تولید کارت هوشمند تغذیه گیاه؛ نوآوری دانش‌بنیان در فن‌نما

مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: کارت‌هایی تولید کردیم که جایگزین بسیار مناسبی برای کودهای رایج بازار است؛ مزیت این کارت‌ها آن است که با قراردادن فقط یک عدد از آن کنار خاک گلدان و با آبیاری، کارت آغاز به تأمین تمام عناصر مورد نیاز گیاه می‌کند.

داوود قاراخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» اظهار کرد: ما تولیدکننده کارت‌های هوشمند تغذیه گل و گیاه آپارتمانی هستیم که در شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این کارت‌ها نخستین و تنها محصول در ایران هستند و مشابه خارجی ندارند، افزود: کارت‌هایی که ما تولید می‌کنیم، جایگزین بسیار مناسبی برای کودهای رایج بازار است؛ مزیت این کارت‌ها این است که شما فقط یک عدد از آن را کنار خاک گلدان می‌گذارید و با آبیاری، کارت آغاز به تأمین تمام عناصر مورد نیاز گیاه می‌کند؛ این عناصر شامل ماکرو المنت، میکرو المنت، هیدرو، هیومیک اسید و آمینو اسید است.

مدیر شرکت دانش‌بنیان «گلپک سبز» با اشاره به مزیت اقتصادی و کاربردی بودن این کارت‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه این محصول دانش‌بنیان است و ثبت اختراع دارد، استفاده از آن نسبت به کودهای معمولی، هم مقرون به‌صرفه‌تر و هم ساده‌تر است.

قاراخانی ادامه داد: در حال حاضر در بعضی شهرستان‌ها و استان‌های کشور به‌صورت نمایندگی فعالیت داریم و از ابتدای کار نیز با کشورهای اردن، امارات و عراق همکاری‌های بلندمدتی را آغاز کرده‌ایم، همچنین علاوه بر فعالیت در شهرک علمی دانشگاه صنعتی، در بازار گل همدانیان اصفهان نیز مشغول به کار هستیم.

کد خبر 796979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.