سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت و کاربرد استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بهبود مدیریت هوشمند حملونقل بار و مسافر اظهار کرد: ارزیابی ترافیک در معابر و مسیرهای ترددی وسایل نقلیه برای حملونقل بار و مسافر یکی از مهمترین کاربردهای مدیریت هوشمند حملونقلی محسوب میشود.
وی با تاکید بر اینکه برنامهریزی مناسب بهمنظور بهبود وضعیت ناوگان حملونقلی بار و مسافر از کاربردهای اصلی مدیریت هوشمند در این حوزه است، افزود: شناسایی بهینهترین مسیرها بر اساس متغیرهایی همچون ترافیک، مکان، زمان و فاصله با استفاده از کدگذاریهای مسیر و آنالیز هوش مصنوعی مورد توجه است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح محدوده زمانی و مکانی مبتنی بر هوش مصنوعی برای ناوگان باری در اصفهان تصریح کرد: این امر با مشارکت مجموعههای دانشبنیان و در راستای مدیریت و کنترل ناوگان باری و جلوگیری از ترافیکزایی در ساعات مختلف بهویژه ساعات پیک و جلوگیری از چالشهای ناشی از تردد بیضابطه در شهر اجرایی میشود.
وی با اشاره به استفاده از قابلیتهای اجرای طرح محدوده زمانی و مکانی ناوگان باری شهر اصفهان ادامه داد: بر اساس این طرح خودروهای باری بسته به تناژ و نوع بار خود در ساعات و معابر معرفی شده مبتنی بر شرایط شناسایی شده در شبکه معابر مجوز تردد در مسیر منتخب را دریافت میکنند.
ساکت با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در مدیریت ناوگان باری شهر اصفهان تاکید کرد: ناوگان مذکور در معابر دارای ترافیک متغیر در ساعات مختلف روز متناسب با حجم ترافیک مجوز تردد دریافت میکنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: طرح محدوده زمانی و مکانی مبتنی بر هوش مصنوعی برای ناوگان باری در اصفهان هفته جاری در بازدید اعضای کمیسیون حملونقل و هوشمندسازی از سلسله اقدامات سازمان بار شهرداری اصفهان ارائه و روند اجرای آن مورد تاکید قرار گرفت.
ساکت با بیان اینکه ساختار مدیریتی مناسب و تیم اجرایی جوان و با تجربه در زمینه شناخت فناوریهای نوین حملونقل بار از خصوصیات سازمان بار شهرداری اصفهان است، خاطرنشان کرد: ارتباط این سامانه در آینده نزدیک با سامانههای رصد ترافیکی شهر، موضوع نظارت هوشمند را در این حوزه ویژه و با ناوگان و رانندگان پرتلاش تا حد قابل قبولی رو به جلو میبرد.
نظر شما