اجرای ۱۹۸ برنامه ملی در هفته جهانی فضا

دبیر هفته جهانی فضا گفت: در این هفته ۱۹۸ برنامه تعریف شده است و اجرای آن‌ها تا دو هفته بعد از این هفته جهانی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نیکخوی مفرد امروز _شنبه چهاردهم مهر_ در افتتاحیه هفته جهانی فضا با ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته جهانی فضا اظهار کرد: این هفته، هفته تجلیل از علوم و فناوری‌های فضایی است و بر اساس قطعنامه‌ای است که در سال ۱۹۹۹ به دلیل پرتاب نخستین ماهواره بشر به نام «اسپوتنیک ۱» و تصویب قطعنامه استفاده صلح‌آمیز از فضا بوده است.

وی افزود: اهداف برگزاری این هفته آموزش و آگاهی مردم از بهره‌برداری از فناوری‌های فضایی، رونق استفاده از فضا برای توسعه اقتصاد پایدار و جلب حمایت‌های عمومی از برنامه‌های فضایی است.

دبیر هفته جهانی فضا شعار سال جاری هفته جهانی فضا را «فضا و تغییر اقلیم» عنوان کرد و یادآور شد: این شعار از سوی انجمن جهانی فضا تعیین شده است و نام‌گذاری تحت تأثیر فناوری‌های تحول‌آفرین فضایی و اکتشافات فضایی از درک آب و هوای زمین بوده است.

وی اسامی این هفته را به شرح زیر نام برد:

جمعه، سیزدهم مهر: فضا، زمین و نسل آینده

شنبه، چهاردهم مهر: فضا، هوش مصنوعی و تغییرات اقلیمی

یکشنبه، پانزدهم مهر: ماهواره‌ها و پایش گازهای گلخانه‌ای

دوشنبه، شانزدهم مهر: فناوری فضایی و مدیریت مخاطرات طبیعی

سه‌شنبه، هفدهم مهر: اقلیم فضا و پایش فعالیت‌های خورشیدی

چهارشنبه، هجدهم مهر: انسان، فناوری فضایی و امنیت غذایی

پنجشنبه، نوزدهم مهر: فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی

نیکخوی مفرد تعداد برنامه‌های هفته جهانی فضا را ۱۹۸ عنوان برنامه ذکر کرد و گفت: برنامه‌های این هفته تا دو هفته بعد از هفته جهانی فضا ادامه خواهد داشت.

کد خبر 797241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.