانکاران در حال انجام نازک‌کاری هستند.

سید محسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری میراثی و کلان‌شهری با جمعیت قابل توجه است، بنابراین به‌دلیل میراثی بودن این کلان‌شهر مجبور شدیم به سمت توسعه مترو پیش برویم تا حمل‌ونقل عمومی را از زیرزمین هدایت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر خط یک متروی اصفهان با ۲۱ کیلومتر طول و ۲۰ ایستگاه در حال بهره‌برداری است، اما خط دو مترو به‌عنوان تکمیل‌کننده این شبکه عمل می‌کند و در ایستگاه امام حسین (ع) به خط یک متصل می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: خط دو مترو به‌طول ۲۴.۷ کیلومتر از منطقه دارک آغاز شده و به میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود و نقطه تلاقی دو خط در ایستگاه امام حسین (ع) به‌عنوان ایستگاه‌های مرکزی متروی شهر اصفهان است و امکان جابه‌جایی مسافران بین این دو خط فراهم خواهد شد.

واعظی‌فر با بیان اینکه سال ۱۳۹۶، با دستور شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان، تصمیم به آغاز عملیات احداث خط دو مترو گرفته شد؛ مطالعات مربوطه به سرعت انجام و سپس عملیات اجرایی آن آغاز شد، گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۴.۷ کیلومتر طول خط دو مترو در فاز نخست، ۱۶ ایستگاه در دست ساخت بوده که از این تعداد عملیات احداث چهار ایستگاه به پایان رسیده است و پیمانکاران در حال انجام نازک‌کاری هستند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، هدف این است که تا پایان سال جاری، به‌صورت آزمایشی بخشی از خط دو مترو حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم که در آینده نزدیک، یعنی ظرف یک ماه آینده رخ خواهد داد، ورود دو دستگاه حفاری تی‌بی‌ام به ایستگاه ابن‌سینا است؛ این دستگاه‌ها از دارک آغاز به حفاری کرده است و پس از پیمودن حدود ۷ کیلومتر به این ایستگاه می‌رسند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه اضافه کرد: تی‌بی‌ام دیگری که از ایستگاه شهید حجازی آغاز به‌کار کرده، نیمه دوم سال آینده به ایستگاه ابن‌سینا خواهد رسید و سپس از همان ورودی شمالی خارج خواهد شد.

واعظی‌فر ادامه داد: ایستگاه ابن‌سینا به‌دلیل عملکرد مهمی که دارد، به‌عنوان محل خروج دستگاه‌های حفاری تی‌بی‌ام در نظر گرفته شده است؛ در این ایستگاه، نظیر ایستگاه‌های دیگر همچون ایستگاه لاله، قسمت‌هایی به‌صورت کاتن‌کاور (cut &cover) مرسوم به کند و پوش اجرا شده و بخش‌های دیگری از جمله دسترسی‌ها، تهویه‌ها، پله‌های فرار و سایر سازه‌های جانبی نیز در حال تکمیل است تا تمام این سازه‌ها باید به‌طور کامل اجرا شود و ایستگاه آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر 802838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.