جعل اسناد پزشکی نبیل باهویی و جریمه میلیاردی باشگاه پرسپولیس

کارشناس حقوقی ورزش گفت: مسئولیت استفاده از اسناد جعلی حتی اگر عمدی نباشد، بر عهده باشگاه است و پرسپولیس به همین دلیل به جریمه نقدی محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، محمدحسین میثاقی از اسنادی پرده برداشت که بر اساس آن‌ها باشگاه پرسپولیس به دلیل جعل اسناد پزشکی مربوط به نبیل باهویی، مهاجم سوئدی و سابق این تیم، با حکمی سنگین مواجه شده است، میثاقی ادعا کرد که در این پرونده، باشگاه پرسپولیس برای جلوگیری از خروج یکی از سهمیه‌های خارجی خود، به جعل اسناد پزشکی پرداخته است.

میثاقی در این‌باره برنامه اظهار کرد: نبیل باهویی به دلیل عملکرد ضعیف و هماهنگ نبودن با تیم، فرصت بازی زیادی به دست نیاورد و باشگاه پرسپولیس نیز برای حفظ سهمیه خارجی خود، اقدام به ارائه مدارک پزشکی جعلی کرد تا نشان دهد این بازیکن به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از ترکیب این تیم دور مانده است.

وی در ادامه افزود: در پرونده پزشکی این بازیکن حتی استفاده از سرم‌هایی دیده می‌شود که به تنهایی دوپینگ تلقی می‌شوند، از طرفی، مرکزی که MRI را صادر کرده، اصلاً این دستگاه را ندارد و همین موضوع نشان‌دهنده تخلفات گسترده‌تری در این پرونده است.جعل اسناد پزشکی نبیل باهویی و جریمه میلیاردی باشگاه پرسپولیس

در همین راستا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز باشگاه پرسپولیس را به پرداخت یک میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

جعل اسناد پزشکی نبیل باهویی و جریمه میلیاردی باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس متخلف است، اما مقصر نیست!

رضا شاه‌منصوری در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره حکم کمیته انضباطی و تخلف باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: در این پرونده با دو اتهام مختلف مواجه هستیم؛ جعل سند و استفاده از اسناد جعلی دو اتهامی است که در این پرونده وجود دارد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای هر دو موضوع به طور جداگانه وارد عمل شده و هنوز برای موضوع جعل سند رأی نهایی خود را صادر نکرده است و آنچه در حال حاضر رسانه‌ای شده مربوط به استفاده از اسناد جعلی است که باشگاه پرسپولیس در آن محکوم شده است.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس بر این باور است که اگر جعلی هم صورت گرفته توسط این باشگاه نبوده است بنابراین یکی از مسائل مهم در این پرونده تعیین تکلیف جاعل اصلی اسناد است و این موضوع باید با دقت توسط کمیته انضباطی بررسی شود.

جریمه یک میلیارد تومانی و مسئولیت باشگاه‌ها

این کارشناس حقوقی در رابطه با جریمه نقدی یک میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه‌ها را به عنوان شخصیت حقوقی مسئول می‌داند و اگر باشگاهی چه به عمد و چه به صورت غیرعمد از اسناد غیر معتبر و بدون منشأ قانونی استفاده کند مسئول شناخته می‌شود.

شاه‌منصوری در ادامه به پرونده مشابهی اشاره و اضافه کرد: برای نمونه، در پرونده باشگاه شمس آذر نیز بازیکنی اقدام به جعل مدرک پایان خدمت کرده بود و به رغم اینکه باشگاه شمس آذر از این موضوع اطلاعی نداشت، اما در نهایت این تیم به کسر شش امتیاز محکوم شد که این موضوع نشان می‌دهد مسئولیت استفاده از اسناد جعلی به عهده باشگاه‌ها است و فدراسیون فوتبال با چنین مواردی با جدیت برخورد می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: ما به محتویات کامل پرونده دسترسی نداریم، اما از صدور جریمه نقدی برای پرسپولیس می‌توان این نتیجه را گرفت که کمیته انضباطی نتوانسته نیت مجرمانه و عمدی باشگاه پرسپولیس را ثابت کند. با این حال استفاده از اسناد جعلی و مسئولیت حقوقی آن که بر عهده باشگاه است منجر به جریمه یک میلیارد تومانی پرسپولیس شده است.

به گزارش ایمنا، این پرونده همچنان در جریان است و انتظار می‌رود طی روزهای آینده، کمیته انضباطی فوتبال درباره بخش‌های دیگر این پرونده نیز تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 795912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.