نقش چشمگیر رشد گردشگری بر رونق اقتصادی امارات متحده عربی

امارات متحده عربی شاهد رشد چشمگیر گردشگری در فاصله ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ بوده است که این امر نقش چشمگیری در رونق اقتصادی این کشور ایفا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مخارج خرده‌فروشی بازدیدکنندگان بین‌المللی امارات متحده عربی احیای قابل‌توجهی داشته است و با رونق سفرهای ورودی از سراسر جهان به این کشور، گردشگری همچنان نقش مهمی در تقویت رشد اقتصادی آن دارد.

بر اساس داده‌های سیستم ویزانت VisaNet تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی امارات متحده عربی از سه ماهه دوم ۲۰۲۲ تا سه ماهه دوم ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۷۰ درصدی بوده و هزینه‌های گردشگری در همین دوره به‌طور تقریبی دو برابر شده است.

ویزانت بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم پردازش تراکنش‌های مالی مصرف‌کننده در جهان است و خدمات مخابراتی و پردازش داده‌های پرداخت در سراسر جهان را فراهم می‌کند، پرداخت‌ها را مجاز و تسویه می‌کند و طیف وسیعی از خدمات ارزش افزوده همچون مدیریت ریسک و خدمات کنترل تقلب را ارائه می‌دهد.

رشد یادشده به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از روند کلی رشد در شورای همکاری خلیج‌فارس است. امارات متحده عربی ۵۴ درصد از مسافران بین‌المللی شورای همکاری خلیج‌فارس را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ و سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تشکیل می‌داد و در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ با اندکی کاهش به ۵۳ درصد کاهش پیدا کرد.

نقش چشمگیر رشد گردشگری بر رونق اقتصادی امارات متحده عربی

امارات متحده عربی و عربستان سعودی با هم ۷۵ درصد از سهم مسافران و ۸۵ درصد از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهند. طبق گزارش ویزانت سهم آن‌ها در شورای همکاری خلیج‌فارس از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۴۵ درصدی مسافران بین‌المللی نسبت به سال قبل از آن بوده که با رشد ۱۹ درصدی در ۲۰۲۴ دنبال شده است. شورای جهانی سفر و گردشگری تخمین می‌زند که سفر و گردشگری ۶۴.۴ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی امارات در سال ۲۰۲۴ کمک خواهد کرد. گردشگری در امارات متحده با رشد و گسترشی که از بسیاری از مناطق دیگر پیشی می‌گیرد، همچنان یک اولویت اصلی در امارات است.

بر اساس گزارش ForwardKeys (روزانه میلیون‌ها پرواز را تجزیه‌وتحلیل و ابزارهای اطلاعاتی مسافرتی را برای مسافران فراهم می‌کند تا روند و پیش‌بینی‌های صنعت مسافرتی را ایجاد کنند)، تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی امارات در ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است. در این سال فرودگاه DXB دبی عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه بین‌المللی جهان را از آن خود کرد و از سطح ترافیک قبل از همه‌گیری پیشی گرفت.

نقش چشمگیر رشد گردشگری بر رونق اقتصادی امارات متحده عربی

رشد گردشگری در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی پربازدیدترین کشور در شورای همکاری خلیج فارس است که مسافران را برای خرید، تفریح، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، تجارت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خود جذب می‌کند. این کشور همچنین میزبان بیش از ۱۰۰ هزار مقیم فرامرزی است، یعنی کسانی که شش ماه را در امارات و سایر روزهای سال را در خارج از کشور می‌گذرانند. این افراد بیش از ۲۰ درصد به حجم تراکنش‌های ورودی این کشور کمک می‌کنند.

هزینه‌های خرده‌فروشی بازدیدکنندگان بین‌المللی در امارات نیز با میانگین افزایش حدود ۴۰ درصدی در ۲۰۲۳، شاهد احیای قابل‌توجهی پس از همه‌گیری بوده است که نشان‌دهنده جذابیت ماندگار امارات به‌عنوان یک مقصد برتر گردشگری جهانی است. این آمار با بازگشت مسافران مرفه و اقامت طولانی‌تر مشخص شد که به افزایش میانگین هزینه خرده‌فروشی در هر سفر کمک کرد. خرج کردن برای خدماتی همچون خرید، غذا و اقامت افزایش بیشتری داشته است.

نقش چشمگیر رشد گردشگری بر رونق اقتصادی امارات متحده عربی

با نگاهی به آینده، پیش‌بینی‌ها حاکی از اضافه شدن ۱۷.۳ میلیون گردشگر بین‌المللی به امارات از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ است. انتظار می‌رود این حجم از بازدیدکنندگان، سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی را به میزان ۲.۶ درصد بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۸ افزایش دهند.

از آنجا که مسافران امارات متحده عربی به‌طور فزاینده‌ای به دیجیتالی شدن علاقه‌مند می‌شوند، بینش‌های حاصل از مطالعه اهداف سفر جهانی ویزا نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد از مسافران این کشور استفاده از کیف پول‌های دیجیتال در سفر را راحت می‌دانند که این امر نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی به سمت روش‌های پرداخت دیجیتال با وجود افزایش هزینه‌ها است.

سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و فناوری برای افزایش تجارب سفر بسیار مهم است و آن را یکپارچه، راحت و لذت‌بخش می‌سازد. امارات متحده عربی نیز به جمعیت جوان و باهوش فناوری‌محور شهرت دارد، بنابراین پرداخت‌های دیجیتال را به بخشی اساسی از انتظارات و ترجیحات سفر تبدیل کرده است که این امر نیز نقش بسزایی در جذب گردشگران به این کشور ایفا می‌کند.

کد خبر 795481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.