جایگاه نوزدهم دنیا را بی‌دلیل کسب نکردیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کسب جایگاه نوزدهم دنیا با وجود تمام مشکلات، بی‌دلیل نبوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر قلعه‌نویی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار کرد: مسئولیت تیم ملی را زمانی قبول کرده‌ایم که چند مشکل وجوددارد. در گذشته تعداد زیادی لژیونر داشتیم، اما در حال حاضر در اروپا فقط یک لژیونر داریم که هنوز جایگاه خود را در اینترمیلان به دست نیاورده است و علت این موضوع می‌تواند آمدنش به این تیم باشد.

وی افزود: زمانی که بازیکنی همچون سردار آزمون که استعداد بزرگی در فوتبال دنیا به‌شمار می‌رود، از رم به لیگ امارات می‌رود، شرایط برایش سخت می‌شود، زیرا از یک تیم بزرگ و لیگ معتبر به چنین کشوری آمده است. باید با دقت این مسائل را رصد کنیم. جدا از اینکه همچون گذشته لژیونر اروپایی نداریم، سن لژیونرهای ما نیز بالا رفته است.

سرمربی تیم ملی گفت: تولید بازیکن در سطوح پایه نداریم‌. بازیکن‌سازی باید در باشگاه‌ها و تیم‌های پایه انجام شود تا در تیم ملی از آن‌ها استفاده شود. تیم ملی نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

قلعه‌نویی با اشاره به شرایط زمین‌های چمن در کشور بیان کرد: با وجود همه تلاش‌ها و همکاری‌ها در اصفهان، زمین فولادشهر حتی شرایط راه رفتن هم نداشت، چه برسد به این که بخواهد بازی تیم ملی در آن برگزار شود. تیم ملی پس از ۱۸ سال رنکینگ نوزدهم دنیا را به دست آورده است. کسب این جایگاه بی‌دلیل نبوده است.

منبع: فارس

کد خبر 801525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.