نهادهای متولی برای ارتقای کمیت و کیفیت منظر شهری اصفهان نقش‌آفرین باشند

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: اقدامات تمام نهادهای متولی عمران و آبادانی شهر در کمیت و کیفیت منظر شهری تأثیرگذار است و مطابق قانون مکلف هستند نقش خود را به نحو مطلوب ایفا کنند.

مسعود ثرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر چه وضعیت سیما و منظر شهر اصفهان و طراحی و اجرای نماهای ساختمان‌ها در این شهر به مراتب بهتر و مطلوب‌تر از سایر شهرهای کشور است، اما با توجه به جایگاه منحصربه‌فرد و یکتای آن در سطح ملی و بین‌المللی، تا رسیدن به نقطه هدف و برجسته، فاصله داریم.

وی افزود: مدیران شهری بخش عمده‌ای از ظرفیت ذهنی و دیداری شهرها را با تصمیم‌گیری‌های خود برنامه‌ریزی و طراحی می‌کنند، اما جنبه عمومی این موضوع که در قوانین و مقررات مغفول مانده، این است که تمام نهادهای متولی عمران و آبادانی شهر در کمیت و کیفیت منظر شهری تأثیرگذار هستند.

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌هایی همچون برق، گاز، مخابرات، آبفا، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، صنایع و اصناف مختلف، تولیدکنندگان مواد و مصالح ساختمانی و تاسیساتی با نحوه تصمیم‌گیری و طرح‌ریزی تأسیسات و خدمات خود در سطح شهر به روش‌های مختلف در شکل‌گیری منظر شهری دخالت دارند.

ثرایی افزود: تمام سازمان‌های خدمات‌رسان شهری باید برابر مصوبه و دستورالعمل اجرایی وزارت کشور نسبت به رعایت ضوابط و مقررات سیما و منظر شهری همت داشته باشند و شهرداری‌ها را در این راستا یاری کنند.

کد خبر 802139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.