ثبت نام و تکمیل مدارک دومین جایزه ملی فناوری‌های آینده «نکست» تمدید شد

با استقبال متقاضیان ثبت‌نام برای حضور در جایزه ملی فناوری نکست در سراسر ایران، ثبت نام در این رویداد ملی و بزرگ که به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود تا بیستم مهر برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمناو به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رویداد ملی فناوری نکست با ایجاد فضایی پرشور برای فرصت برنده شدن جوایز ویژه توسط شرکت‌هایی که تا پایان مهلت اولیه ثبت نام، کاربرگ و مستندات را ارسال کرده‌اند تا بیستم مهر، برای رفع نواقص یا به روز رسانی مدارک ارسالی و همچنین ثبت نام‌های جدید تمدید شد.

رویداد ملی نکست با هدف گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های پیشران، در سه حوزه و با اهدا جوایز نقدی در اصفهان برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.

جایزه ملی فناوری نکست «نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه» با هدف کمک به تعالی و افزایش سرعت رشد این زیست‌بوم در تلاش است تا از طریق افزایش انگیزه و حمایت از ایده‌های نو، سهمی در تحقق این عناصر کلیدی داشته باشد. هدف از برگزاری این رویداد و اهدای جوایز، شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به‌منظور تحقق رؤیای بعدی این پیشروان زیست‌بوم است.

در این رویداد، فن‌آفرینان، پیشروان زیست بوم فناوری که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود در جهت به‌کارگیری فناوری‌های نوظهور، نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا می‌کنند در کنار یکدیگر حضور پیدا خواهند کرد.

از جمله مهمترین اهداف این رویداد، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های پیشران است که در پیشرفت‌ها و نوآوری‌های امروز در حوزه‌های گوناگون و سیستم‌های مختلف پدیدار می‌شوند، همچنین از دیگر اهداف شاخص این رویداد تکامل و هم‌گرایی فناوری‌های مجزای پیشین برای حل چالش‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی و نهادی است که به‌عنوان پل ارتباطی برای تبادل کارآمد محصولات و خدمات در قالب زنجیره تأمین است. از جمله دیگر اهداف رویداد بزرگ نکست می‌توان به مواردی همچون حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور, افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور, «تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور و هم‌افزایی، هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان کشور اشاره کرد.

سه محور رویداد شامل موارد زیر است:

محور اول:فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته استحصال، خالص‌سازی و آماده‌سازی عناصر نادر و نادر خاکی حوزه باتری استحصال، خالص‌سازی و آماده‌سازی عناصر نیمه‌هادی استحصال عناصر ارزشمند از پسماند اسمز معکوس سنتز، رشد و فرآوری ترکیب‌های تک کریستال تکمیل زنجیره ارزش حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و تولید محصولات پایین‌دستی تکمیل زنجیره ارزش ساخت افزایشی (مواد مصرفی، نرم‌افزار و استفاده از هوش مصنوعی) روش‌های ساخت پیشرفتهHp, HIP, SPS و SPDT .

محور دوم: فناوری‌های اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک رشد بلورها، ساخت مواد و لایه‌های نازک اپتیکی دوربین‌های فرا طیفی لیزرها و نمایشگرهای دیودی تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارسازهای مادون‌قرمز و مدارهای فوتونیکی یکپارچه تکمیل زنجیره ارزش لیزرهای جوش و برش صنعتی و پردازش مواد حسگرهای فوتونیکی چندمنظوره نسل جدید برای سامانه‌های هوشمند رمزنگاری و ارتباطات امن کوانتومی.

محور سوم: زیست‌فناوری و پزشکی دقیق، تراشه‌های کاشتنی ارتباط مغز و کامپیوتر میکروالکترونیک، سلامت و مهندسی ژنتیک، تشخیص و درمان دقیق پزشکی بازساختی نمایه‌سازی و تشخیص‌های مولکولی فارماکوژنومیکس و تأثیر ساختار ژنتیکی بر پاسخ به داروها سلامت دیجیتال و تجهیزات پزشکی دقیق پیشگیری، مراقبت و شکوفایی دقیق.

طرح‌های شرکت کننده در این رویداد بایستی دارای ویژگی‌های مدنظر همچون سطح آمادگی فناوری حداقل TRL-4، ایده‌های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه و وجود بازار برای محصول نهایی شرکت را داشته باشند.

مشخصات شرکت‌های مخاطب رویداد شامل وجود حداقل سه محصول با سطح آمادگی فناوری حداقل TRL8 در سبد محصولات، فروش حداقل پنج میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان، دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل پنج نفر نیرو در بخش تحقیق و توسعه باشد.

سه طرح منتخب رویداد در هر موضوع از اول تا سوم به ترتیب ۵ میلیارد تومان جایزه و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، ۳ میلیارد تومان جایزه و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲ میلیارد جایزه و ۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه رویداد ملی نکست در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به شماره تلفن ۳۳۸۶۹۴۵۲ - ۰۳۱ تماس حاصل نمایند. با تمدید مدت زمان ثبت نام در این رویداد ملی پس از کسب اطلاعات کافی تا بیستم مهر سال جاری با مراجعه به نشانی اینترنتی Next-prize.ir امکان تکمیل طرح مورد نظر نیز وجود دارد.

کد خبر 797325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.