پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه پنجم مهر ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به‌صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جهان بهتر با مراوده از جایگاه برابر» نوشت: قریب به دو ماه پس از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرد. او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را در این نشست تبیین کرد. رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود، از شهید رئیسی یادکرد و گفت: سال گذشته، رئیس‌جمهور خدمتگزار کشورم، ابراهیم رئیسی از همین سخن‌گاه با شما سخن گفت. او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد.

وی با بیان اینکه مردم ما در انتخاب من به شعار محوری «وفاق ملی» رأی دادند، به فرازی از فرمان امام علی (ع) خطاب به یکی از فرمانداران درباره رفتار درست با مردم اشاره و تصریح کرد: صلح و امنیت در جهان مستقر نخواهد شد، مگر اینکه حقوق همه انسان‌ها، جوامع و ملت‌ها در چهارچوب عدالت و انصاف رعایت شود. رئیس جمهور علت جنگ و خون‌ریزی در دنیای امروز را تجاوز به حقوق دیگران، نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها و تبعیض و نابرابری دانست و تأکید کرد: تا زمانی که بی‌عدالتی، ظلم، زیاده‌خواهی و فقر در جهان و منطقه حاکم باشد، جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.

پزشکیان با اشاره به اینکه من با برنامه‌ای مبتنی بر «اصلاحات»، «وفاق ملی»، «تعامل سازنده با جهان» و «توسعه اقتصادی» موفق شدم اعتماد هموطنانم را در پای صندوق‌ها جلب کنم، اظهارکرد: قصد دارم بنیان‌هایی استوار برای ورود کشورم به عصر جدید و نقش‌آفرینی سازنده و مؤثر در نظام در حال ظهور جهانی را پایه‌گذاری کنم، موانع و چالش‌ها را برطرف کنم و مناسبات کشورم را براساس ملزومات و واقعیت‌های دنیای امروز سازماندهی نمایم.

پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۴۰ هزار نیروی یمنی، سوری و عراقی منتظر اشاره سید حسن نصرالله» نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه هفته جاری حملاتی را علیه مردم و اعضای حزب‌الله لبنان آغاز کرد که از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، شدیدترین و گسترده‌ترین حملات علیه لبنان بود. این حملات تا جایی پیش رفت که یک نویسنده صهیونیست نوشته بود «بنیامین نتانیاهو» و کابینه‌اش «تروریسم دولتی» را از غزه و کرانه باختری به لبنان منتقل کرده است؛ البته این حملات خیلی سریع پاسخ‌های سنگین حزب‌الله را هم دریافت کرد، حملاتی که حیفا را دگرگون کرده و حتی قلب تل‌آویو را هم شکافت. البته به نظر می‌رسد این پاسخ‌ها تازه آغاز راه حزب‌الله است...

در حالی که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم آپارتاید، با اذعان به قدرت حزب‌الله لبنان، تأکید کرده است که «حزب‌الله امروز، حزب‌الله یک هفته پیش نیست»، روزنامه عبری‌زبان «ها آرتص» از گشوده شدن جبهه‌ای متفاوت علیه این رژیم به شدت ابراز نگرانی کرده و نوشته است که ارتش رژیم صهیونیستی نگران ورود حدود ۴۰ هزار نیرو از کشورهای عربی سوریه، عراق و یمن به جولان است. این نیروها آمده‌اند تا کنار حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی وارد نبرد شوند! این روزنامه عبری‌زبان به نقل از «برخی مسئولان امنیتی» رژیم صهیونیستی ادامه داد: «این نیروها در جولان منتظر صدور دستوری از نصرالله خواهند بود و با وجود اینکه آن‌ها از نیروهای ویژه نیستند اما شرایط همچنان نگران‌کننده است.»

همچنین هاآرتص به نقل از یک منبع عالی رتبه امنیتی دیگر نوشت: «حضور این نیروها بسیار خطرناک است؛ آن‌ها وارد سوریه خواهند شد تا به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کنند که هرگز حضور جنگجویانی در این منطقه را نخواهند پذیرفت، اسرائیل در جنگی است که می‌تواند به جنگ منطقه‌ای بسیار گسترده‌تری منجر شود.» این رسانه عبری به نقل از ارزیابی‌های نهاد امنیتی این رژیم ادامه داد حزب‌الله توانایی‌هایی در اختیار دارد که حوزه دریایی و آب‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند. همین‌طور منبع امنیتی یاد شده گفت که: «حزب‌الله هنوز توان شلیک ۱۰۰ هزار موشک به اسرائیل را دارد و نباید قدرت موشکی حزب‌الله را دست کم گرفت.»

پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است» نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌الله در لبنان را از جنس جهاد فی سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و تأکید کردند: به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرفِ جهاد فی سبیل‌الله بوده است و به توفیق الهی پیروز نهایی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌الله خواهند بود.

پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «شلیک هشدار علیه موساد» را برگزید و نوشت: پس از گذشت ۳ روز از آغاز جنگ لبنان، حزب‌الله صبح چهارشنبه از نخستین شلیک بالستیک خود به سوی رژیم صهیونیستی خبر داد. حزب‌الله لبنان یک روز پس از اعلام ورود رسمی به جنگ با اسرائیل به منظور دفاع مشروع از غزه و لبنان، با چند عملیات به پایگاه‌های نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی حمله کرد. حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات دفاعی خود علیه رژیم صهیونیستی طی ۲ مرحله پایگاه نظامی «دادو» ی ارتش رژیم اشغالگر در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. طی مرحله اول این عملیات ۵۰ موشک به سمت این پایگاه شلیک شد و دقایقی پس از حمله اول، حزب‌الله طی بیانیه‌ای از شلیک ۴۰ موشک دیگر به سوی این پایگاه خبر داد. این پایگاه که سال ۱۹۴۸ در زمان اشغال فلسطین تاسیس شده است در غرب شهر اشغالی صفد و ۱۲ کیلومتری مرز لبنان قرار دارد. شهرک صهیونیست‌نشین صفد نیز از روز گذشته تحت حملات راکتی و موشکی سنگین حزب‌الله لبنان قرار دارد و سیستم پدافند هوایی در این ناحیه به طور کامل از کار افتاده است. پایگاه دادو مقر فرماندهی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی است که مسئولیت اداره جنگ علیه لبنان و سوریه را بر عهده دارد.

پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «صدای ایران امروز» را برگزید و نوشت: مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰، دقیقه بامداد دیروز (چهارشنبه) نوبت به سخنرانی مسعود پزشکیان، ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل رسید. با توجه به خط مشی، تأکیدات و نیز ریل‌گذاری دولت چهاردهم به ویژه در عرصه سیاست خارجی، بسیاری از نگاه ها متوجه گفته‌های رئیس‌جمهور جدید بود تا از نگاه او درباره بحران ها و چالش های منطقه‌ای و جهانی آگاه شوند. همان‌طور که پیش‌تر هم قابل پیش‌بینی بود، رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی خود، ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه و لبنان، از آمادگی تهران برای ازسرگیری مذاکرات و پیش بردن سیاست تنش‌زدایانه با غرب گفت.

سخنرانی پزشکیان با یاد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید ایران، شروع شد و سپس ادامه داد: «من اینک برای اولین بار از جایگاه ریاست‌جمهوری اسلامی ایران با شما سخن می گویم. مردم ما در انتخاب من به شعار محوری وفاق ملی رأی دادند.» به گفته رئیس‌جمهور: «من با برنامه ای مبتنی بر اصلاحات، وفاق ملی، تعامل سازنده با جهان و توسعه اقتصادی، وارد کارزار انتخابات شدم و موفق شدم اعتماد هم‌وطنانم را در پای صندوق های رأی جلب نمایم. من قصد دارم بنیان‌هایی استوار برای ورود کشورم به عصر جدید و نقش‌آفرینی سازنده و مؤثر در نظام در حال ظهور جهانی پایه‌گذاری کنم، موانع و چالش ها را برطرف کنم و مناسبات کشورم را براساس ملزومات و واقعیت‌های دنیای امروز سازمان دهی نمایم.»

پزشکیان سخنانش را با اشاره به جنایات اسرائیل پی گرفت و یادآور شد: «مردم جهان در یک سال گذشته، ماهیت رژیم اسرائیل را دیده‌اند؛ دیده‌اند سردمداران این رژیم چگونه جنایت می کنند و در ۱۱ ماه بیش از ۴۱ هزار مردم بی گناه را در غزه به خاک وخون کشیدند که بیشتر زنان و کودکان بی گناه بوده اند. ولی به نسل‌کشی، کودک‌کشی، جنایت جنگی و تروریسم دولتی می گویند «دفاع مشروع»!

پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود تیتر «داده‌هراسی در ایران» را برگزید و نوشت: فرهاد نیلی، اقتصاددان، در میزگردی که با حضور رحمن قهرمان‌پور و به میزبانی «اکوایران» رسانه تصویری گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» برگزار شد، مهم‌ترین مسئله حوزه فناوری‌های نوین در کشور را «تنظیم‌گری داده» معرفی کرد. در این نشست که با موضوع بررسی کتاب «قدرت و پیشرفت؛ نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی» تالیف دارون عجم‌اوغلو برگزار شد، هر دو صاحب‌نظر پیام کتاب را از جنبه‌های متفاوت بررسی کردند و بر این نکته صحه گذاشتند که هم‌اکنون شاهد ظهور یک تکنولوژی تاثیرگذار و کلیدی در تاریخ بشر هستیم و نگرانی‌ها درباره آینده آن بجا و درست است. با این حال نیلی ضمن تایید اهمیت موضوعات مطرح‌شده در این کتاب تاکید کرد که مسئله فناوری‌های جدید در کشور ما هم‌اکنون جنس دیگری دارد. بر این اساس فقدان تنظیم‌گری صحیح در حوزه داده موجب هراس از پیگیری از سوی مقامات ناظر می‌شود و در نتیجه کسی جرات استفاده راهگشا از برخی داده‌ها را ندارد. این نگرانی‌ها نباید به قانون‌گذار این بهانه را بدهد که با استفاده از ابزار تنظیم‌گری، زمین بازی را به‌گونه‌ای تنظیم‌ کند که همچنان امکان فعالیت را از بازیگران سلب کند.

پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

کد خبر 793683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.