۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
منچستر میزبان محله نوآوری

منچستر از بازگشایی منطقه نوآوری ۱.۷ میلیارد پوندی خود با تمرکز بر علوم و فناوری، مؤسسات آموزشی، مراکز مالی و استارتاپ‌های فناوری اقلیمی و هوش مصنوعی خبر داد که می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای پژوهشگران، کارآفرینان و نوآوران باشد و زمینه‌های فراوانی را برای همکاری و ارتباطات بین‌المللی فراهم کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منچستر که به‌عنوان یکی از شهرهای مهم و تاریخی انگلستان شناخته می‌شود، در حال گذر از یک تحول عمده اقتصادی و نوآورانه است. بازگشایی منطقه نوآوری به ارزش ۱.۷ میلیارد پوند، گام مهمی در راستای تبدیل این شهر به یک مرکز جهانی برای علوم و فناوری به‌ویژه در زمینه‌هایی همچون هوش مصنوعی و فناوری‌های اقلیمی به‌شمار می‌رود.

این پروژه شامل تبدیل پردیس شمالی دانشگاه منچستر به منطقه‌ای برای پیشبرد نوآوری در بخش‌های مختلف از جمله فناوری دیجیتال، نوآوری سلامت، بیوتکنولوژی و مواد پیشرفته است و توانسته است فضایی مناسب برای تلاقی ایده‌ها، استعدادها و فناوری‌های نوین فراهم آورد. منطقه نوآوری منچستر که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه فناوری و علم در انگلستان به‌شمار می‌رود، قرار است به‌عنوان یک موتور محرک برای توسعه اقتصادی و جذب استعدادهای تازه در این حوزه عمل کند.

منطقه نوآوری منچستر که قبلاً با نام ID Manchester شناخته می‌شد، نام جدید خود را Sister (خواهر) اعلام کرده است. نام Sister نشان‌دهنده پیوند نزدیک بین صنعت و دانشگاه است و بیانگر روحیه همکاری و گشوده بودن برای استفاده از دانش به‌منظور حل چالش‌های جامعه است. با حمایت‌های مالی و پیوندهای نزدیک بین دانشگاه‌ها و صنایع، این منطقه خواهد توانست نوآوری‌های جدیدی در زمینه پاسخ‌گویی به نیازهای صنایع مختلف از جمله بهداشت، حمل‌ونقل و خدمات مالی ارائه دهد.

بازگشایی منطقه نوآوری ۱.۷ میلیاردی منچستر

مرکز ملی علم و فناوری

امکانات و زیرساخت‌های منطقه نوآوری شامل مرکز ملی علوم و فناوری با مساحت چهار میلیون فوت مربع است که به‌عنوان بخش اصلی تحقیقاتی و علمی در این شهر فعالیت خواهد کرد. این مرکز علاوه بر فراهم آوردن تجهیزات پیشرفته، به حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، تحصیلات عالی و کارآموزی اختصاص دارد و محققان را از سراسر جهان فرامی‌خواند.

Sister کسب‌وکارهایی با پتانسیل رشد بالا را با سرمایه‌گذاران مرتبط کرده و یک اکوسیستم مشترک ایجاد می‌کند که امکان بهره‌برداری از جدیدترین نوآوری‌ها را برای کسب‌وکارهای ملی و جهانی فراهم می‌آورد. مرکز ملی علوم و فناوری قصد دارد کاتالیزوری برای رشد و شکوفایی اقتصادی در سراسر شمال انگلستان باشد و پیش‌بینی می‌شود که سالانه حدود ۱.۵ میلیارد پوند ارزش افزوده ناخالص به منچستر کمک کند.

هدف منچستر از راه‌اندازی این منطقه، افزایش تأثیر اجتماعی مثبت بر جامعه از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی با کیفیت بالا شامل بیش از ۱۰ هزار شغل تمام وقت در محل و مسیرهای قابل‌دسترس برای تحصیل، آموزش و کارآموزی برای مردم محلی است تا بتوانند راه‌حل‌هایی را برای کمک به مقابله با بزرگترین چالش‌های جامعه توسعه دهند.

