چرا کارمندان «نسل زد»  اخراج می‌شوند؟

گزارش اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌ها از استخدام‌های جدید نسل زد(Generation Z) خود ناراضی هستند و ممکن است از استخدام فارغ‌التحصیلان جدید در آینده اجتناب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعه‌ای نشان می‌دهد که نسل زد در حال ورود به دنیای کاری است که به طور کامل برای آن آماده نیست. طبق گزارش اخیر پلتفرم مشاوره تحصیلی و شغلی، Intelligent، از آنجایی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان اخیر با شکایت‌هایی در مورد نحوه تناسب خود با محل کار مواجه هستند، کارفرمایان از افزایش تردید در استخدام آنها خبر می‌دهند.

این گزارش که بر اساس نظرسنجی از نزدیک به هزار مدیر استخدام بود، نشان داد که از هر ۶ کارفرما، یکی به دلیل رفتار حق‌به‌جانب همیشگی این نسل، تمایلی به استخدام کارمندان Gen Z ندارند.

علاوه بر این، بیش از نیمی از آنها گفتند که این نسل، که به متولدین سال‌های ۱۹۹۷ تا اوایل دهه ۲۰۱۰ اشاره دارد، فاقد اخلاق کاری قوی است، با برقراری ارتباطات مشکل دارد، بازخوردها را به خوبی مدیریت نمی‌کند و عموماً برای خواسته‌های نیروی کار آماده نیست.

هالی شروت، مدرس ارشد دانشکده بازرگانی هاس در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، توضیح داد که تمرکز نسل Z بر فعالیت‌های فوق برنامه برای تقویت رقابت در دانشگاه به جای کسب تجربه شغلی، منجر به انتظارات غیر واقعی در مورد محل کار و چگونگی انجام کار و ارتباط با مدیران شده است.

شروت به یورونیوز گفت: «نسل زد (z) مهارت‌های اساسی برای تعامل اجتماعی با مشتریان، همکاران و آداب معاشرت در محل کار را نمی‌دانند.»

چرا بسیاری از شرکت‌ها کارمندان نسل Z را اخراج می‌کنند؟

بعضی از دلایل ذکر شده در پشت این تصمیمات عبارتند از فقدان انگیزه از جانب کارکنان، حرفه‌ای نبودن و مهارت‌های ارتباطی ضعیف. بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ممکن است با ورود به نیروی کار برای اولین بار مشکل داشته باشند، زیرا با تضاد بزرگی روبه‌رو می‌شوند که خلاف آنچه بوده که در طول سفر تحصیلی خود به آن عادت کرده‌اند. هوی نگوین، مشاور ارشد آموزش و توسعه شغلی Intelligent در بیانیه‌ای گفت: «آن‌ها اغلب برای یک محیط کمتر ساختاریافته، پویایی فرهنگی محل کار و انتظار کار مستقل آماده نیستند.»

چرا بسیاری از شرکت‌ها کارمندان «نسل زد» را اخراج می‌کنند؟

او افزود: «اگرچه ممکن است دانش نظری نسل زد از دانشگاه کسب شود، اما اغلب فاقد تجربه عملی، دنیای واقعی و مهارت‌های نرم مورد نیاز برای موفقیت در محیط کار هستند.»

مدیران استخدامی مورد بررسی همچنین گزارش دادند که برخی از کارمندان نسل زد برای مدیریت حجم کاری خود با مشکل مواجه بودند، اغلب دیر می‌آمدند و لباس مناسب نمی‌پوشیدند یا صحبت نمی‌کردند. یک گزارش جداگانه در ماه آوریل نشان داد که کارمندان نسل Z در طول فرایند جست‌وجوی شغل خود بیش‌ازحد به حمایت والدین وابسته بودند.

بر اساس نظرسنجی که توسط ResumeTemplates انجام شد و شامل پاسخ‌های تقریباً ۱۵۰۰ جوان جویای کار بود، ۷۰ درصد اعتراف کردند که از والدین خود در فرآیند جستجوی کار کمک خواسته اند. ۲۵ درصد دیگر حتی والدین خود را به مصاحبه آوردند، در حالی که بسیاری دیگر، از والدین خود درخواست کرده بودند که برای آنها رزومه بنویسند و شغل پیدا کنند.

چگونه به عنوان یک تازه فارغ‌التحصیل شغل پیدا کنیم؟

برای افزایش شانس استخدام، کارفرمایان تاکید کردند که بعضی از ویژگی‌های برتری که به دنبال آن هستند شامل ابتکار عمل و نگرش مثبت است. مدیران همچنین به تجربه دنیای واقعی، چه از طریق کارآموزی یا شغل و تا حدی به حضور مناسب در رسانه‌های اجتماعی و اجتناب از بحث‌های سیاسی اهمیت می‌دهند.

شروت در این رابطه گفت: اگرچه کارفرمایان در حال حاضر در استخدام نسل Z به دلیل نرخ بالاتر اخراج و چالش‌های متفاوت مردد هستند، اما همچنان بیش از ۲۵ درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 801079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.