منشاء بسیاری از مشکلات استان اصفهان تمرکزگرایی است

استاندار اصفهان گفت: به تمرکززدایی و تفویض اختیار از مرکز به استان‌ها بی‌توجهی شده است از این رو منشاء بسیاری از مشکلات استان اصفهان تمرکزگرایی است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آلودگی هوا و فرونشست زمین از مهم‌ترین چالش‌های استان اصفهان هستند.

استاندار اصفهان گفت: کمبود منابع آبی یکی از معضلات اصلی استان است به نحوی که با سه میلیارد متر مکعب کسری آب‌خوان مواجه هستیم البته در راستای رفع این مشکل درصدد هستیم تا پروژه‌های تأمین آب استان را به مرحله اجرایی درآوریم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه تمرکزگرایی از مهمترین مشکلات کشور است، اظهار کرد: بسیاری از مسائل کشور به‌دلیل تمرکزگرایی با چالش مواجه شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حکمرانی متمرکز به قدری ادامه یافته که روند حرکت در بودجه نیز تمرکزگرایانه بوده است، گفت: به تمرکززدایی و تفویض اختیار از مرکز به استان‌ها بی‌توجهی شده است، حجم سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به قدری است که در برخی از شهرستان‌ها از جمله کاشان و آران و بیدگل با مشکل کمبود نیروی فعال در حوزه صنعت مواجه هستیم اما نبود اختیارات در استان، چالش‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

گفتنی است شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل باحضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس قوه مقننه بمنظور حضور در کنگره بزرگداشت علی بن محمد الباقر (ع) صبح امروز به کاشان، سفر و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در نشست شورای اداری مشترک این شهرستان کاشان و آران و بیدگل حضور یافت.

کد خبر 791686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.