بازگشایی منطقه نوآوری ۱.۷ میلیاردی منچستر

Sister در زمینی به مساحت ۹ هکتار، یک میدان شهری جدید برای منچستر ایجاد خواهد کرد که دارای انواع فضاهای سبز جدید و پیشرفته برای دسترسی و آسایش جوامع محلی است و بیش از ۱۵۰۰ خانه جدید در کنار دو میلیون فوت مربع فضای تجاری، نوآوری، خرده‌فروشی و تفریحی تحویل خواهد داد.

منطقه نوآوری به‌گونه‌ای طراحی شده است که فضایی باز و مشوق برای همکاری‌های بین‌فردی را فراهم کند. با ایجاد کافه‌ها، سالن‌های همایش و فضاهای کار مشترک، کارکنان و پژوهشگران می‌توانند به راحتی با یکدیگر تعامل کنند و ایده‌های نوآورانه را به اشتراک بگذارند. این فضاها نه‌تنها برای استارتاپ‌ها بلکه برای شرکت‌های بزرگ در صنعت فناوری نیز مفید خواهد بود.

افتتاح ساختمان رنولد نخستین مرحله از پروژه بلندپروازانه ۱۵ ساله است و با کمک مالی منطقه سرمایه‌گذاری منچستر حمایت می‌شود. شرکت Sustainable Ventures با انتقال به این منطقه و اشغال سه طبقه از ساختمان رنولد، حضور خود را در خارج از مقر لندن، بزرگترین مرکز فناوری آب و هوای اروپا، گسترش خواهد داد.

بازگشایی منطقه نوآوری ۱.۷ میلیاردی منچستر

استارتاپ‌های فناوری اقلیمی و هوش مصنوعی

منطقه نوآوری منچستر همچنین به‌عنوان یک قطب برای استارتاپ‌های فناوری اقلیمی و هوش مصنوعی شناخته می‌شود. با توجه به چالش‌های جهانی تغییرات اقلیمی و نیاز به نوآوری در این حوزه، بخش عمده‌ای از تلاش‌های این منطقه به توسعه فناوری‌های سبز و پایدار معطوف شده است که شامل زیرساخت‌هایی برای تحقیق و توسعه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهینه‌سازی استفاده از منابع طبیعی و کاهش کربن در صنایع مختلف می‌شود.

استارتاپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی نیز در این منطقه گرد هم آمده‌اند؛ رشد سریع فناوری‌های هوش مصنوعی و پتانسیل بالای آن برای تحول در بسیاری از صنایع، Sister را به میزبانی از شرکت‌هایی سوق داده است که به دنبال توسعه راهکارهای هوشمند برای بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید هستند. تعدادی از مؤسسات دانشگاهی از جمله کاتالیزور نوآوریTuring منچستر در حوزه استارتاپ‌های هوش مصنوعی، مؤسسه کریستابل پانکهورست برای تحقیقات و نوآوری فناوری سلامت و کاتالیزور نوآوری بیوتکنولوژی صنعتی برای تقویت رشد مشاغل بیوتکنولوژی به این منطقه ملحق شده‌اند.

برنامه‌های آینده Sister

منطقه نوآوری منچستر پس از افتتاح ساختمان رنولد، به‌زودی برنامه‌هایی را برای نخستین منطقه توسعه بزرگ منطقه اعلام خواهد کرد که شامل فضای اداری‌تجاری جدید و ترکیبی از امکانات خرده‌فروشی و اماکن تفریحی و عمومی است که به‌عنوان میراثی از پردیس دانشگاهی سابق ساخته شده است که زمانی محل انستیتو علم و فناوری دانشگاه منچستر (Umist) بود.

بازگشایی منطقه نوآوری ۱.۷ میلیاردی منچستر

یکی از اهداف اصلی منطقه نوآوری منچستر جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان است. دولت محلی و نهادهای اقتصادی در حال تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و مشوق‌های مالی برای تشویق سرمایه‌گذاران به تعامل با استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در Sister هستند تا با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، علاوه بر ارتقای کیفیت زندگی در شهر، به رشد اقتصادی کلی کشور نیز به شکل چشمگیری کمک کند. مزایای اقتصادی این پروژه می‌تواند شامل افزایش صادرات فناوری، جذب استعدادهای بین‌المللی و همچنین همکاری با نهادهای جهانی باشد. منچستر با تاریخچه قوی خود در زمینه صنعت و فناوری، موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی نوآوری دارد.

کد خبر 796926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.