مسیر نخبگی، برنامه‌ حمایتی برای تمام زندگی نخبگان است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: برای نخبگان یک مسیر نخبگی را تعریف کردیم که از استعدادیابی آغاز می‌شود و برای کل دوره زندگی آن‌ها طرح و برنامه‌هایی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین افشین با اشاره به دومین روز از چهاردهمین همایش بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: امروز در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری، مطابق روال سال‌های قبل نخبگان علمی، استعدادهای برتر، برگزیدگان کنکورهای سراسری و المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی و بعضی از اساتید دانشگاه به حسینیه امام خمینی (ره) آمدند تا با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

وی افزود: ما برای نخبگان یک مسیر نخبگی تعریف کردیم که این مسیر از استعدادیابی آغاز می‌شود و کل دوره زندگی یک نخبه را دربرمی‌گیرد تا بتوانیم برای هر کدام از این مراحل که در بنیاد ملی نخبگان تدوین شده دو کار را انجام بدیم؛ نخست شناسایی این نخبگان و دوم پشتیبانی و حمایت که امیدواریم به اقتدار علمی در کشور تبدیل شود.

چهاردهمین همایش ملی نخبگان از دیروز در محل سالن اجلاس سران با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و با شعار «نخبگان، حکمرانی دانش‌بنیان» آغاز به کار کرد و منتخبان نخبگان در این اجلاس با ارائه چالش‌ها به بیان راهکارهایی در حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری پرداختند.

برای حضور در چهاردهمین همایش ملی نخبگان بیش از چهار هزار درخواست به دبیرخانه این بنیاد ارسال شده بود که از این تعداد ۶۰۰ نفر شامل ۴۰۰ نخبه آقا و ۲۰۰ نخبه خانم از سراسر کشور که دارای نوآوری و ایده‌های جدید و غیرتکراری بودند، دعوت شدند.

افزون بر این، در چهاردهمین همایش ملی نخبگان پنج تا هفت استعداد برتر دانش‌آموزی، دانشجویی و اساتید پس از سخنان رئیس بنیاد ملی نخبگان مطالب و تقاضاهای خود را در حضور رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور مطرح خواهند کرد، همچنین در این همایش گزارش مفصلی از شرایط نخبگان و دغدغه‌های این جامعه منعکس می‌شود. پس از صحبت‌های نخبگان، بیانات مقام معظم رهبری یا رئیس‌جمهور طرح می‌شود که چراغ راهی برای ما و دستگاه‌های مرتبط با جامعه نخبگانی خواهد بود.

این همایش با هدف ارائه بستری برای تبادل نظر نخبگان، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آن‌ها و تقویت نقش نخبگان در حکمرانی و سیاست‌گذاری کشور در حال برگزاری است و از دیگر اهداف این همایش می‌توان به تجلیل از نخبگان برتر و فراهم کردن فرصت‌هایی برای شبکه‌سازی میان نخبگان و مسئولان اجرایی کشور اشاره کرد.

نخستین همایش ملی نخبگان جوان در شهریور سال ۸۶ آغاز به کار کرد و طی آن صادق واعظ‌زاده معاون وقت علم و فناوری تاکید کرد که پشتیبانی‌های بنیاد باید گزیده، کم‌شمار، مؤثر و کارآمد باشد؛ اما در نظر گرفتن جامعیت این حمایت‌ها مورد توجه کامل است، از حمایت‌های معنوی و فرهنگی تا حمایت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و حمایت‌های مادی و معیشتی مد نظر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 796293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.