نقطه روشن المپیاد کلید زدن آن است

مربی هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: نقطه روشن المپیاد کلید زدن آن است و باید توجه داشت که خیلی از نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، خانواده و جامعه باید به کمک بیایند تا بتوانیم در آینده بچه‌ها اثرگذاری مثبت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ساعت‌های پایانی المپیاد نوجوانان فیلمساز در حال تدوین کار خود هستند و مشتاقانه منتظر کامل شدن فیلم خود هستند؛ برای تدوین پای سیستم جمع شده‌اند و نظرات و تغیراتی که باید در فیلم اجرا شود را بیان و اجرا می‌کنند.

در همین حال و هوا به سراغ مربی تیم مریم بحرالعلومی رفتیم و به گفت‌وگو پرداختیم؛ مریم بحرالعلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: المپیاد فیلم‌سازی هشت ساله است در همین راستا نباید بحث کیفی روی آن داشته باشیم چراکه این اتفاق آن‌قدری بزرگ و روبه جلو است که از اساس طبیعتاً هر حرکت بزرگی چالش‌ها، مزیت‌ها و معایب خود را دارد؛ اما به طور کلی ما با یک برخورد تازه روبه‌رو هستیم و می‌توان گفت که هشت سال برای هیچ فرآیند و رخداد فرهنگی هنری‌ای کافی نیست که بخواهیم به نقاط قوت آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه تلاش المپیاد بر این است که سال به سال بهتر شده و بر محاسن آن افزوده شود، ادامه می‌دهد: به واسطه اینکه سال گذشته در المپیاد حضور داشتم، شاهد رشد آن بودم و قدم یک‌ساله روبه جلو را حس کرد و امیدوار هستم در سال‌های آینده آهسته و پیوسته این اتفاقات روشن در بهبود برگزاری و بهتر شدن آن را شاهد باشیم.

مربی هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران تصریح می‌کند: چه بخواهیم و نخواهیم نسل نوجوان آینده سازان کشور هستند و در مسیر حرفه‌ای سینما و در آینده نه چندان دور با دست به دست کردن باید این حوزه را تحویل این نسل تازه نفس بدهیم در همین راستا می‌توان تأثیر آن را شاهد بود و چه خوب که بتوانیم برنامه‌های جامع‌تری را برای این نسل رقم بزنیم.

وی می‌افزاید: نقطه روشن المپیاد کلید زدن آن است و باید توجه داشت که خیلی از نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، خانواده و جامعه باید به کمک بیایند تا بتوانیم در آینده بچه‌ها اثرگذاری مثبت داشته باشیم چراکه گاهی اوقات صرفاً تأیید و تکذیب شاید بتواند تأثیرگذار باشد اما درست و غلط بودن آن را چه کسی تضمین می‌کند؟ از این رو حضور در این المپیاد و انتخاب بچه‌ها اگر به درستی اتفاق نیفتد ممکن است اتفاقاً خیلی برای آینده آن‌ها تخریب کننده باشد.

نقطه روشن المپیاد کلید زدن آن است

بحرالعلومی می‌گوید: در ایران ظرفیت قابل‌توجهی برای سینما وجود ندارد و اینکه یک المپیاد و جشنواره بین‌المللی داشته باشیم و صرفاً برای آن‌ها آثاری تولید کنیم کافی نیست؛ در همین راستا باید در این حوزه ریشه‌یابی انجام دهیم چراکه خیلی بیش از اینها به آثار فرهنگی و هنری در سینما نیاز داریم.

وی اظهار می‌کند: امروزه شاهد آثار تولیدی‌ای هستیم که با عدم آگاهی خانواده‌ها و دستگاه‌های آموزشی و پرورشی، بچه‌ها به سالن سینما می‌روند و فیلمی که برای آن‌ها ساخته نشده را می‌بیند و این ضد فرهنگ است؛ اینکه صرفاً برای آثار خود رده سنی مشخص کنیم اما از ورود بچه‌ها جلوگیری نشود و فرهنگ‌سازی و گفت‌وگو و کار اجرایی با آن صورت نگیرد، فایده ندارد.

مربی هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران ادامه می‌دهد: از آنجایی که تعداد تولیدات ویژه کودکان و نوجوانان پایین است و از طرفی فرزند می‌خواهد به سینما برود، خانواده‌ها ناچار هستند فیلمی را ببینند که نباید فرزند ببیند.

