اشتباه تاکتیکی نتانیاهو با ورود به باتلاق لبنان

حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بیروت و حومه دمشق و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در حالی صورت گرفت که به گفته کارشناسان و تحلیلگران، ناشی از جنون نتانیاهو به دلیل شکست‌های پی‌درپی است و در نهایت به غرق شدن این رژیم در باتلاق جنگ منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حالی که رژیم صهیونیستی پس از گذشت یک سال از طوفان‌الاقصی و جنگ در غزه و کشاندن دامنه جنگ به دیگر محورهای مقاومت نتوانسته است دستاوردی برای خود به‌دست آورد و به گفته تحلیلگران در بن‌بست سیاسی گرفتار شده است، شامگاه جمعه با تشدید حملات جنون‌آمیز خود علیه لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت و ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تلاش کرد تصویری دروغین از برتری نظامی خود به جهانیان ارائه دهد.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به‌قدری بود که منابع خبری اعلام کردند به گفته رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی جنگنده‌های اسرائیلی ۸۵ بمب سنگرشکن که وزن هرکدام یک تُن بوده است را در این عملیات برای ترور سیدحسن نصرالله استفاده کردند. به گزارش الجزیره در نتیجه حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت، تعدادی ساختمان با خاک یکسان شد و خبرها حکایت از آن دارد که این رژیم از بمب‌هایی سنگرشکن با وزن دوهزار پوند و جنگنده‌های اف -۳۵ نیز برای بمباران این منطقه استفاده کرده است.

وزارت بهداشت لبنان یکشنبه‌شب اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۹ تن رسیده است. پیش‌تر این وزارتخانه اعلام کرده بود که آمار بیماران و زخمی‌ها در بیمارستان‌های ضاحیه جنوبی بیروت به‌شدت بالا بوده و قرار است این بیمارستان‌ها تخلیه شوند. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای از شهادت سه تن از رهبران خود در حمله رژیم صهیونیستی به الکولای بیروت خبر داد.

اشتباه تاکتیکی نتانیاهو با ورود به باتلاق لبنان

وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه در فلسطین، لبنان و سوریه را محکوم کرده و در بیانیه‌ای جنایت‌های دامنه‌دار رژیم صهیونیستی را با شدیدترین لحن محکوم و بار دیگر تاکید کرده است که اصرار این رژیم تروریستی در خون‌ریزی و انجام انواع جنایت‌های جنگی و جنایت‌های ضد انسانی موجب می‌شود تمام منطقه به سمت تنشی خطرناک کشیده شود که پیش‌بینی نتایج آن مشکل است.

سیدعباس عراقچی، وزیر خارجه ایران هم گفت که شهادت سید حسن نصرالله ضایعه بزرگی به‌شمار می‌رود، اما به معنی پایان مقاومت نیست، بلکه آغاز فصل جدیدی را بشارت می‌دهد که با قدرت بیشتری منحصربه‌فرد شده است.

دم خروس صهیونیست‌ها!

در سوی دیگر میدان جنگ، خبرنگار شبکه المنار گزارش داد که مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است. صبح امروز و در آخرین موج حملات موشکی حزب‌الله، پنج فروند موشک به منطقه «طبریه» در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

منابع خبری اعلام کرده‌اند، شهرک‌نشینان صهیونیست از ترس حملات حزب‌الله لبنان شب گذشته را در مکان‌های حفاظت شده گذراندند.

حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت طی روز شنبه نیز ادامه یافت، این در حالی است که پیش‌تر منابع اسرائیلی ادعا می‌کردند که هدف این حملات، مقر فرماندهی حزب‌الله بوده است که نشان‌دهنده مغایرت ادعاهای صلح‌طلبی صهیونیست‌ها با واقعیت میدان است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد و ادعا کرد که هیچ مکانی در ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد. او همچنین تأکید کرد که اسرائیل «صلح‌طلب» است و برای دفاع از خود در برابر تهدیدات، به‌ویژه از سوی ایران و حزب‌الله، آماده است. نتانیاهو به حملات اخیر حماس اشاره کرد و گفت که اسرائیل تا زمانی که همه گروگان‌ها آزاد نشوند، ماشین جنگی خود را متوقف نخواهد کرد.

