مشکل ما با آمریکا بر سر موعودگرایی است/ ایران در هسته مرکزی جابجایی قدرت قرار گرفته است

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا گفت: امروز دنیا در حال تغییر قدرت در سومین مرحله است؛ یعنی قدرت از تک قطبی به چند قطبی تبدیل می شود و قدرت دیگر در آمریکا متمرکز نیست و به شرق انتقال یافته است و توزیع تهدیدات به شکلی است که هیچ قدرتی به تنهایی نمی تواند تهدیدات را حل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام علی سعیدی عصر امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ در مراسم ملی و سراسری آیین میهمانی لاله‌ها در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکرم که در جوار نورانی هشت هزار شهید در این قطب معنویت و شهادت، اصفهان عزیز در خدمت شما هستم؛ سخن گفتن در محفل شهدا کار سختی است؛ نقل است مرحوم آیت الله بهاری نقل و انتقال ملائکه همراه انسان ها را می دید؛ ایشان در ۷۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وصیت کرده بود که در جوار شهدای همدان دفن شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دنیای ما در شرایط بسیار متلاطمی قرار گرفته است، افزود: امروز شرق و غرب عالم در تلاطم است و زلزله ها و طوفان هایی شروع شده است. جنگ روسیه و اوکراین، جنگ غزه و رژیم صهیونسیتی و ۱۲۰ هزار شهید و مجروح تاکنون، حمله رژیم صهیونسیتی به حزب الله لبنان، ورود یمن و عراق و حزب الله در دفاع از مردم مظلوم غزه به این جنگ و مسائلی که در بین چین و آمریکا، بین کره شمالی و کره جنوبی، بین آمریکا و روسیه می گذرد نشان دهنده مسئله مهمی است و آن تغییر و جابجایی قدرت است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا ادامه داد: دنیا در حال زایش قدرت است و در آستانه جابجایی قدرت قرار دارد، جهان تا قبل از این مقطع شاهد دو بار جابجایی قدرت بود. مرحله اول به قرن پانزدهم برمی گردد که اروپا یکه تاز میدان بود و با تکیه بر سرمایه و انقلاب صنعتی و فناوری به مرکز قدرت تبدیل شده بود.

وی تاکید کرد: سپس جنگ جهانی اول و دوم رخ داد، این جنگ ها زمینه جابجایی دومین مرحله قدرت را ایجاد کرد. در این جنگ ها اروپا فرسوده شد و آمریکا در هر دو جنگ در نبرد وارد شد و بدون پرداخت هزینه پیروز میدان درآمد و قدرت از اروپا به آمریکا منتقل شد و آمریکا یکه تاز میدان گشت.

سعیدی یادآور شد: بعد مسئله دو قطبی به وجود آمد؛ در قطب شوروی و قطب امریکا، شوروی از صحنه خارج شد و آمریکا یکه تاز میدان و کدخدای جهان شد و مدعی بود تنها رهبری است که می تواند جهان را اداره کند؛ اما امروز که دنیا را به تماشا نشسته ایم در حال تغییر قدرت در سومین مرحله هستیم یعنی قدرت از تک قطبی به چند قطبی تبدیل می شود؛ ما شاهد عدم تمرکز قدرت هستیم و قدرت دیگر در آمریکا متمرکز نیست و به شرق انتقال یافته است و توزیع تهدیدات به شکلی است که هیچ قدرتی به تنهایی نمی تواند تهدیدات را حل کند.

وی ادامه داد: توازن قوا در حال حاضر به هم ریخته است؛ یمن در برابر عربستان می ایستد، عربستانی که هفت سال آنچه را در توان داشت برای از پا انداختن انصار الله بکار برد، اما موفق نشد؛ امروز یمن در بین قدرت ها ایفای نقش می کند و موشک های آن ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کرده تا به سرزمین های اشغالی می رسد.

