ارائه محصولات «آکوگیم» با پیوست فرهنگی در نمایشگاه فن‌نما

نماینده یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه تمام محصولات و خدمات «آکوگیم» پیوست فرهنگی دارد، گفت: اگر مخاطب بازی را انجام دهد به یک ارزش افزوده می‌رسد و علاوه‌بر سرگرمی به یک محتوای مفید کاربردی دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام حسین ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه دومین نمایشگاه ملی فن‌نما با اشاره به اینکه شرکت خلاقی که در نمایشگاه فن‌نما در زمینه طراحی و تولید بازی‌های خلاق به دعوت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: آکوگیم یک شرکت خلاق در حوزه بازی و سرگرمی است که به صورت تخصصی بر طراحی و مدل‌سازی بازی‌های جدی (Serious game) و بازی وارسازی (Gamification) متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۴۰۰ تأسیس شده است و هم‌اکنون با هفت نفر نیروی کار فعالیت می‌کند، افزود: این شرکت تاکنون موفق شده ۱۸ محصول شامل پنج بازی رومیزی، ۱۲ بازی محیطی و یک بازی در بستر وب طراحی کند؛ برای مثال یکی از بازی‌های رومیزی بازی «پولکی» نام دارد که روش صحیح سرمایه‌گذاری و مفهوم زکات را به‌صورت غیرمستقیم به مخاطب نوجوان ۱۲ سال به بالا آموزش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت «آکو سپهر پارسیان» تصریح کرد: با انجام این بازی، یک نوجوان ۱۲ ساله متوجه می‌شود که اگر ۱٠٠ میلیون تومان پول داشته باشد، چگونه با آن سرمایه‌گذاری انجام دهد، چرا که ادعای ما این است که بعد از ۱٠ بار بازی، او متوجه خواهد شد که باید پول نقد خود را تبدیل به طلا و سپس طلا را به کالا تبدیل کند تا بتواند به مثابه سرمایه برای او باقی بماند، همچنین می‌توان از «ایلیا»، «مهراس»، «مروارید صورتی» و «پاکیز» به عنوان سایر بازی‌های آکوگیم نام برد.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: یکی دیگر از خدمات ما «کارگاه طراحی بازی» است که یک کارگاه انتقال دانش و تجربه است که به صورت تعاملی و پروژه محور برگزار می‌شود و تمام محصولات و خدمات ما یک برگه پیوست فرهنگی دارد؛ یعنی اگر مخاطب بازی را انجام دهد به یک ارزش افزوده دست پیدا می‌کند و بعد از بازی علاوه‌بر سرگرمی به یک محتوای مفید کاربردی می‌رسد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون محصولات بازی رومیزی بیشتر به صورت کالای سرگرمی است، خاطرنشان کرد: ما از همین ظرفیت استفاده کردیم و این ویژگی را با یک محتوای مفید ادغام کردیم که این مشخصه، وجه تمایز این محصول با سایر محصولات مشابه بازار به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت «آکو سپهر پارسیان» هدف از شرکت در نمایشگاه فن‌نما را تعامل با سازمان‌ها و شرکت‌ها و نیز شناخت دقیق‌تر مخاطبان دانست و گفت: تکرار ۱۷ مرتبه برگزاری کارگاه طراحی بازی در طول دو سال و افزایش مشتری برای خرید محصولات، نشانگر رضایت مخاطبان است، همچنین حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر برای حضور در بازی محیطی، مهر تأیید دیگری بر کیفیت بالای کار است.

حجت‌الاسلام ناصری اضافه کرد: سایت آکوگیم به نشانی www.Akogame.com است و شرکت خلاق آکوگیم افتخار دارد که در دومین نمایشگاه ملّی فن‌نما در سالن C، پاویون صنایع خلاق میزبان عموم علاقه‌مندان باشد.

وی گفت: دومین نمایشگاه ملّی فناوری و نوآوری فن‌نما با حضور ۱۰ استارتاپ از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دهم تا سیزدهم مهر از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برقرار است.

کد خبر 796470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.