مسکن خبرنگاران اصفهان به کجا رسید؟

رئیس گروه رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: هجدهم اردیبهشت جلسه‌ کارگروه مسکن خبرنگاران تشکیل و در آن مصوب شد که فراخوان طرح مسکن خبرنگاران طراحی و خدمتشان اطلاع داده شود اما تعداد محدودی ثبت‌نام کردند؛ با این حال برای این پروژه یک زمین ۸۵۰ هکتاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نرجس گلشن امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در نشست خبری مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان با خبرنگاران با بیان اینکه طولانی بودن روال دادن مجوز پایگاه‌های خبری طبیعی است، اظهار کرد: چندین بار از تهران درخواست کردیم تا روال دادن مجوز به نشریات استانی به استان‌ها تخصیص داده شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است و ما خودمان پیگیر این مسئله هستیم چرا که بسیاری از نشریات و پایگاه‌های خبری زمانی که مجوز می‌گیرند ما مطلع نمی‌شویم تا زمانی که به سایت معاون مطبوعاتی مراجعه کنیم و فایل جدیدی که به عنوان رسانه‌هایی که تازه مجوز گرفتند را دریافت کنیم و ببینیم کدام رسانه‌ها در اصفهان مجوز گرفتند.

وی با اشاره به تعداد سرپرستی مطبوعات در سطح استان ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد سرپرستی‌هایی که مجوز گرفتند زیاد بوده اما اینکه ما در طول یک سال و نیم چقدر آن را گسترش دادیم باید گفت که دو الی سه نفر را با فیلتر اینکه آموزش دیده باشند و اساتید آن‌ها را تایید کنند اضافه کردیم و در حال حاضر ۶۲ نفر سرپرستی تایید شده در اصفهان وجود دارد و ۹۹ رسانه دارای مجوز و دارای پروانه هستند؛ همچنین ما قبول داریم تعداد سرپرستان زیاد است اما این را هم بپذیریم که با توجه به گستره و اهمیت استراتژیک اصفهان تعداد روزنامه‌های سراسری که الان دارند درخواست می‌دهند زیاد است.

رئیس گروه رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در قانونی دفتر پژوهش‌های مجلس اثبات شده است که خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آورد است.

وی افزود: زمانی که در این دوره مستقر شدیم گفتیم کسانی که می‌خواهند آگهی بگیرند خودشان بیابند که این مسئله معترض‌های فراوانی داشت اما دلیل ما بر این بود که پایشی رغم بخورد تا ببینیم آیا افراد در اصفهان هستند، شغلشان خبرنگاری هست یا نه، وجود خارجی دارند؟ چراکه این جایگاه و مسیر برای کسانی است که واقعاً خبرنگار هستند و اگر سفره‌ای هست باید سر آن مطبوعاتی و رسانه نشسته باشد.

گلشن گفت: آگهی‌های ثبتی در سال‌های گذشته با یک روال اشتباه و صرفاً به روزنامه‌های استانی داده می‌شد، اما از دی ماه سال گذشته روال را تغییر دادیم و به روزنامه‌های سراسری نیز آگهی ثبتی دادیم؛ لازم به ذکر است که این فرآیند بخاطر تعداد و دفاتر پراکنده روال سختی بود و مجبور بودیم با مراجعه ارباب رجوع پیش برویم اما سعی کردیم عدالت برقرار شود.

وی ادامه داد: در هجدهم اردیبهشت جلسه‌ای با عنوان کارگروه مسکن خبرنگاران تشکیل و در آن مصوب شد که فراخوان طرح مسکن خبرنگاران طراحی و خدمتشان اطلاع داده شود اما تعداد محدودی ثبت‌نام کردند؛ با این حال لازم به ذکر است که برای این پروژه یک زمین ۸۵۰ هکتاری در نظر گرفته شده که در صورت تایید با استاندار جدید باید آن را پیش بریم.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی با بیان اینکه یکی از شعارهای من پایش این حوزه بود، اظهار کرد: متاسفانه قانون گرفتن سرپرستی خیلی راحت است و ما بارها به تهران نامه زدیم که چرا به کسی که سابقه ندارد دفتر سرپرستی می‌دهید؟ ما هم دستمان بسته است، قانون راحت است و باید تجدید نظری در مجوزها به ویژه در حوزه سرپرستی صورت گیرد و باید افراد رسانه‌ای نیز با ما همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: از اول سال ۱۴۰۳ تامین اجتماعی با توجه به هزینه زیادی که باید برای بحث بازنشستگی خبرنگاران بایدپرداخت کند و متحمل اعتبارات زیادی می‌شود، سخت‌گیری‌های خارج از آنچه که در قانون آمده است انجام می‌دهد در صورتی که در قانون کامل مشخص است و جزئیاتی ندارد و گفته شده شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت است اما آن‌ها چند کارگروه انجام داده‌اند و تحقیق و… می‌کنند! در صورتی که بنا نبوده چنین رویکردی رقم بخورد؛ در همین راستا خبرنگاران باید روی آن مطالبه کنند و بگویند که در قانون چنین رویکردی نیامده است.

معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این سال‌ها اعتباری به ارشاد نداده‌اند، افزود: هر دستگاهی یک زیر معاونت توسعه دارد که به آن‌ها سهمی داده می‌شود و باید تقسیمات را انجام دهند، اما از آنجایی که در این سال‌ها اعتبار خاصی به ارشاد ندادند و همیشه زمانی که اعتبارات دارد تمام می‌شود مبلغی را می‌دهند و می‌گویند یک مقدار پولی گذاشتیم و بروید از طریق فلان دستگاه و… پیگیری کنید؛ همین ها باعث می‌شود که کار پیش نرود چراکه در بیشتر مواق موضوع فعالیت‌ها متفاوت است و پیش نمی‌رود.

کد خبر 795125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.