از تقویت سازمان هلال‌احمر کشور تا رشد صادرات به عمان

ایمنا از تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان، تبدیل شدن سازمان امدادونجات هلال احمر ایران به یکی از بزرگترین ناوگان‌های دنیا، ارسال پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه به یونسکو و رشد ۳۵ درصدی صادرات ایران به عمان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان مطرح شده است، همچنین تبدیل شدن سازمان امدادونجات هلال‌احمر ایران به یکی از بزرگترین ناوگان‌های دنیا، ارسال پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه به یونسکو و ‏‬ رشد ۳۵ درصدی صادرات ایران به عمان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تدوین می‌شود

آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تدوین می‌شود

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: در رتبه‌بندی معلمان دو مشکل داریم که یکی از این موارد اصلاح نظام رتبه‌بندی است، همچنین وضعیت افرادی که اعتراض کردند و افرادی که رتبه ندارند و جا افتادند را پیگیری کردیم.

وی افزود: برای تعدادی از معلمان که به دلایلی رتبه‌هایشان داده نشده بود، هفته پیش دستور دادیم که انجام شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه از همه مهم‌تر آیین‌نامه ارتقای رتبه‌هاست، تصریح کرد: لازم است بدانیم سه سال گذشته است و افراد می‌خواهند رتبه جدید بگیرند که آیین‌نامه‌اش باید تدوین شود.

سازمان امدادونجات هلال احمر ایران به یکی از بزرگترین ناوگان‌های دنیا تبدیل می‌شود

سازمان امدادونجات هلال‌احمر ایران به یکی از بزرگترین ناوگان‌های دنیا تبدیل می‌شود

بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر اظهار کرد: بخش سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای ایجاد اعتماد و اطمینان برای تمام بخش‌های جامعه برای سرمایه‌گذاری و حضور در نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: سازمان امدادونجات بالغ‌بر شش هزار دستگاه خودروی عملیاتی و نزدیک به ده‌ها هزار نفر نیروی تخصصی در اختیار دارد، این سازمان ۲۴ فروند بالگرد در اختیار دارد و ۲۰ فروند بالگرد پرواز شب طی سال جاری و سال آینده به ناوگان این سازمان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر با بیان اینکه با افزوده شدن بالگردهای جدید، این سازمان به یکی از بزرگترین ناوگان‌های دنیا در عملیات های امدادونجات تبدیل می‌شود، ادامه داد: توانمندی ایران در حوزه امدادونجات از نظر بین‌المللی به بهترین شکل ثابت شده است و جمعیت هلال‌احمر توانست سال گذشته بالاترین نشان صلیب سرخ را کسب کند، همچنین بالاترین نشان کشور ترکیه را از دست رئیس‌جمهور این کشور به واسطه خدماتی که در زلزله ترکیه توسط نیروهای هلال‌احمر ایران ارائه شد، دریافت کردیم.

پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه به یونسکو ارسال شده است

پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه به یونسکو ارسال شده است

علیرضا حبیبی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پرونده ثبت جهانی ابیانه به یونسکو ارسال شده و شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که ثبت خواهد شد و بر این اساس نشستی با مسئولان نطنز خواهیم داشت.

رشد ۳۵ درصدی صادرات ایران به عمان

رشد ۳۵ درصدی صادرات ایران به عمان

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سلطنت عمان اظهار کرد: سال گذشته در حاشیه بیستمین کمیسیون مشترک دو کشور، مقرر شد موضوع تجارت ترجیحی بین ایران و عمان در دستور کار معاونان وزارت صمت و وزارت تجارت وسرمایه‌گذاری عمان قرار داده شود.

وی ادامه داد: جهت اجرایی کردن این مصوبه نخستین دور مذاکرات طی کمیته‌ای تخصصی در تیر سال جاری با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران در مسقط برگزار و دور دوم این مذاکرات در تاریخ پانزدهم تا هفدهم مهر سال جاری با حضور معاونان دو وزارت مربوطه و هیئت عمانی در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران، اجرایی شدن تجارت ترجیحی بین ایران و عمان زمینه و بستر توسعه و افزایش حجم تجارت بین دو کشور را فراهم خواهد آورد.

ربیهاوی تصریح کرد: عمان از شرکای مهم تجاری در بین همسایگان جمهوری اسلامی ایران است که مطابق با آمارهای موجود صادرات ایران در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد کرد.

کد خبر 794811

برچسب‌ها