سپاهان ۴- استقلال تاجیکستان صفر/ خروج از بحران با گلباران تاجیک‌ها

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی پر گل در دومین بازی آسیایی خود از زیر فشار نتایج ضعیف اخیر خود بیرون آمد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیای دو، امروز _سه‌شنبه، دهم مهر_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های سپاهان و استقلال تاجیکستان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی چهار بر صفر سپاهان به پایان رسید.

لیگ قهرمانان آسیا دو؛ هفته دوم گروه C

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال تاجیکستان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: حدود پنج هزار نفر

گل‌ها:

ابوبکر کامارا (دقیقه ۴۰) و جواد آقایی‌پور (دقایق ۴۳ و ۴۶)، برایان دابو (دقیقه ۷۶) برای سپاهان

اخطار:

کیتا سوزوکی (دقیقه ۴۹) از استقلال تاجیکستان

سپاهان: پیام نیازمند، امین حزباوی، محمد دانشگر، وحدت هنانوف، حسین گودرزی، محمد کریمی (۸۰- استیون انزونزی)، رضا شکاری (۸۰- محمدرضا بردبار)، برایان دابو، ابوبکر کامارا (۶۷- مهدی لیموچی)، محمد مهدی محبی (۶۷- ارشیا سرشوق)، جواد آقایی‌پور (۶۷- کاوه رضایی)

سرمربی: ژوزه مورایس

استقلال تاجیکستان: حسنوف مهرالدین، اسلامف تبرز، امیربک جورابوئف، فرانچسکو مارگیوتا (۴۶- رستم سویروف)، جلیلوف علی‌شیر، احسان پنجشنبه، اولسکی لارین، کیتا سوزوکی (۶۲- اختم نظروف)، متیو میلار، منوچهر جلیلوف (۵۹- شروونی ماباتشوئف) و موریلو فلیسبرتو (۷۰- صادقجون قربانوف)

سرمربی: علی‌شیر تختائف

داور وسط: موتو ریو (ژاپن)

شرح بازی:

سپاهان پس از سه نتیجه ضعیف در سه بازی اخیر برای جبران مافات و بازگشت به شرایط ایده‌آل قبلی خود برابر استقلال تاجیکستان صف آرایی کرده بود. مورایس که تیمش را به دلیل فشردگی مسابقات با هفت تغییر نسبت به بازی قبلی به میدان فرستاده بود متوجه اهمیت این بازی برای صعود از گروه بود و سپاهان از همان ابتدا میل هجومی خود را برای به ثمر رساندن گل برتری نشان داد. عملکرد سپاهان در اکثر دقایق نیمه نخست تا پشت محوطه جریمه حریف بیشتر پیش نمی‌رفت اما در دقیقه ۴۰ بالاخره قفل خط دفاعی تاجیک‌ها شکست و این رضا شکاری بود که با ارسالی رو به بیرون زمینه‌ساز گلزنی کامارا شد، این پایان کار سپاهان در نیمه نخست نبود و دقایقی بعد ضربه قوسی شکل آقایی‌پور برتری سپاهان را دو برابر کرد.

سپاهان که نیمه نخست را با برتری مطمئنی به پایان رسانده بود، نیمه دوم را هم طوفانی آغاز کرد و باز هم این آقایی‌پور بود که در موقعیتی تک به تک صاحب توپ شد و گل سوم را به ثمر رساند. برتری مطلق سپاهان در نیمه دوم بیش از نیمه نخست مشهود بود و در یک بازی یک طرفه، شاگردان مورایس بارها موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه تیم تاجیکستانی به وجود آوردند که حاصل آنها یک گل زیبای دیگر توسط برایان دابو در دقیقه ۷۶ بود.

سپاهان با پیروزی چهار بر صفر در این دیدار به نوعی به مسابقات بازگشت و حالا با سه امتیاز مسابقات را امیدوارانه‌تر دنبال خواهد کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۰- سپاهان) - توپ در سمت چپ محوطه جریمه استقلال در موقعیتی مناسب به شکاری رسید که او با یک ارسال زیبای رو به بیرون، زمینه ساز ضربه تمام کننده زیباتر کامارا و پیش افتادن سپاهان شد.

۰-۲ (دقیقه ۴۳- سپاهان) - در یک ضد حمله سریع از سپاهان جواد آقایی‌پور که تا محوطه جریمه استقلال پیش رفته بود با ضربه‌ای کات‌دار و زیبا دروازه حریف را باز کرد تا برتری سپاهان دو برابر شود.

۰-۳ (دقیقه ۴۶- سپاهان) - پاس در عمق دابو پشت مدافعان استقلال به آقایی‌پور رسید که او در موقعیتی تک به تک بی درنگ ضربه نهایی را زد تا گل سوم سپاهان در آغاز نیمه دوم به ثمر برسد.

۰-۴ (دقیقه ۷۶- سپاهان) - حرکت پا به توپ زیبای دابو پشت محوطه جریمه با شوت زیبای او همراه شد تا گل چهارم سپاهان زیباتر از گل‌های قبل به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- حرکت پا به توپ محبی از سمت چپ به درون محوطه جریمه حریف او را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه بی دقت او راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۳۷- کرنر ارسالی از سمت راست را در تیر نزدیک آقایی پور ساباند اما در دو قدمی دروازه ضربه سر حزباوی به تیر عمودی برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰- پاس زیبای کامارا در پشت محوطه جریمه با اشتباه مدافع حریف در دفع توپ منجر به موقعیت تک به تک برای آقایی‌پور شد اما ضربه نهایی او را این بار دروازه‌بان دفع کرد.

دقیقه ۶۶- ضربه ایستگاهی زیبای علی‌شیر را پیام نیازمند از کنج دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۷۴- کار ترکیبی زیبای سپاهانی‌ها در سمت چپ، در نهایت با پاس زیبای دابو به سمت راست برای حنانوف همراه شد که او در موقعیت تک به تک با ضربه چیپ قصد باز کردن دروازه را داشت اما ضربه او از بالای دروازه با فاصله‌ای کم به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- توپ در محوطه جریمه سپاهان و در موقعیتی خوب به ماباتشوئف رسید که ضربه زمینی خطرناک او در اختیار نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۸۸- روی یک ارسال به محوطه جریمه و در شلوغی آن منطقه با کار ترکیبی بازیکنان سپاهان توپ به رضایی رسید اما ضربه نهایی او را دروازه‌بان مهار کرد.

اتفاق ویژه:

سپاهان پس از پنج شکست متوالی در مسابقات آسیایی بالاخره رنگ پیروزی را دید، آن هم چه پیروزی پر گلی.

بهترین بازیکن:

برایان دابو در روزی که یک گل زیبا به ثمر رساند و یک پاس گل داد در کنار جواد آقایی‌پور که دو گل به ثمر رساند بهترین بازیکنان این دیدار بودند.

کد خبر 796072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.