مصوبه استعفای کارکنان شهرداری برای شرکت در انتخابات به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: این اصلاحیه در کمیسیون مصوب شده است چون نظر برخی اعضای کمیسیون این بود که حضور کارمندان شهرداری موجب تعارض منافع خواهد شد؛ با این وجود تا در صحن مصوب نشود، نمی‌توان آن را قطعی دانست، بنابراین باید منتظر بود تا رأی‌گیری در این خصوص در صحن انجام شود.

ولی‌الله بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این نشست ۱۰ ماده مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن‌ها موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که از صحن مرجوع شده بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مواد اصلاحی در کمیسیون مربوط به امکان شرکت کارکنان شهرداری‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها است که مقرر شد این افراد برای شرکت در انتخابات باید از حضور خود در شهرداری استعفا دهند.

وی با اشاره به اصلاحات ماده ۳۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران تاکید کرد: این ماده شامل همه کارکنان شهرداری می‌شود و نحوه به‌کارگیری نیروهای قراردادی و رسمی فرقی ندارد، مگر آنکه پیش از ثبت‌نام از سمت خود استعفا دهند و به‌هیچ‌وجه در آن سمت شاغل نباشند.

بیاتی یادآور شد: البته این اصلاحیه در کمیسیون مصوب شده است چون نظر برخی اعضای کمیسیون این بود که حضور کارمندان شهرداری موجب تعارض منافع خواهد شد؛ با این وجود تا در صحن مصوب نشود، نمی‌توان آن را قطعی دانست، بنابراین باید منتظر بود تا رأی‌گیری در این خصوص در صحن انجام شود.

وی با اشاره به اصلاحیه دیگر قانون یادآور شد: در نشست دیروز، صداوسیما را موظف کردیم که کمک‌های لازم را برای تبلیغات انتخابات شوراها انجام دهد تا کاندیداها بتوانند از امکانات صداوسیما با رعایت عدالت اجتماعی استفاده کنند، این در حالی است که طبق مصوبات قبلی کاندیداها نمی‌توانستند از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده کنند و اکنون صداوسیما از این ماده حذف شده است تا مانعی ایجاد نشود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشست روز گذشته نمایندگانی از دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای عالی استان‌ها، شهرداری تهران و سایر کارشناسان حضور داشتند.

کد خبر 802758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.