شهادت سید مقاومت؛ پرتگاه فروپاشی اسرائیل

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله ابراز کرد: صهیونیست‌ها اشتباه بزرگی را بدون محاسبه عواقب آن مرتکب شدند که می‌تواند آن‌ها را تا لبه پرتگاه فروپاشی پیش ببرد؛ آن‌ها محاسبه نکردند که سیدحسن نصرالله را در شرایطی ترور کردند که منفورترین رژیم جهان هستند و هیچ مشروعیتی از دیدگاه بسیاری دولت‌ها و حتی سازمان‌های بین‌المللی ندارند و از سوی دیگر سیدحسن نصرالله در اوج محبوبیت بود.

وی اضافه کرد: دیکتاتورها و دولت‌های استعماری زمانی که یک شخصیت محبوب آزادی‌بخش را به شهادت می‌رسانند، او را به بزرگترین خطر برای خود تبدیل می‌کنند؛ در واقع خطر شهدا برای دولت‌های استعماری و قدرت‌های ضد مردمی همیشه بیشتر است؛ از این‌رو صهیونیست‌ها وارد یک عرصه بسیار خطرناک شده‌اند و همه انگیزه‌ها را برای نابودی خود تقویت کرده‌اند.

قنادباشی یادآور شد: پیش از ترور شهید نصرالله خشم سراسری جهانی علیه صهیونیست‌ها وجود داشت و این خشم را آشکارا در کشورهای مختلف جهان شاهد بودیم، همچنین بخشی از این خشم و نفرتی که ملت‌ها و دولت‌ها از رژیم صهیونیستی دارند را زمانی که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت شاهد بودیم و امروز با به شهادت رساندن محبوب‌ترین شخصیت اسلامی مقاومت این خشم بیشتر شده است.

وی گفت: مردم جهان خدمات سید مقاومت را ارج می‌نهند و از او تجلیل می‌کنند، چرا که آگاه و شاهدند زمانی که همه دنیا در برابر کودک‌کشی صهیونیست‌ها در غزه ساکت بود، حزب‌الله لبنان و در رأس آن‌ها سیدحسن نصرالله بیشترین تلاش را برای حمایت از کودکان غزه صورت دادند و طی ۱۱ ماه گذشته خطرات جانی و مشکلات آن را به جان خریدند، بنابراین از دید مردم جهان کارنامه بسیار مثبت داشت و محبوب است و رژیم صهیونیستی به دلیل ترور آن‌ها دچار خطای بزرگی شد و محبوبیت آن‌ها را بیشتر و خشم و نفرت را علیه خود افزایش داد.

رفتار جنون‌آمیز نتانیاهو در حمله به بیرون ناشی از شکست است

کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با اشاره به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مبنی بر ایجاد صلح در جهان و هم‌زمان تهدید تهران اظهار کرد: گفتار و رفتار نتانیاهو ناشی از یک جنون ناشی از شکست و ناکامی است، و با تشویش و نگرانی و جنون وارد مناطق جنوبی لبنان شده است و نشان می‌دهد تصمیمات نتانیاهو بر پایه اصول عقلی نیست.

وی افزود: دو مسئله دیگر هم در تصمیم‌گیری‌های نتانیاهو نقش دارد و بر این اساس دست به هر کاری می‌زند؛ نتانیاهو پیش از اینکه به قدرت برسد به دلیل جرایم متعدد تحت تعقیب دادگاه‌های داخلی رژیم صهیونیستی بزرگ بوده است و دیگری به دلیل جنایاتی که انجام داده مورد تنفر جهانی قرار گرفته است؛ در واقع پرونده‌هایی در دادگاه بین‌المللی علیه او ایجاد شده که ممکن است به دستگیری، بازداشت و محاکمه او در سطح بین‌المللی بینجامد، بنابراین اکنون دچار این جنون نظامی ناشی از شکست، روان‌پریشی ناشی از اختلاس‌ها و جنایت‌کاری شده است.

