حمایت از نیروی انتظامی، حمایت از امنیت و آرامش جامعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: نباید اجازه دهیم که برخی با تخریب وجهه پلیس، محبوبیت و اقتدار این نهاد را زیر سوال ببرند؛ حمایت از نیروی انتظامی، حمایت از امنیت و آرامش جامعه است و همه ما وظیفه داریم به تقویت این نهاد کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _دوشنبه نهم مهر_ در جلسه هماهنگی گرامی‌داشت هفته فراجا که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید تقویت شود، اما سوال این است که بودجه‌های این نهاد متمرکز یا غیرمتمرکز است؛ اگر متمرکز است، مسئولیت به عهده سازمان مرکزی است، اما اگر غیرمتمرکز باشد، استان‌ها نیز باید در تقویت این نیرو دخیل شوند.

وی با اشاره به موضوع واگذاری اماکن به نیروی انتظامی افزود: بسیاری از املاک که در اختیار نیروی انتظامی است، هنوز سندش به نام این نیرو نشده است و این مشکلات در سرمایه‌گذاری و توسعه مانع ایجاد مانع می‌کند، بنابراین باید این موضوعات به‌صورت جدی در جلسات پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به نقش نیروی انتظامی در امنیت عمومی کشور تصریح کرد: پلیس یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت هر نظامی از جمله جمهوری اسلامی است، بنابراین تضعیف پلیس به معنای ایجاد ناامنی برای تمام افراد جامعه است.

جان‌نثاری ادامه داد: اگر پلیس تضعیف شود، دود آن به چشم تمام مردم خواهد رفت، از افراد عادی گرفته تا مسئولان، اما، اگر پلیس قوی و مقتدر باشد، امنیت و آرامش برای تمام افراد جامعه فراهم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی موارد، دشمنان داخلی و خارجی تلاش کرده‌اند تا حضور مقتدرانه پلیس در مأموریت‌ها را تضعیف کنند و به جای تمرکز بر اقدامات بزرگ پلیس، موارد جزئی را بزرگ‌نمایی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با انتقاد از بعضی حملات رسانه‌ای و سیاسی به نیروی انتظامی عنوان کرد: در بسیاری از مأموریت‌ها پلیس با خویشتن‌داری عمل می‌کند و این موضوع قابل تحسین است؛ در مواقعی، افراد با الفاظ زشت به پلیس توهین می‌کنند، اما نیروی انتظامی برای حفظ آرامش جامعه، از برخورد جدی خودداری می‌کند، این نوع خویشتن‌داری یک ارزش است، اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

جان‌نثاری بیان کرد: در هفته نیروی انتظامی، هر کدام از نهادهای دولتی باید با ارائه خدماتی، از جمله تسهیلات رفاهی و تفریحی برای کارکنان نیروی انتظامی، به تقویت روحیه این نیرو کمک کنند؛ به‌عنوان مثال، شهرداری‌ها می‌توانند تسهیلاتی را برای کارکنان نیروی انتظامی فراهم کنند یا دانشگاه علوم پزشکی، مخابرات و دیگر نهادها در این هفته خدمات رایگانی به کارکنان ارائه دهند.

وی با تاکید بر برگزاری تجمعات حمایت‌آمیز از نیروی انتظامی توسط مردم و نهادهای مختلف گفت: خواهران محجبه می‌توانند در تجمعاتی از پلیس به خاطر تلاش‌هایش در حفظ امنیت ناموس و خانواده‌ها تشکر کنند؛ این گونه حمایت‌ها موجب می‌شود که کارکنان نیروی انتظامی حس کنند که جامعه قدردان آن‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی خدمات نیروی انتظامی تصریح کرد: باید خدماتی که نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف، از جمله مشاوره‌های خانوادگی و برخورد با تخلفات در فضای مجازی، ارائه می‌دهد، بیشتر به مردم معرفی شود؛ نیروی انتظامی در بسیاری از حوزه‌ها خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد که شاید بسیاری از مردم از آنها آگاه نباشند، بنابراین باید با برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی، این خدمات را به جامعه معرفی کرد.

جان‌نثاری با تأکید بر نقش مهم پلیس در حفظ امنیت جامعه گفت: پلیس ما مقتدر و محبوب است؛ نباید اجازه دهیم که برخی با تخریب وجهه پلیس، محبوبیت و اقتدار این نهاد را زیر سوال ببرند؛ حمایت از نیروی انتظامی، حمایت از امنیت و آرامش جامعه است و همه ما وظیفه داریم به تقویت این نهاد کمک کنیم.

کد خبر 795423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.