زیباسازی محله لبنانی با مشارکت دختران سوری

دختران جوان در بیروت برای تغییر چهره محله زندگی خود دست به کار شدند و اثری هنری را با کمک یکدیگر خلق کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاتالیتیک اکشن، یک مؤسسه خیریه کودکان، پروژه آزمایشی یک‌ساله را در لبنان اجرا کرد که به دختران و زنان جوان کمک می‌کرد که در طراحی محله خود نقش داشته باشند. پس از همکاری با یک گروه ۴۰ نفری از دختران جوان ۱۰ تا ۲۴ ساله، این پروژه به نتایج واقعی و ملموسی دست پیدا کرد.

CatalyticAction که از قبل به خاطر فعالیت خود در منطقه برای احیای مجدد محله‌ها و دوستدار شهروند کردن پارک‌های محلی مورد توجه قرار گرفته است، از طراحی و معماری برای ایجاد تغییرات ملموس استفاده می‌کند و خود را متعهد به توانمندسازی زنان جوان برای مدیریت محله‌های بیروت کرد.

یک کمپین موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاری جمعی باعث شد که خیریه بیش از ۱۲ هزار پوند برای کمک به این برنامه جمع‌آوری کند و آزمایشی در منطقه کارانتینا در بیروت انجام شد؛ منطقه‌ای که به طور سنتی نابرابری‌های جنسیتی در آن ریشه‌ای عمیق دارد.

زیباسازی محله لبنانی با مشارکت دختران سوری

این پروژه به دختران نوجوان کمک کرد تا در فرایند طراحی شهری نقشی چشمگیر ایفا کنند. هدف این برنامه افزایش آگاهی در مورد برابری جنسیتی، ترویج حقوق دختران برای ایمنی در فضاهای عمومی، درک چگونگی تجربه دختران از فضاهای عمومی و ایجاد ایده‌های طراحی برای فضاهای عمومی امن‌تر و فراگیر است.

این برنامه باعث ایجاد دوستی‌های جدید و بهبود روابط به‌ویژه در بین دختران سوری و لبنانی شد؛ فعالیت‌های طراحی مشترک به دختران این فرصت را داد تا مهارت‌های ارتباطی را تمرین کنند، ایده‌های خود را بیان کنند و به نظرات یکدیگر احترام بگذارند.

زیباسازی محله لبنانی با مشارکت دختران سوری

همکاری با هم برای دستیابی به هدف مشترک ایجاد فضاهای عمومی امن به دختران کمک کرد تا یاد بگیرند که چگونه بر تفاوت‌ها غلبه کنند و دوستی‌هایی را شکل دهند که برایشان ارزش و اهمیت قائل هستند.

طی این پروژه، دختران با همکاری یکدیگر چند تغییر در محله خود به وجود آوردند که شامل دیوارنگاری دخترانه و فضاهای عموم کوچک با طراحی‌های شاد بود. تمام موزاییک‌کاری و هنرهایی که در این طرح اجرا شده بود همه با کمک دختران انجام شد.

کد خبر 797731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.