قنادباشی تصریح کرد: از زمانی که صهیونیست‌ها به منطقه غرب آسیا وارد شدند، پرونده بسیار قطور و سیاه جنایتکاری را برای خود باز کرده‌اند و در واقع اگر کسی اعمال، گفتار و رفتار آن‌ها را بررسی کند، باید متخصص بررسی پرونده‌های جنایی باشد چرا که اقدامات آن‌ها، اقدامات سیاسی و نظامی نیست.

اشتباه تاکتیکی نتانیاهو با ورود به باتلاق لبنان

وی تاکید کرد: با تحلیل صحبت‌های نتانیاهو در سازمان ملل می‌بینیم که او به دلیل شکست‌های خود، از مجازات ایران یا دیگر کشورها نگرانی دارد، این ترس او را دچار جنون کرده است و باعث شده است که اینگونه در سازمان ملل علیه ایران سخن بگوید هرچند جهان نسبت به سخنان او واکنش منفی داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: تیغ تیز در دست دیوانه‌ای مست قرار گرفته است، نتانیاهو جنایتکاری است که به اصطلاح پیچیده‌ترین، تازه‌ترین و قوی‌ترین سلاح‌های آمریکایی را در اختیار دارد، بنابراین جنایت می‌آفریند؛ لازم است همه کشورها اقداماتی را برای پایان دادن به این جنایات و کنار زدن او به عنوان یک روان‌پریش انجام دهند.

جامعه صهیونیستی تاب ماندن بیش از یک هفته در پناهگاه‌ها را ندارد

وی درباره آینده این جنگ گفت: رژیم صهیونیستی تاب موشک‌های مقاومت را ندارد، به‌طوری‌که بسیاری از شهرها در معرض موشک‌باران قرار گرفتتند و صهیونیست‌ها از اینکه حجم موشک‌های مقاومت به تل‌آویو، حیفا و دیگر نقاط افزایش یابد نگران هستند چون جامعه صهیونیستی تاب ماندن بیش از یک هفته در پناهگاه‌ها را ندارد، بنابراین به نظر می‌رسد که آن‌ها ناگزیر به پذیرش اصلاح شرایط خواهند بود و تلاش خواهند کرد که به این جنگ پایان دهند.

قنادباشی ادامه داد: حزب‌الله توانایی سال‌ها ادامه جنگ را دارد و صهیونیست‌ها به اشتباه وارد باتلاقی شده‌اند که همین باتلاق کافی است تا همه توان آن‌ها را از بین ببرد.

سخنان بایدن جنبه بازدارندگی داشت

وی درباره اظهارات بایدن در خصوص حضور پنتاگون در خاورمیانه ابراز کرد: آمریکایی‌ها بسیار آسیب‌پذیرند؛ ممکن است مواضعی اتخاذ کنند که نشان‌دهنده نوعی آمادگی برای تهاجم باشد، اما بیش از هر چیز آمریکا به دنبال منافع خود در منطقه غرب آسیا است و سخنان بایدن بیشتر جنبه بازدارندگی دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: سخنان بایدن به این دلیل است که ضربه‌زنندگان به منافع آمریکا یا اسرائیل از این کار اجتناب کنند وگرنه آمریکایی‌ها در مرحله‌ای نیستند که وارد تهاجمی جدید شوند که پایان آن متصور نیست؛ در واقع اگر آمریکایی‌ها چنین خطایی کنند، به معنای ورود آن‌ها به باتلاقی است که ممکن است سال‌های متمادی طول بکشد و آن‌ها را در این باتلاق فرو ببرد.

کد خبر 794395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.