ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور / از همکاری مجموعه‌ها استقبال می‌کنیم

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور گفت: مجموعه‌ها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کمک کنند، استقبال می‌کنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری را باید مورد توجه جدی‌تر قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده در بازدید سرزده از تعدادی از مدارس آموزش‌وپرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس اظهار کرد: اولویت اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در بازگشایی مدارس و پروژه مهر این بود که هیچ کلاسی در هیچ جای کشور بدون معلم نباشد و تمام دانش‌آموزان بتوانند در محیطی آرام و بی‌دغدغه به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای حاکمیتی و مردمی که بتوانند در زمینه مدرسه‌داری به آموزش‌وپرورش کمک کنند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم، افزود: تجربه نشان داده است این نهادها به دلیل همراهی، همسویی و پیروی از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور به نسبت موفق عمل کرده‌اند و می‌توانند از ظرفیت‌های خود حتی در حمایت از مدارس دولتی محروم نیز استفاده کنند که در همین راستا توافقی با یکی از همین مجموعه‌ها صورت گرفته است که پنج هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم را در زمینه‌های مدیریتی، هدایت و نرم‌افزاری یاری و همراهی کنیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور ادامه داد: مجموعه‌ها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کمک کنند، استقبال می‌کنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری را باید مورد توجه جدی‌تر قرار دهیم.

محمودزاده با تاکید بر اینکه بیشتر انرژی و پتانسیل در آموزش‌وپرورش صرف فراهم کردن فضاهای سخت افزاری و فیزیکی مدارس و تجهیز کلاس درس می‌شود، گفت: وظیفه اصلی ما در آموزش‌وپرورش در بخش نرم آموزش‌وپرورش باید اتفاق بیافتد و کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

معلمان عنصر متحول‌کننده جامعه هستند

وی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین عنصر در تربیت نیروی انسانی معلم است و اگر می‌خواهیم دانش‌آموز در تراز نظام انقلاب اسلامی تربیت کنیم، این اتفاق به دستان توانمند معلمان رقم می‌خورد، افزود: معلم تأثیرگذارترین عنصر در مجموعه آموزش‌وپرورش و نظام تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم تحولی در جامعه رخ دهد، این اتفاق توسط معلم و در کلاس درس رخ خواهد داد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش توجه به منزلت، معیشت و دانش‌افزایی را از عوامل مهم در اثربخشی معلمان در کلاس درس خواند و ادامه داد: تا معلم از شرایط خوبی برخوردار نباشد، انتقال مفاهیم و واژگان به نسل نو به درستی شکل نخواهد گرفت.

محمودزاده با تاکید بر توجه به ایده‌های نو و خلاقانه در ارتباط با دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموز امروز با زبان تکنولوژی‌های جدید آشناست و نمی‌توان دانش‌آموزی را که امروز با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است با روش‌های سنتی و قدیمی جذب کرد.

وی توجه به مناسبت‌های دینی، ملی و مذهبی از جمله کارهای مهم معلمان در کلاس درس ارزیابی و عنوان کرد: تقویت باورهای دینی در دانش‌آموزان و هویت‌بخشی پیرامون مسائل ملی از اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که معلمان در کلاس درس نباید از آن غافل شوند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش نقش معلمان را در فرهنگ‌سازی نسل جوان بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: معلمان از جنبه‌های مختلف نقش الگویی برای دانش آموزان ایفا می‌کنند و این نقش در جامعه نیز تسری پیدا کرده است و اساس فرهنگیان به عنوان گروه‌های مرجع در جامعه مورد توجه و اعتماد مردم هستند که باید از این ظرفیت‌های عظیم در راستای فرهنگ سازی و مسئولیت‌پذیری در جامعه استفاده کنیم.

کد خبر 796440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.