شگفتی آمریکایی‌ها از افشای اسناد محرمانه طرح حمله اسرائیل به ایران

ایالات متحده در حال تحقیق درباره افشای اسناد محرمانه‌ای است که شامل ارزیابی برنامه‌های اسرائیل برای حمله به ایران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از الجزیره، ایالات متحده در حال تحقیق درباره افشای اسناد محرمانه‌ای است که شامل ارزیابی برنامه‌های اسرائیل برای حمله به ایران می‌شود.

این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرده است. این اسناد منتسب به آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی-مکانی آمریکا و آژانس امنیت ملی است و نشان می‌دهد که اسرائیل همچنان در حال انتقال تجهیزات نظامی برای انجام حمله به ایران است.

این اقدام در پاسخ به حمله موشکی بالستیکی گسترده ایران در اوایل ماه اکتبر جاری صورت می‌گیرد و این اسناد برای به اشتراک‌گذاری در چارچوب اتحاد اطلاعاتی «پنج چشم» که شامل ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، نیوزلند و استرالیا است، در دسترس بوده است، اما این اسناد که با برچسب «فوق سری» مشخص شده‌اند، از طریق اپلیکیشن تلگرام در اینترنت منتشر شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» و وب‌سایت خبری «اکسیوس» اولین رسانه‌هایی بودند که به این افشاگری پرداختند. آسوشیتدپرس به نقل از یکی از مقامات گزارش داده است که این اسناد به نظر رسمی و واقعی می‌رسند.

شگفتی آمریکایی‌ها از افشای اسناد محرمانه طرح حمله اسرائیل به ایران

این تحقیقات همچنین چگونگی به دست آوردن اسناد را بررسی می‌کند، از جمله اینکه آیا این یک افشاگری عمدی توسط یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا بوده یا به روش دیگری مانند هک به دست آمده است و اینکه آیا اطلاعات محرمانه دیگری نیز افشا شده است یا خیر؟

در چارچوب این تحقیقات، مقامات در حال شناسایی تمام افرادی هستند که قبل از انتشار، به این اسناد دسترسی داشته‌اند.

این اسناد زمانی منتشر شده‌اند که ایالات متحده اسرائیل را ترغیب می‌کند تا از حذف یحیی السنوار، رهبر حماس، بهره‌برداری کند و خواستار آتش‌بس در غزه شود، همچنین آمریکا به‌شدت اسرائیل را از گسترش عملیات نظامی به سمت شمال در لبنان که می‌تواند منطقه را به جنگی گسترده‌تر بکشاند، برحذر داشته است، با این حال، مقامات اسرائیلی بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد حمله موشکی ایران بدون پاسخ بماند.

رسانه دولتی اسرائیل روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که در مشاوره‌های امنیتی، توافق کاملی درباره روش، زمان و شدت پاسخ به حمله ایران حاصل شده و طرح پاسخ منتظر تأیید کابینه امنیتی است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به اسناد افشا شده آگاه است، اما اظهارنظر بیشتری نکرد.

وبگاه اسرائیلی «والا» به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که این افشاگری بسیار جدی است، اما به گفته آن‌ها بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل تأثیری نخواهد داشت.

این وبگاه از قول یک مقام ارشد اسرائیلی نقل کرد که نهاد امنیتی اسرائیل از این افشاگری آگاه است و آن را جدی می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، جزئیات افشاشده طرح حمله اسرائیل به ایران شامل موارد زیر است:

۱. توافق مقامات اسرائیلی: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، و یوآو گالانت، وزیر دفاع، درباره جزئیات طرح حمله به ایران به توافق رسیده‌اند. این توافق شامل زمان و گستردگی حمله است و برای نهایی شدن باید به تصویب کابینه جنگ اسرائیل برسد.

۲. آمادگی‌های نظامی: اسناد افشاشده نشان می‌دهند که اسرائیل در حال انتقال تجهیزات نظامی و مهمات پیشرفته برای انجام حمله به ایران است. این اطلاعات شامل تمرینات نظامی گسترده نیروی هوایی اسرائیل با هواپیماهای جاسوسی و جنگنده‌ها نیز می‌شود.

۳. افشای اطلاعات محرمانه: یک کانال تلگرامی مرتبط با ایران، اسنادی از برنامه‌های اسرائیل برای حمله به ایران را منتشر کرده که نگرانی‌های جدی درباره امنیت اطلاعات در آمریکا ایجاد کرده است. این اسناد حاکی از ضعف امنیتی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده هستند.

کد خبر 802389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.