لندن، آمستردام و وین پیشتازان حمل‌ونقل سبز

یک مطالعه جدید با بررسی وضعیت حمل‌ونقل در ۲۴ شهر بزرگ اروپا نشان داد که لندن، آمستردام و وین به عنوان پیشتازان حمل‌ونقل پایدار شناخته می‌شوند در حالی که بعضی شهرها همچنان با چالش‌های جدی در زمینه آلودگی هوا و زیرساخت‌های حمل‌ونقل مواجه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، امروزه سفر به شیوه‌ای سبزتر برای همه شهرنشینان به یک موضوع مهم تبدیل شده است و این امر به‌ویژه در شهرهایی که به علت ترافیک و آلودگی مشهور هستند، اهمیت بیشتری دارد. به همین منظور یک مطالعه جدید در مورد محبوبیت حمل‌ونقل سبز در ۲۴ شهر مختلف اروپا انجام شده است. این تحقیق نشان داد که پنج شهر برتر اروپا با بهترین گزینه‌های حمل‌ونقل سبز، شامل لندن، آمستردام، وین، برلین و هلسینکی هستند، در حالی که سارایوو در بوسنی‌وهرزگوین در انتهای لیست قرار دارد.

کاهش انتشار کربن یک اولویت جهانی است و اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، انتشار کربن خودروها را ۵۵ درصد کاهش دهد. اگرچه این رقم، میزان قابل‌توجهی است، اما با آگاهی روزافزون مقامات و شهروندان از نیاز به تغییر در شیوه‌های رفت‌وآمد در شهرها، قابل دستیابی است.

کنگره جهانی نمایشگاه شهرهای هوشمند، که از پنجم تا هفتم نوامبر در بارسلونا برگزار می‌شود، روی نوآوری‌های شهری تمرکز دارد و به شهرها کمک می‌کند تا مکان‌های سبزتری برای زندگی شوند. این نهاد پیش از شروع کنگره، ۲۴ شهر بزرگ اروپایی را در این رابطه مورد بررسی قرار داد و آنها را بر اساس گزینه‌های حمل‌ونقل سبز رتبه‌بندی کرد.

لندن، آمستردام و وین پیشتازان حمل‌ونقل سبز

شهرهای برتر با گزینه‌های حمل‌ونقل سبز

لندن: امتیاز ۵.۸۷ از ۱۰

لندن به علت تعهدش به حمل‌ونقل سبز تحسین شده است زیرا این شهر دارای حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی و شبکه‌ای وسیع از بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شارژر الکتریکی است.

آمستردام: امتیاز ۵.۷۱ از ۱۰

آمستردام که به علت فرهنگ دوچرخه‌سواری‌اش مشهور است دارای ۸۵۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و ۱۳ هزار و ۵۴۹ ایستگاه شارژ الکتریکی است.

وین: امتیاز ۵.۷۰ از ۱۰

وین دارای ۱۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و ۱۵۰ اتوبوس الکتریکی است.

برلین: امتیاز ۵.۵۲ از ۱۰

برلین دارای حدود ۳۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی و بیش از ۳۵۰۰ ایستگاه شارژ الکتریکی است.

هلسینکی: امتیاز ۵.۳۶ از ۱۰

هلسینکی دارای طولانی‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری (۱۳۰۰ کیلومتر) و کمترین سطح آلودگی هوا در بین شهرهای مورد بررسی است.

شهرهایی که نیاز به بهبود دارند:

در انتهای لیست، سارایوو در بوسنی‌وهرزگوین با پایین‌ترین کیفیت هوا و امتیاز حمل‌ونقل سبز تنها ۲.۸۰ قرار دارد.

شهرهای اسکوپیه (پایتخت مقدونیه شمالی) و فادوتس (پایتخت لیختن‌اشتاین) نیز به ترتیب نمرات ۳.۰۷ و ۳.۲۸ را کسب کرده‌اند.

همچنین نیکوزیا (پایتخت قبرس) و ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) نیز به دلیل کیفیت هوا و کمبود مسیرهای دوچرخه‌سواری نیاز به بهبود دارند.

کد خبر 802361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.