کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی؟ بررسی 0 تا 100 تفاوت ها
ساختار قفل و کلید

کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی؟ بررسی مزایا و معایب هرکدام از انواع کلیدها برای نتیجه گیری بهتر برای انتخاب در ادامه آمده است.

کلیدها به ما اجازه می‌دهند تا قفل‌های موجود بر روی درب‌های گوناگون را باز کنیم و به محیط مدنظر خود وارد شویم. از گذشته تاکنون، ساختار ظاهری کلیدها و مکانیزم عملکرد آن‌ها بارها تغییر پیدا کرده است تا بتوانند نیازهای ما را به خوبی برطرف کنند. از کلیدهای معمولی گرفته تا کلیدهایی که به آن‌ها کامپیوتری گفته می‌شود، همه و همه دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. در سال‌های اخیر این پرسش که کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی ذهن بسیاری از کاربران را درگیر کرده است. ما را همراهی کنید تا با هم به یک پاسخ مناسب برای این سوال برسیم.

بررسی تفاوت‌های بین کلیدهای معمولی و کلید کامپیوتری

برای یافتن بهترین گزینه از بین کلیدهای معمولی و کلیدهای کامپیوتری، لازم است آن‌ها را از زوایای گوناگون با هم مقایسه کنیم. طبیعتاً محصولی که بتواند بیشترین امتیازات را به خود اختصاص دهد،‌ احتمالاً گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. این تفاوت‌ها شامل گزینه‌های مختلفی همچون اندازه، ظاهر، نحوه عملکرد، قیمت، امنیت و ... است.

راهنمای خرید انواع کلید

تفاوت از نظر اندازه

کلیدهای معمولی و کلیدهای کامپیوتری از نظر اندازه تقریباً هیچ تفاوتی با هم ندارند. مدل‌های کامپیوتری اگرچه جزو نسل جدید کلیدها به شمار می‌روند، اما از جهت اندازه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از کلیدهای معمولی نیستند. با توجه به این موضوع می‌توان بیان کرد که در حمل‌ونقل این دو نوع کلید با مشکلی روبرو نخواهید شد.

تفاوت از جهت ظاهر

بر روی کلیدهای معمولی می‌توان زائده‌هایی را مشاهده کرد که هر یک از آن‌ها دارای اندازه مختص به خود هستند. این زائده‌ها در درون شیارهای سیلندر قفل قرار می‌گیرند و آن را باز می‌کنند. این در حالی است که در کلیدهای کامپیوتری به جای زائدهایی گوناگون، چندین سوراخ یا حفره دایره مانند را مشاهده می‌کنیم؛ بنابراین، در این کلیدها زائده‌ها حذف شده‌اند و حفره‌های متعدد جایگزین آن‌ها شده‌اند.

تفاوت از نظر مکانیزم عملکرد

در ادامه پرسش کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی باید به سایت کلیدسازی تهران اشاره کنیم که می‌گوید:

کلید کامپیوتری به کلید هایی گفته می شود که طرز ساخت و ساچمه بندی آن ها به صورت مدرن طراحی و ایجاد می شود.

در قفل متناسب با این کلیدها، شیاری وجود ندارد و شاهد قرارگیری چندین استوانه با ارتفاع یکسان در کنار هم هستیم. به محض وارد کردن کلید کامپیوتری به درون سیلندر، این استوانه‌ها با حفره‌های تعبیه شده در کلید ست می‌شوند و قفل را باز می‌کنند. در کلیدهای معمولی همین فرایند به وسیله شیارها و زائده‌های روی کلید و درون قفل انجام می‌گیرد.

تفاوت از نظر قیمت

به علت اینکه کلیدهای کامپیوتری به عنوان مدل جدیدتر کلیدهای معمولی در نظر گرفته می‌شوند،‌ معمولاً باید مبلغ بیشتری را برای خریداری‌ آن‌ها پرداخت کنیم. البته اخیراً شاهد کاهش قیمت این دسته از کلیدها بوده‌ایم و به همین دلیل همه کاربران می‌توانند به راحتی آن‌ها را خریداری کنند. به هر روی، چنانچه قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارید، قفل و کلیدهای معمولی را انتخاب کنید که ارزان‌تر هستند.

