محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی مولد / ChatGPT در صدر برترین‌ها

علاقه به ابزارهای هوش مصنوعی مولد در سال‌های اخیر، همزمان با انتشار ربات چت‌جی‌پی‌تیChatGPT محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، امروزه نه‌تنها علاقه به جست‌وجو در مورد هوش مصنوعی اخیراً افزایش یافته است، بلکه تعداد پتنت‌های هوش مصنوعی نیز از سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته است.

در حالی که پلتفرم‌های جدید وارد فضای مولد هوش مصنوعی شده‌اند، اما محبوبیت عمومی تعدادی از آن‌ها غیرقابل انکار است که در ادامه با ۱۵ مورد از پراستفاده‌ترین ابزار AI مولد مبتنی بر ترافیک وب آشنا می‌شویم.

داده‌ها از یک مقاله تحقیقاتی سیاست‌گذاری بانک جهانی با عنوان «چه کسی روی زمین از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند؟» توسط یان‌لیو و هی وانگ جمع‌آوری شده است.

محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی مولد / ChatGPT در صدر برترین‌ها

ChatGPT در میان ابزارهای هوش مصنوعی برتری دارد

ChatGPT OpenAI با اختلاف زیادی در بازار هوش مصنوعی مولد پیشتاز است و ۸۲.۵ درصد از کل ترافیک وب را در میان ۴۰ ابزار هوش مصنوعی مولد تجزیه و تحلیل شده در این مطالعه به خود اختصاص داده است.

ChatGPT تنها ابزار هوش مصنوعی مولد است که در مارس ۲۰۲۴ بیش از یک میلیارد بازدید وب سایت داشته است و در آگوست ۲۰۲۴، OpenAI گفت که ChatGPT بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی را ثبت کرده است.

به طور کلی، ربات‌های چت مانند ChatGPT، Claude، Perplexity و Gemini محبوب‌ترین نوع ابزار هوش مصنوعی مولد هستند و پس از آن ابزارهای ایجاد تصویر مانند Midjourney قرار دارند.

Runway که توسط سرمایه‌گذارانی مانند گوگل و انویدیا حمایت می‌شود، تنها شرکت تولیدکننده ویدئوی هوش مصنوعی است که در بین ۱۵ شرکت برتر قرار گرفته است. آخرین مدل پایه آن، Gen-۳ Alpha، در ژوئن عرضه شد.

محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی مولد / ChatGPT در صدر برترین‌ها

کد خبر 799728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.