لزوم تمدید ماهانه و سالانه معاینه فنی خودروها در شهر اصفهان

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: براساس قانون هوای پاک گواهی معاینه فنی خودروهای شخصی مشمول باید سالانه‌ تمدید شود و خودروهای عمومی براساس عمر خودرو در بازه زمانی شش یا سه ماهه باید به این مراکز مراجعه کنند که در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

سیدعلی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک تمام خودروهایی شخصی که بیشتر از ۴ سال و خودروهای عمومی که بیشتر از یک سال از زمان تولید آن‌ها گذشته باشد، (اعم از تولید داخل یا وارداتی)، مشمول دریافت گواهی معاینه فنی خودرو هستند.

وی با اشاره به مدت زمان اعتبار گواهی معاینه فنی خودرو افزود: تمام خودروهای شخصی مشمول، نیاز به تمدید سالانه معاینه فنی خودرو دارند، اما خودروهای عمومی بر اساس میزان عمر خودرو در بازه زمانی شش ماهه یا سه ماهه باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند که در همین رابطه خودروهای عمومی با عمر کمتر از ۱۰ سال هر شش ماه یک بار و خودروهای با عمر بیش از ۱۰ سال باید هر سه ماه یک بار به مراکز معاینه مراجعه کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه جریمه نداشتن معاینه فنی معادل ۱۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: این جریمه در هر ۲۴ ساعت یک بار از سوی دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف می‌شود.

عبدالهی ادامه داد: ساکنان محدوده اجرای طرح زوج و فرد که قصد ثبت نام در سامانه my.isfahan.ir و دریافت مجوز تردد در محدوده فوق را دارند نیز باید دارای برگ معاینه فنی خودرو باشند.

وی با درخواست از شهروندان گفت: در صورت اتمام اعتبار معاینه فنی خودروی خود هر چه سریع‌تر به ۸ مرکز معاینه فنی خودرو سبک موجود در شهر اصفهان (مراکز جی، تاکسیرانی، ارغوانیه، امیرکبیر، شفق، بهار، حمایت و راهور) و برای آگاهی از ساعات کاری و آدرس دقیق مراکز می‌توانند به سامانه isfahan.ir/hamlebar مراجعه کنند.

کد خبر 794933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.