وی تصریح می‌کند: امکان بررسی چالش‌ها و رسیدگی به آن در سینما فراهم است و امیدوار هستیم محیط این کار به یک شرایط کمی و کیفی خوبی برسد تا روزی را ببینیم که بچه‌ها اصلاً فرصت نکنند فیلم‌هایی که برای آنها ساخته نشده یا حداقل درباره مسائل آنها ساخته نشده را ببینند. همچنین چه بسا باید برای افزایش آگاهی و… خانواده‌ها کار تولید کنیم تا با استفاده از شبهه مهربانی موجب عدم استقلال، انگیزه و مسیری که نوجوانان برای آرزو خود انتخاب می‌کنند نشوند.

نقطه روشن المپیاد کلید زدن آن است

در اپلیکیشن شاد با المپیاد فیلم‌سازی آشنا شدم

در ادامه النا ملکی شرکت‌کننده شهرستان صحنه استان کرمانشاه اظهار می‌کند: از کودکی به انیمیشن و فیلم سازی علاقه داشتند و سعی می‌کردم خودم بسازم، تدوین، دوبله و صداگذاری را انجام می‌دادم؛ در همین راستا زمانی که در فضای مجازی و اپلیکیشن شاد با هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران آشنا شدم برای شرکت در آن ثبت‌نام کردم و به اینجا آمدم.

وی ادامه می‌دهد: حس خوبی دارم که می‌توانم مستعدتر و با قدرت به کار خود ادامه بدهم و به پیشرفت خود امیدوارم هستم.

شرکت کننده هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با بیان اینکه المپیاد فیلم‌سازی در آینده من تأثیرگذار است، تصریح می‌کند: اینکه از سن کم کارم را پیدا می‌کنم و استعداد خود را کشف می‌کنم برای من ارزشمند است و دوست دارم تا بزرگسالی این حرفه را ادامه بدهم.

وی می‌افزاید: المپیاد امسال خیلی عالی در قدرت و امکانات و مربیان آن خیلی خوب بودند.

المپیاد راهگشای مسیر ما شد

همچنین هانا قربانی از کردستان اظهار می‌کند: از رویکرد خوب المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران خبر داشتم در همین راستا هنگامی که خبر المپیاد را از فضای مجازی دیدم، فیلم خود را برای آن ارسال کردم و امیدوار بودم که بتوانم حضور یابم.

وی ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه در خانواده‌ای هنری بزرگ شدم، همیشه سر صحنه بودم و بازیگری انجام می‌دادم باعث شد به این سمت بیایم و علاقه‌مند به سینما شوم.

شرکت کننده هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با بیان اینکه خوشحال هستم اولین تجربه کارگردانی خود را سپری کردم، تصریح می‌کند: استفاده از اساتید با تجربه راه‌هایی را برای ما باز کرد که چاره گشا و کمک کننده بود، همچنین حضور در صحنه باعث شد که الان بتوانیم خیلی بهتر فعالیت و مدیریت کار را انجام دهیم.

وی می‌افزاید: نقاط قوت المپیاد زیاد بود به طوری که نقاط ضعف آن به چشم نمی‌آیند و از دست‌اندرکاران آن ممنون هستم.

از الان برای ایده المپیاد سال آینده فکر می‌کنم

از طرفی حسنا سراجچی از همدان اظهار می‌کند: از بچگی دوست داشتم ماجراهای جدیدی را تجربه کنم، یک شخصیت خیالی و داستانی را خودم خلق کنم، سرزمین‌های جدیدی را بسازم و برای مدتی در آنها و خیالم زندگی کنم؛ در همین راستا از یک جایی به بعد دیدم که می‌توانم خودم داستان‌هایم را به کمک عناصر بصری به تصاویر بکشم.

وی با بیان اینکه کار قوی‌ای برای المپیاد ارسال کردم و منتظر خبر قبولی خود بودم، ادامه می‌دهد: المپیاد تجربه‌ای بود که می‌خواستم آن را تجربه کنم چرا که آینده خودم را در نقش یک فیلمنامه نویس می‌بینم و می‌خواستم صحنه و نقش‌های مختلف را تجربه کنم. و الان دارم برای ایده المپیاد سال بعد فکر می‌کنم.

نقطه روشن المپیاد کلید زدن آن است

به گزارش خبرگزاری ایمنا، المپیاد هرساله با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و این نقطه امیدی برای آینده سینمایی ایران خواهد بود.

حضور پرشور نوجوانان و علاقه‌مندان به سینما، امید به آینده سینمای ایران زمین را روشن‌تر می‌کند.

کد خبر 791344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.