شایسته‌سالاری تکواندو را نجات داد

فدراسیون تکواندوی ایران طی سال‌های گذشته با موفقیت‌های چشمگیر خود در عرصه‌های بین‌المللی، به یکی از الگوهای برجسته در ورزش کشور تبدیل شده است، این فدراسیون توانسته است با اعزام چهار ورزشکار به المپیک و کسب مدال از سوی همه آن‌ها، نمایانگر پتانسیل بالای کشور در این رشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فدراسیون تکواندو ایران طی سال‌های گذشته با موفقیت‌های چشمگیر خود در عرصه‌های بین‌المللی، به یکی از الگوهای برجسته در ورزش کشور تبدیل شده است، این فدراسیون توانسته است با اعزام چهار ورزشکار به المپیک و کسب مدال از سوی همه آن‌ها، نمایانگر پتانسیل بالای کشور در این رشته باشد؛ مدال‌آوری ورزشکاران این رشته به‌ویژه در المپیک نه‌تنها افتخاری بزرگ برای ایران به‌شمار می‌رود، بلکه نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر و حرفه‌ای فدراسیون در زمینه پرورش و آموزش استعدادهای جدید است.

نقش هادی ساعی، قهرمان گذشته تکواندو و رئیس فدراسیون، در این موفقیت‌ها غیرقابل انکار است، چراکه ساعی با تجربیات خود به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای، توانسته است به بهبود و ارتقای سطح فنی و مدیریتی فدراسیون کمک کند؛ وی به عنوان یک الگو برای جوانان، نه‌تنها روی مدال‌آوری تأکید کرده است، بلکه به توسعه زیرساخت‌های لازم برای تمرین و رقابت نیز توجه ویژه‌ای دارد.

فدراسیون تکواندوی ایران به‌تازگی نوجوانان را به مسابقات جهانی اعزام کرده که این اقدام نشان‌دهنده تعهد فدراسیون به پرورش نسل جدیدی از قهرمانان است و با توجه به برنامه‌های مدون و حمایتی که برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است، انتظار می‌رود که این جوانان بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی نیز موفقیت‌هایی را به دست آورند.

این دستاوردها و تلاش‌های مستمر در راستای تقویت پایه‌های تکواندو در ایران، نه‌تنها می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشتری در آینده باشد، بلکه به ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌های جهانی نیز کمک خواهد کرد.

تکواندو خوش درخشیده است

جلال خدامی، مربی تیم ملی نوجوانان تکواندو درباره عملکرد این رشته ورزشی طی سال گذشته، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تکواندو پس از اینکه در المپیک عملکرد موفقی از خود ارائه داد، در مسابقات جهانی کره نیز نمایش درخشانی را از خود به جا گذاشت و نکته قابل توجه این است که در بخش بانوان نیز شاهد وضعیت مطلوبی بودیم؛ بدون تردید افتخارآفرینی تکواندوکاران ارتباط مستقیمی با همدلی ورزشکاران و تلاش بی‌وقفه مدیران فدراسیون دارد.

وی درباره عملکرد هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو می‌افزاید: اگر هر فرد در حیطه‌ای که در آن تخصص دارد، گام بردارد، به موفقیت دست پیدا خواهد کرد، هادی ساعی سال‌ها به عنوان ورزشکار در این رشته تلاش کرده است و در حال حاضر نیز درک بسیار خوبی از شرایط این رشته ورزشی و عوامل آن دارد، اگر در تمام حیطه‌های ورزشی افراد متخصص به کار گرفته شوند، پیشرفت روزافزون اتفاق خواهد افتاد.

شایسته‌سالاری تکواندو را نجات داد

به مربیان پایه باید توجه شود

مربی تیم ملی نوجوانان درباره وضعیت فدراسیون تکواندو بیان می‌کند: فدراسیون تکواندو اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کند، از نظر من باید از سرمایه‌های جوان و نوجوان استفاده شود و آن‌ها در کنار رده بزرگسالان تمرینات خود را پیگیری کنند و برای تیم ملی نوجوانان نیز اردو و اعزام در نظر گرفته شود در این صورت تکواندو در سال‌های آینده نیز نتایج مطلوبی کسب خواهد کرد.

وی ادامه می‌دهد: برای تقویت زیرساخت‌ها باید به مربیان پایه‌ای که در شهرستان‌ها مشغول فعالیت هستند، اهمیت داده شود تا بتوانند استعدادیابی را در دستور کار خود قرار دهند و ورزشکاران مستعد را به سمت فدراسیون و رده‌های ملی سوق دهند، تمام این موارد همچون یک زنجیره هستند و باید همواره به یکدیگر متصل باشند.