وی در رابطه با تقابل فلسطین با رژیم صهیونیستی گفت: قبل از طوفان‌الاقصی هرگاه اسرائیل اراده می کرد که به کشورهای عربی تجاوز کند، موفق بود، اما نزدیک به یک سال است که نتوانسته مسئله غزه را حل کند، امروز دنیا شاهد قدرت موشکی و عرض اندام حزب‌الله است و به تعبیر مقام معظم رهبری حتماً پیروزی با حزب الله خواهد بود.

سعیدی در ادامه تشریح توازن قدرت در جهان یادآور شد: امروز شاهد دو نوع جابجایی قدرت در جهانیم که یک نوع آن جابجایی قدرت از تک قطبی به چند قطبی است و نوع دیگر آن مربوط به جمهوری اسلامی ایران است که ملت و رهبر انقلاب در هسته مرکزی این جابجایی قدرت قرار گرفته اند و این تغییر معادلات قدرت از حاکمیت باطل به حاکمیت حق و حقیقت است.

وی ادامه داد: از زمان حضرت آدم تاکنون و از جنگ هابیل و قابیل جهان جولانگاه باطل بوده است و باطل آنچه را که در توان داشته بکار بسته و شیطان با همه وجود در میدان قرار گرفته است تا برای تقویت جبهه کفر و شرک ایفای نقش کند، اما امروز عصر پایان زندگی بشر است و زمینه هایی برای ظهور آخرین ذخیره الهی فراهم می شود.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا به مسئله انتظار اشاره کرد و گفت: امروز با دو نوع انتظار روبرو هستیم، یک نوع در جبهه کفر و شرک و نوع دوم در جبهه حق؛ به طور کلی دو نوع جهان گرایی، دو نوع موعود گرایی، دو نوع مهدویت‌گرایی و دو نوع انتظار وجود دارد که انتظار حقیقی و انتظار بدلی، مهدویت حقیقی و مهدویت بدلی از آن جمله اند.

وی تشریح کرد: اسرائیل و آمریکا اعتقاد دارند که جهان باید در اختیار آن‌ها باشد و مدعی هستند که منتظر موعود و مسیح هستند و در این مسیر یهودیان را پیشتاز ظهور می‌دانند و بنابراین جمعیت قابل توجهی از پروتستان ها و جنگاوران آمریکا طرفدار این اندیشه هستند؛ از جمله سیاستمداران افراطی مانند ریگان، بوش، ترامپ و سرمایه داران لابی صهیونیسم طرفدار این اندیشه هستند و معتقدند که باید به یهودیان کمک کرد چرا که آن‌ها را پیشمرگ و پیشتاز مسیح می‌دانند تا زمینه ظهور مسیح فراهم شده و عالم با محوریت آمریکا و یهودیان پر از صلح شود.

سعیدی ابراز کرد: مشکل ما با آمریکا تنها بر سر غزه و اسرائیل نیست، بلکه بر سر مسئله موعودگرایی و جهان‌گرایی است، چرا که جبهه مهدویت‌گرایی و مصلح‌گرایی جعلی در برابر ما قرار دارد در حالی که ما مدعی مهدویت و انتظار حقیقی هستیم؛ به تعبیری دو جبهه شیطان و شرک و کفر با ادعای بدلی مصلح گرایی در برابر جبهه حق با تکیه بر آیات قرآن و روایات و آمادگی برای حقیقت الهی قرار دارد.

