ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در عرضه اینترنتی فراورده‌های سلامت‌محور

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو از ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در نیمه اول سال جاری در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور توسط پلتفرم‌ها و سایت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازما ن غذا و دارو، مهندس حامد عبدی اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری، بیش از ۱۳ هزار تخلف در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور از طریق پلتفرم‌ها و سایت‌ها در سامانه اینماد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این تخلفات به کالاهای قاچاق و بدون مجوز مربوط می‌شود، افزود: سکوی «دیوار» با بیش از ۳۳۰۰ تخلف، بیشترین میزان تخلف را داشته است، سایر پلتفرم‌ها شامل «ترب» با بیش از ۲۶۰۰ تخلف، «دیجی کالا» با بیش از ۱۰۰۰ تخلف، «ایمالز» با ۶۲۷ تخلف و «اسنپ» با ۱۲۴ تخلف بوده‌اند.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو تصریح کرد: پس از ثبت تخلف، مراتب به پلتفرم مربوطه اطلاع‌رسانی شده و در صورت اصلاح نشدن، دامنه اینماد آن پلتفرم مسدود خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام معاونت‌های غذا و داروی کشور، ناظران سازمان برای رصد عرضه فراورده‌های سلامت‌محور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند، این نظارت‌ها تشدید شده و از ۱۳ هزار تخلف ثبت شده، ۶۷۰۰ مورد آن تنها در شهریور بوده است و روند نظارتی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 800155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.