عراقچی با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات مصری در قاهره حضور دارد، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.  

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و در خصوص مهمترین مسائل و تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

در این دیدار عراقچی با رئیس‌جمهور مصر در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو و مشورت مفیدی داشت و دو طرف بر ضرورت تشدید تلاش‌ها جهت توقف جنایات در غزه و تجاوز علیه لبنان، کمک به آوارگان، جلوگیری از گسترش دامنه جنگ افروزی رژیم صهیونیستی، استقبال از تحرکات دیپلماتیک ایران، ادامه رایزنی و هماهنگی در سطح دوجانبه و در سطح سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای پایان دادن به درد و رنج مردم لبنان و سوریه و پیشگیری از توسعه جنگ و تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

همچنین، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با همتای مصری خود هم دیداری جداگانه داشت و دو طرف به بیان مواضع و دیدگاه‌های خود در خصوص تحولات منطقه و به خصوص جنگ در غزه و لبنان پرداختند.

گفتنی است، عراقچی پیش‌تر از این در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان، سوریه، عربستان، قطر، عراق، عمان و اردن سفر و با مقامات ارشد آن کشورها به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

کد خبر 801644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.