راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم ارتقای همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم ارتقای همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا عارف صبح امروز _سه‌شنبه دهم مهر_ پیش از عزیمت به ارمنستان به‌منظور شرکت در نشست رؤسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در جمع خبرنگاران، شرکت در نشست رؤسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفت‌وگو با برخی نخست‌وزیران کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس در زمینه مسائل دوجانبه و چندجانبه، همچنین محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را از اهداف این سفر یک‌روزه برشمرد.

وی افزود: در این سفر تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دوجانبه و چندجانبه، همچنین حضور در نظام‌های مشترک و چندجانبه منطقه‌ای حضور جدی داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی همچون شانگهای و بریکس انجام شده است و در سفر امروز به ارمنستان پیشنهاد عضویت در اوراسیا که سازمانی مهم و بازار بزرگی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی است را اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز به عنوان مهمان ویژه در صدر هیئتی با دعوت نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس دوره‌ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به‌منظور شرکت در نشست رؤسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عازم ایروان، پایتخت ارمنستان شد.

سخنرانی در نشست رؤسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفت‌وگو با برخی نخست‌وزیران کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله برنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهور در این سفر یک‌روزه است.

در نشست رؤسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارمنستان، روند عضویت ایران در این اتحادیه که بخش مهمی از همسایگان شمالی ایران یعنی روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و بلاروس را در بر می‌گیرد، در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 795715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.