تفاوت از نظر امنیت

شاید تصور کنید که کلیدهای کامپیوتری به دلیل بهره‌گیری از یک مکانیزم متفاوت نسبت به کلیدهای معمولی، امنیت بیشتری را به شما ارائه می‌کنند. متأسفانه باید گفت که این تصور کاملاً نادرست است. بر اساس گفته‌های برخی از کلیدسازان ماهر می‌توان بیان کرد که کلیدهای کامپیوتری برتری خاصی از این جهت ندارند و حتی مدل‌های بی‌کیفیت آن‌ها هیچ امنیتی را برای شما به ارمغان نمی‌آورند. اینکه کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی با بررسی چنین مواردی تعیین می‌شود.

کلید کامپیوتری را می‌توان از هر دو جهت وارد قفل کرد.

تفاوت از نظر امکان کپی کردن

همانطور که در یراق دات کام آمده است:

کلیدهای معمولی از گذشته تا به الان رایج بوده که این کلید ها برای قفل ها و یا درب های ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. کلیدهای معمولی استوانه ای شکل است.

تقریباً تمام کلیدسازی‌ها می‌توانند کلیدهای معمولی را کپی کنند و یک نسخه یدک را در اختیارتان بگذارند. کلیدهای کامپیوتری نیز قابل کپی کردن هستند، اما معمولاً این کار به زمان زیادی نیاز دارد و کلیدسازها از انجام آن صرف نظر می‌کنند.

تفاوت از نظر سرعت باز کردن قفل

مزیت مهم کلیدهای کامپیوتری نسبت به کلیدهای عادی آن است که امکان باز کردن قفل از هر دو جهت را به ما ارائه می‌کنند. این در حالی است که کلیدهای معمولی تنها در یک جهت به خصوص باید وارد قفل شوند. اگر چنین موضوعی برایتان مهم است و دوست دارید قفل مدنظرتان را به سرعت باز کنید، کلیدهای کامپیوتری گزینه مناسبی برایتان خواهند بود.

کلید معمولی بخریم یا کامپیوتری

کلیدهای معمولی و کامپیوتری هر یک دارای مزایای مختص به خود هستند. در ابتدای روند عرضه کلیدهای کامپیوتری همه افراد تصور می‌کردند که این محصولات نسبت به کلیدهای معمولی برتری بیشتری دارند و به همین دلیل باید در اولویت قرار بگیرند. با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت که هر دوی این کلیدها می‌توانند به نیازهای کاربران عادی پاسخ دهند؛ بنابراین اینکه کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی را باید خودتان تعیین کنید.

چطور بهترین کلید را خریداری کنیم؟

به منظور خرید بهترین نوع کلیدها علاوه بر ساختار کلی آن‌ها باید به مواردی همچون شرکت سازنده نیز دقت داشته باشید. بخش بزرگی از بازار کشور ما توسط قفل و کلیدهای چینی پر شده است. اگرچه در بین این محصولات نیز گزینه‌های قابل قبولی یافت می‌شوند، اما توصیه می‌شود تنها به سراغ کالاهای مارک‌دار بروید. در کنار توجه به شرکت سازنده، بهتر است محلی که قرار است قفل و کلید در آن به کار گرفته شود را نیز مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال، بهتر است برای درب آپارتمان خود از قفل و کلیدهای هوشمندی استفاده کنید که تنها با ارائه یک پسورد یا رمز عبور امکان بهره‌گیری از آنان وجود دارد.

سخن پایانی

کلیدها یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم‌های ایمنی به شمار می‌آیند. بدون در دست داشتن کلیدهای مناسب امکان عبور از قفل‌های موجود بر روی درب محل کار، منزل و... را نخواهید داشت. در طول سالیان، طراحی کلی کلیدها و همچنین نحوه کارکرد آن‌ها دچار تغییرات جدی شده است.

از بین کلیدهای محبوب در بازار می‌توانیم به مدل‌های معمولی و کامپیوتری اشاره کنیم. اینکه کلید کامپیوتری بهتر است یا معمولی به نیاز خود شما بستگی دارد و نمی‌توان برای همه افراد یک گزینه را پیشنهاد کرد. به منظور تهیه هر یک از این محصولات می‌توانید از یراق دات کام کمک بگیرید. پرسنل ما آماده هستند تا همواره شما را جهت تهیه بهترین نوع کلیدها یاری کنند.

کد خبر 800874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.