تیم ملی فوتسال ایران برای قهرمانی باید اشتباهات دفاعی را برطرف کند

کارشناس فوتسال گفت: بازی ایران و فرانسه شرایط خاصی داشت، زیرا هر تیمی که در رتبه دوم گروه قرار می‌گرفت، مسیر هموارتری برای رسیدن به مراحل بعدی داشت.

محمود خوراکچی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: در بازی ایران و فرانسه شرایط خاصی وجود داشت، زیرا هر تیمی که در رتبه دوم گروه قرار می‌گرفت، مسیر هموارتری برای رسیدن به مراحل بعدی داشت. این یک واقعیت است که اگر در گروه اول شوید، باید با مراکش که سال گذشته بهترین تیم فوتسال دنیا شناخته شد، روبه‌رو شوید.

وی با اشاره به مصاحبه سرمربی تیم‌ملی مراکش افزود: سرمربی مراکش گفت «انتخاب ۱۴ بازیکن از بین ۱۰۰ بازیکن حرفه‌ای و در سطح ملی بسیار سخت و دشوار است». خب این یعنی وی بازیکنان قدرتمندی در آینده دارد. بعد از مراکش هم باید با برزیل بازی کنیم؛ طبیعتاً این مسیر، مسیر بسیار سختی است.

کارشناس فوتسال تصریح کرد: اگر تیمی قرار است قهرمان شود، برایش فرقی ندارد که با چه تیمی رقابت می‌کند. ولی فرض می‌کنیم شما می‌خواهید از تهران به اصفهان بروید. می‌توانید از جاده قدیمی به سمت اصفهان بروید که مسیر ناهموار و طولانی دارد و در آن ماشین‌های سنگین هم تردد می‌کنند، یا تصمیم می‌گیرید از جاده جدید به اصفهان برسید که مسیر هموار و کوتاهی دارد و احتمال تصادف در آن کمتر است. در بازی ایران و فرانسه هم چنین وضعیتی حاکم بود، ولی تیم فرانسه به‌نحوی بازی می‌کرد که به سمت آسان جدول برود.

وی خاطرنشان کرد: این اولین بار است که تیم‌ملی ما با ۹ امتیاز کامل از مرحله گروهی صعود می‌کند و ما می‌توانیم این موضوع را به فال نیک بگیریم، اما این موضوع ملاک قهرمانی نیست. الان دیدیم که تیم سوم گروه (ونزوئلا) توانست تیم قدرتمند و مدعی اسپانیا را از مسابقات کنار بزند.

مربی فوتسال تصریح کرد: ما بازیکنان باکیفیت زیادی داریم. تیم ما ترکیبی از نیروی جوانی و تجربه است که می‌تواند به ما کمک کند. همه بازیکنان ما عملکرد خوب و باکیفیتی از خود به نمایش گذاشتند.

خوراکچی ادامه داد: من مطمئن هستم که در بازی امروز آقای شمسایی به‌خوبی حریف را آنالیز کرده و می‌دانند که تیم مراکش به‌خوبی از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر پیدا می‌کند. باید فضاها را از تیم مقابل بگیریم؛ باید زمان را به نفع خودمان بگیریم. باید در موقعیت‌هایی که حمله می‌کنیم، پاس‌های پرریسک را به حداقل برسانیم، زیرا مراکشی‌ها در قطع توپ مهارت دارند و با یک قطع توپ و چاشنی سرعت می‌توانند برای دروازه تیم‌ملی ما خطرناک ظاهر شوند.

وی با اشاره به ۷ گل خورده تیم‌ملی در مرحله گروهی گفت: قطعا تیم‌ملی ایران اشتباهات دفاعی که در مرحله گروهی داشت را تکرار نخواهد کرد. به نظر من، امروز همه بازیکنان باید به عنوان یک مربی به بازی نگاه کنند. امروز باید برای همه اتفاقات برنامه‌ریزی کنیم. اگر گل دریافت کردیم، چگونه حمله کنیم یا اگر گلی به ثمر رساندیم، چگونه از آن دفاع کنیم. اگر کارت قرمز دریافت کردیم، چگونه آن دو دقیقه سخت را بگذرانیم و اگر حریف ۴ نفره شد، چگونه حمله کنیم تا بتوانیم از وقت ۲ دقیقه‌ای اخراج نهایت استفاده را ببریم. در کل، نباید غافلگیر شویم.

مربی فوتسال خاطرنشان کرد: پاس-کنترل در فوتسال یکی از فاکتورهای مهم است که باید در بازی امروز به آن توجه کنیم. اگر کیفیت پاس-کنترل را بالا ببریم و اجازه قطع توپ و حمله سرعتی را به مراکش ندهیم، موفق خواهیم بود. باید به خطاها دقت کنیم، به‌خصوص خطاهایی که در نیمه دوم صورت می‌گیرد، زیرا اگر بازی به وقت‌های اضافه برود، خطاها پاک نمی‌شود و ممکن است با هر برخورد بازیکنان مراکشی روی زمین بیفتند و داور ضربه پنالتی را اعلام کند.

خوراکچی گفت: ملت ما همیشه ثابت کرده‌اند که عاشق تیم‌ملی هستند. اینکه ما گل‌های زیادی دریافت کردیم، به این دلیل بود که در مرحله گروهی محکوم به حمله بودیم و تیم‌های مقابل ما حمله نمی‌کردند، بلکه به دنبال فرصت برای ضدحمله بودند. اگر ایران در آن مرحله دفاعی بازی می‌کرد، نتیجه‌اش بازی‌هایی می‌شد که در حد و نام جام‌جهانی نیست و بازی‌ای مثل بازی ایران و فرانسه را شاهد بودیم. ما برای اینکه کیفیت ایران را به رخ جهانیان بکشیم، در سه بازی تیم‌ها را از بالا پرس کردیم و حتی زمانی که توپ را در اختیار نداشتیم، در زمین حریف بازی کردیم. ما در حمله بودیم و ضدحمله خوردیم. این موضوع یکی از ضعف‌های تیم‌ملی ما بود که قطعاً کادر فنی این موضوع را فهمیده و آن را برطرف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این تورنمنت اولین اشتباه، آخرین اشتباه است، گفت: قطعاً کادر فنی تیم‌ملی تلاش می‌کند تا این اشتباهات و نقاط ضعف برطرف شوند.

کد خبر 793789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.