وی به نقش ملت ایران در این معادلات اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید به سه روایت توجه کرد؛ امام کاظم (ع) فرمودند که مردی در قم قیام می کند که مردم را به حق دعوت می کند و بر محور او مردمی جمع می شوند که مانند براده های آهن هستند و طوفان ها و بادهای تند آنها را تکان نمی دهد، آنها از جنگ نمی ترسند و ترس در آن‌ها راه ندارد و اگر خوب بنگریم میبینیم که مصداق این مرد شخصی جز امام خمینی (ره) نیست، البته این روایت مخصوص مردم قم و دهه اول انقلاب نیست بلکه می توان مصداق آن را ملت ایران، لبنان و همه مردم انقلابی دنیا دانست.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا به ادامه داد: روایت دوم از پیامبر اعظم (ص) است که فرموده‌اند مردمی از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه ساز موعودگرایی، جهان‌گرایی و ظهور خواهند بود و مصداق آن ملت ایران است؛ همچنین امام صادق (ع) نیز روایتی با این مضمون فرموده اند که گویا می بینم مردمی از مشرق قیام می کنند، حق را می جویند اما به آن نمی رسند، کشته های آن‌ها شهیدند، علم را زمین نمی‌گذارند، مگر آنکه آن را به صاحب اصلی تحویل دهند که حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این روایت فرمود که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: روایت سوم پیامی است برای ما که فرمودند اگر در آن دوره بودم خود را برای آن مرد بزرگ آماده می کردم که این روایات برای ما نوید بزرگی است.

سعیدی تاکید کرد: به هر روی ما در حساس ترین شرایط تاریخ قرار داریم، امروز صحنه نبرد و تقابل حق و باطل مشخص است؛ آمریکا و اروپا با همه وجود در کنار این گرگ درنده قرار دارند تا با مهدویت مقابله کنند و در کوچه‌های موسل و نجف و بغداد به دنبال آن گمشده می‌گردند؛ امروز دو اراده حق و باطل در برابر هم قرار گرفته‌اند، اما خداوند اراده خود را با اسباب خاص خود مهیا می کند و امیدواریم آن اراده ملت ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق وعده خداوند باید جایگاه خود را در این جابجایی قدرت ببینیم و آنچه را در توان داریم انجام دهیم؛ ما می دانیم آمادگی برای ظهور موعود مراحلی دارد و ظهور امام زمان (عج) همینگونه تحقق نخواهد یافت؛ لذا باید ملت ها آماده و آبدیده در برابر فقته ها باشند تا ظهور رخ دهد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا ادامه داد: دو نوع آمادگی برای تحقق ظهور لازم است؛ اول آمادگی شخصی و دوم آمادگی ظهورساز و زمینه ساز است که از جمله موارد آن می توان به حضور در دفاع از انقلاب و رهبری و شرکت در صحنه های مختلف سیاسی مانند انتخابات اشاره کرد؛ عشق به رهبری بسیار ارزشمند است، اما بالاتر از آن فهم کلام رهبری است؛ ملت ایران باید پیشتاز دیگر امت ها در تبعیت از کلان رهبری باشند و با حضور در اجتماعات، رعایت حجاب، رعایت شریعت و احکام دین زمینه ساز ظهور گردند.

وی دو وظیفه را بین ملت و رهبری مشترک دانست و گفت: اول وظیفه حفظ اسلام است که امام در این باره فرمودند حفظ اسلام از اوجب واجبات است و دومین وظیفه حفظ حکومت دینی است و مردم و رهبری مسئولیت دارند از اسلام پاسداری کنند، چرا که بعد از پانزده قرن، ۴۵ سال است که قرآن و اهل بیت در رأس هرم قدرت قرار گرفته‌اند و بنابراین ملت ایران باید آن را پاسداری کنند و نقش آفرین باشند.

سعیدی ادامه داد: استقرار حکومت دینی ساده نبود و انبیا برای آن تلاش کرده اند، بعد از هزاران سال حکومت دینی در این نقطه از جهان شکل گرفته و این حکومت باید زمینه را برای ظهور منجی فراهم کند.

وی در پایان یاد و نام شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و ابراز کرد: شهر اصفهان ۵۰ هزار جانباز و ۵۹۰ روحانی شهید دارد و شما سرمایه های عظیمی تقدیم انقلاب کردید، لحظه لحظه دفاع مقدس برای ما مهم است و خداوند درباره اسلام، شهدا، ایثارگران و همه این امانت ها از ما سوال خواهد کرد.

کد خبر 793927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.