سلمان فارسی الگوی وحدت اسلامی و نماد برابری میان مسلمانان است

امام جمعه خوراسگان گفت: سلمان فارسی نه‌تنها در میان اهل سنت و تشیع مورد قبول و احترام است، بلکه نمادی از برابری و وحدت میان مسلمانان به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام حسین ربانی امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ در آئین رونمایی از پوستر دومین کنگره ملی سلمان فارسی اظهار کرد: سلمان فارسی نه‌تنها در میان اهل سنت و تشیع مورد قبول و احترام است، بلکه نمادی از برابری و وحدت میان مسلمانان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اینکه «هیچ برتری برای عرب بر عجم و سفید بر سیاه نیست»، افزود: سلمان فارسی این پیام را به خوبی درک و به آن عمل کرد، همچنین پیامبر اسلام (ص)، سلمان را از اهل بیت خود معرفی کرده است که نشان‌دهنده جایگاه والای او در اسلام است.

امام جمعه خوراسگان با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی در شرایط کنونی تاکید کرد: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند، اما ما باید با وحدت و همدلی این تلاش‌ها را ناکام بگذاریم.

حجت‌الاسلام ربانی از برگزاری جلسات مشترک میان علمای اهل سنت و تشیع در اصفهان به‌عنوان نمونه‌ای از این وحدت یاد کرد و از دستاوردهای این جلسات به‌عنوان مایه امیدواری برای مسلمانان و ناامیدی برای دشمنان نام برد.

وی از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و جانبازان تجلیل کرد و ادامه داد: حفظ و گرامیداشت خاطرات دفاع مقدس باید در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه خوراسگان خاطرنشان کرد: اگر ایثار و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس نبود، امروز عزت و سربلندی ما نیز وجود نداشت.

حجت‌الاسلام ربانی با تاکید بر ضرورت همبستگی میان مسلمانان و مقابله با تفرقه‌افکنی‌ها گفت: امروز ما باید با کنار گذاشتن اختلافات جناحی و سیاسی، دست در دست هم برای حفظ وحدت و عزت اسلامی تلاش کنیم.

کد خبر 793954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.