خدامی با اشاره به پتانسیل رشته تکواندو عنوان می‌کند: رشته تکواندو طی یک سال گذشته در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک عملکرد قابل توجهی از خود ارائه داده است و از همین‌رو این رشته ورزشی پتانسیل بالایی دارد و اگر حمایت ویژه‌ای از فدراسیون فوتبال و هادی ساعی شود، در آینده این موفقیت‌ها بیشتر خواهد بود.

درایت ساعی عامل موفقیت تکواندو است

مرتضی کریمی، کارشناس تکواندو درباره عملکرد فدراسیون تکواندو به خبرنگار ایمنا می‌گوید: زمانی که هادی ساعی فدراسیون تکواندو را تحویل گرفت با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بود، اما درایت و هوشمندی ساعی و مشاوران وی موجب شد تکواندو در بلندمدت نتایج قابل توجهی کسب کند و پله‌پله مسیر موفقیت را طی و در تورنمنت‌هایی همچون المپیک و مسابقات قهرمانی نوجوانان نتایج درخشانی را کسب کند.

وی می‌افزاید: در زمینه آموزش نیز اتفاقات خوبی برای تکواندو افتاده است و در استان‌ها نیز سرمایه‌گذاری خوبی شده است؛ استان‌ها به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت رشته تکواندو در سال‌های گذشته از حالت رکود خارج شده‌اند و توانسته‌اند نقش مؤثری را در موفقیت رده‌های مختلف تیم‌ملی به‌ویژه رده نوجوانان ایفا کنند.

شایسته‌سالاری تکواندو را نجات داد

فدراسیون تکواندو برنامه‌ریزی دارد

کارشناس تکواندو با اشاره به عملکرد هادی ساعی خاطرنشان می‌کند: هادی ساعی از نوابغ ورزشی کشورمان به‌شمار می‌رود و به دلیل اینکه از جنس ورزش است و دوران قهرمانی را پشت سر گذاشته است، از اوضاع ورزش بیشتر اطلاع دارد، دنیامالی نیز از وزرایی است که از جنس ورزش است، از این‌رو فکر می‌کنم عملکرد قابل قبولی از خود ارائه خواهد داد.

وی ادامه می‌دهد: باید به رشته‌هایی که برای قهرمان‌پروری در المپیک تلاش می‌کنند، نگاه ویژه شود، فکر می‌کنم فدراسیون تکواندو تنها فدراسیونی است که با برنامه‌ریزی مسیر موفق خود را پیش می‌برد و این موضوع در آینده این رشته ورزشی تأثیرگذار است.

مربیان سازنده هستند

کریمی درباره اهمیت مربیان و هیئت‌های ورزشی در موفقیت تکواندو تصریح می‌کند: هیئت‌های استانی و مربیان دو بازوی مهم فدراسیون تکواندو هستند و تا زمانی که هیئت‌های پویایی داشته باشیم، فدراسیون عملکرد خوبی خواهد داشت، از سوی دیگر استفاده از مربیان بادانش، سازندگی به همراه دارد. هیئت‌ها باید حمایت و فدراسیون باید بهره‌برداری کنند و تا زمانی‌که این زنجیره عملکرد خوبی داشته باشد، به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وی تاکید می‌کند: تنها به یک رده سنی نباید بها داد، فدراسیون تکواندو با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کند، می‌تواند سال‌ها از نونهالان، نوجوانان و جوانان خود استفاده کند و عملکرد تیم‌های کشوری در بخش بانوان و مردان نشان‌دهنده عملکرد مطلوب فدراسیون تکواندو است.

شایسته‌سالاری تکواندو را نجات داد

به گزارش ایمنا، همانطور که کارشناسان تکواندوی کشورمان اشاره کردند، فدراسیون تکواندو پس از پشت سر گذاشتن حواشی و چالش‌های بسیار با روی کار آمدن هادی ساعی که از جنس همین رشته ورزشی است‌؛ مسیر موفقیت خود را ترسیم کرد، در واقع حمایت و درک فدراسیون تکواندو از ورزشکاران این رشته تا این لحظه قهرمان‌پروری و کسب مدال‌های خوش رنگ بین‌المللی را به همراه داشته‌ است و بدون تردید برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در ثبات‌ این‌ مسیر تاثیرگذار باشد.

کد خبر 800080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.