لاس وگاس میزبان نخستین شبکه خصوصی 5G مبتنی بر هوش مصنوعی

لاس‌وگاس از نخستین شبکه خصوصی 5G مبتنی بر هوش مصنوعی جهان درون مرزهای خود رونمایی کرد که با تبدیل اطلاعات به بینش‌های عملی، خدمات عمومی را بهبود می‌بخشد، حمل‌ونقل و مشاغل محلی را تقویت می‌کند و تجارب آموزشی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لاس‌وگاس یک شبکه 5G خصوصی جدید درون مرزهای خود مستقر کرده است که دارای یک شبکه دسترسی رادیویی (RAN) هوش مصنوعی (AI) است؛ این فناوری شبکه‌های بی‌سیم را بهینه می‌کند و پتانسیل بالایی برای فراهم آوردن فرصت‌های درآمدی جدیدی دارد. همکاری‌های صورت‌گرفته برای توسعه این فناوری، راه را برای گسترش نخستین شبکه خصوصی 5G مبتنی بر هوش مصنوعی در سطح جهانی را برای شهرها هموار می‌کند.

شبکه جدید مهر تأییدی بر تعهد لاس‌وگاس برای رهبری 5G خصوصی و هوش مصنوعی جهان به‌شمار می‌رود. این فناوری زیرساخت‌های خودکار لازم برای اجرای خدمات با تأخیر کم را فراهم، برنامه‌های صوتی، تصویری، داده‌ها و هوش مصنوعی را در یک پلتفرم مشترک فعال و از اصول زیرساخت مشترک استفاده می‌کند.

لاس وگاس میزبان نخستین شبکه خصوصی 5G مبتنی بر هوش مصنوعی

مدیر ارشد اطلاعات و فناوری (CITO) شهر لاس‌وگاس، اظهار کرد که تلاش‌های اولیه روی آزمایش پتانسیل شبکه برای توسعه نیروی کار و ابتکارات آموزشی با هدف افزایش رفاه جامعه متمرکز خواهد شد. وی تأکید کرد که این آزمایش‌ها گسترش خواهد داشت تا همه سنسورها و دوربین‌های اینترنت اشیا را نیز در بر گیرد و برای افزایش امنیت عمومی استفاده شود.

فناوری بی‌سیم فرصت‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و انعطاف‌پذیری و چابکی استقرار آن برای موفقیت برنامه‌های آینده جهان ضروری است. استقرار چندین هزار دوربین در سراسر لاس‌وگاس در سال ۲۰۲۵ به این شهر این امکان را می‌دهد که بار کاری را بین مراکز داده لبه‌ای جابه‌جا و عملکرد را در زمان واقعی بهینه کند. این امر شامل تجارب کاربردی همچون نیرو دادن به پهپادهای خودران یا پشتیبانی از زیرساخت‌های هوشمند می‌شود.

لاس وگاس میزبان نخستین شبکه خصوصی 5G مبتنی بر هوش مصنوعی

شبکه جدید لاس‌وگاس نه‌تنها یک مزیت برای ساکنین محسوب می‌شود، بلکه از نظر کنترل، امنیت و بهینه‌سازی عملکرد برای شهر نیز بسیار مفید است. سرعت و انعطاف‌پذیری به‌طور قطع از مزایای کلیدی این شبکه به‌شمار می‌رود و داشتن پایه و اساس مناسب به ارائه راه‌حل‌هایی کمک می‌کند که کاربران و جوامع به آن‌ها نیاز دارند.

با توجه به اینکه لاس‌وگاس یک مرکز جهانی برای سرگرمی، ورزش و فناوری است، این شهر در موقعیت مناسبی برای کشف فناوری‌های جدید قرار دارد که نه‌تنها ارتباطات اجتماعی را تقویت، بلکه فرصت‌های اقتصادی جدیدی نیز ایجاد می‌کند.

استفاده از 5G و هوش مصنوعی به‌طور قطع لاس‌وگاس را به سمت ارتفاعات جدید و ایجاد فرصت‌های هیجان‌انگیز سوق می‌دهد. هوش مصنوعی با بهره‌گیری از حجم وسیعی از داده‌ها از صنایعی همچون سرگرمی، گردشگری، فناوری و آموزش، می‌تواند این اطلاعات را به بینش‌های عملی تبدیل کند که خدمات عمومی را بهبود می‌بخشد، حمل‌ونقل را بهینه می‌کند، مشاغل محلی را تقویت می‌کند و تجارب آموزشی را افزایش می‌دهد.

لاس وگاس میزبان نخستین شبکه خصوصی 5G مبتنی بر هوش مصنوعی

کد خبر 801823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.