پرواز پروانه‌ها به سمت جشنواره سی‌وهفتم

مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امشب _پنجشنبه نوزدهم مهر_ مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر آغاز شد.

سرود با صلابت ملی در سالن طنین‌انداز می‌شود و پس از آن، ثانیه‌شمار از ۳۶ شروع می‌شود و با هر باز نزدیک شدت به عدد یک، شور و نشاط سالن بیشتر از قبل می‌شود.

محمد سلوکی به‌روی صحنه می‌آید و یکی‌یکی‌نام هنرمندان حاضر در سالن را می‌خواند و در ادامه از رکوردهای می‌گوید که بیش از ۲۰ هزار تماشاچی وارد سالن‌ها شدند و در ۶۵ نوبت موفق به تماشای فیلم‌ها نشستند، از سویی بیش از ۱۲ هزار نفر به شهر رویاها رفتند و اکنون به ایستگاه پایانی رسیدیم.

مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره به‌روی صحنه می‌آید ضمن گرامیداشت یاد شهدای استان اصفهان، می‌گوید: سلام به بچه‌های غزه که جعبه مداد رنگی‌شان تنها رنگ قرمز دارد و امید است دنیای بچه‌ها شاد باشد.

در ادامه نیز بر این نکته تاکید دارد که جشنواره ما هیچ میهمانی ندارد، همه میزبان‌هستند، این جشنواره به وسعت مهمانان، هنرمندان، خانواده‌ها، به وسعت اصفهان و ایران میزبان دارد و ممنونم که میزبانی جشنواره سی‌وششم را قبول کردید.

پس‌از آن نیز علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان به جایگاه دعوت می‌شود و بر این نکته تاکید دارد که حدود ۲۰ سال است که شاهد برگزاری این جشنواره‌هستم و شهادت می‌دهم این ۲ سال جزو بهترین دوره‌هااز حیث همدلی بین شهرداری و بنیاد فارابی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به همدلی خوبی میان شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی می‌گوید: امشب افتتاحیه و آغاز جشنواره سی‌وهفتم است؛ از سال گذشته دبیرخانه دائمی‌جشنواره شکل گرفت‌واین بدان معناست که لحظه‌ای وقفه درکار نیست و از امشب کلید جشنواره سی‌وهفتم زده می‌شود.

پس از سخنرانی شهردار اصفهان، مجری ع لیرضا خمسه ودیگر مسئولان از جمله محمد خزاعی، مجید زین‌العابدین و علی دهکردی را برای تقدیر از استاد علی نصیریان صدا می‌زند و جمعیت ایستاده این استاد را تشویق می‌کند.

نصیریان در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از شهرداری اصفهان بیان می‌کند: بنیاد سینمایی فارابی برای سینمای کشور خدمات زیادی از جمله جشنواره ارائه دادند؛ این جشنواره را نباید دست کم گرفت چراکه این نسل جوان را با هنری به نام سینما آشنا می‌کند و یکی‌از راهکارهای معرفی کشورمان به دنیاست.

در ادامه نوبت به تقدیر از محمدرضا علیقلی در حوزه موسیقی و بازیگر پیشکسوت رضا بابک می‌رسد و پس از آن برای جایزه صلح، از خانواده شهدا دعوت می‌شود.

در ادامه نیز برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر معرفی می‌شوند:

جایزه صلح:

مرتضی رحیمی‌برای فیلم آن دو

جایزه بهترین دست‌آورد فنی یا هنری:

محمد عبدی برای جلوه‌های ویژه فیلم «باغ کیانوش»

جایزه بهترین فیلمنامه:

پروانه زرین حسین قناعت برای فیلم «دختر برقی»

دیپلم افتخار به حامد گلناری برای فیلم «مافیای شجاعان»

جایزه بهترین بازیگر کودک و نوجوان:

رایان سرلک برای فیلم «تابستان همان سال»

ماهتیسا پسندیده برای فیلم «بامبولک» (بامبالا ۲)

هیلدا کردبچه و رایان سرلک برای فیلم «دختر برقی»

️امیررضا فرامرزی برای فیلم آن دو

جایزه بهترین فیلم:

محمدجواد موحد برای فیلم «باغ کیانوش»

جایزه بهترین کارگردانی:

آرش معیریان برای فیلم «بامبولک» (بامبالا ۲)

بهترین دستاورد فنی پویانمایی:

مهدی جعفری جوزانی برای فیلم «شمشیر و اندوه»

بهترین کارگردانی پویانمایی:

داریوش دالوند و فرزاد دالوند برای فیلم «شنگول و منگول» (گولز)

بهترین فیلم‌پویانمایی:

محمدمهدی مشکوری برای فیلم «ببعی قهرمان

جایزه ویژه هیئت داوران:

محمود کلاری برای فیلم تابستان همان سال

جایزه ابونصر فارابی:

حسین ریگی برای فیلم میرو

جایزه ویژه دبیر جشنواره:

مریم مدرس مطلق برای مافیای شجاعان

در ادامه نیز علی دهکردی رئیس خانه سینما در پیامی بیان کرد: این ایین‌نامه بر اساس جدیدترین پروتکل‌های بین‌المللی تنظیم شده و بهترین مکان برای حفظ آن جشنواره کودک است.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینماییی نیز که به عقیده خود در واپسین روزهای فعالیتش است می‌گوید: خوشحالم که در واپسین روزهای مسئولیتم در خدمت شما هستم، جشنواره باشکوهی در این روزها برگزار شد و رکوردهای جدید را ثبت کرد.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر انجام وظیفه هنرمندان در مسئله غزه و فلسطین خاطرنشان کرد: از تمام سینماگران با هر نگاهی می‌خواهم در بحث غزه سکوت نکنند، همه پای‌کار بیایند و درباره نسل‌کشی که در حال رقم خوردن است روایتگری کنند.

با پایان این دوره از جشنواره همه به‌دنبال پرواز جشنواره سی‌وهفتم بر فراز آسمان نصف جهان خواهند بود.

کد خبر 799306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.