نسل جدید ایستگاه‌های دوچرخه در شهر اصفهان فعال می‌شود

شهردار اصفهان گفت: نسل جدید ایستگاه‌های دوچرخه با دارا بودن دوچرخه‌های هوشمند از مهر سال جاری در این کلان‌شهر فعال می‌شود و شهروندان می‌توانند دوچرخه‌ها را با استفاده از کارت ملی یا اصفهان کارت به‌صورت هوشمند دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ در حاشیه سی‌ونهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آئین آغاز فعالیت ستاد مهر شهر اصفهان و رونمایی از تجهیزات جدید ترافیکی اظهار کرد: به روال هر سال ستاد مهر از ماه‌ها قبل تشکیل شده است، در این راستا پیش‌بینی شد روز اول مهر استفاده از اتوبوس و مترو رایگان باشد.

وی با اشاره به اینکه ساعت ورود دانش‌آموزان به مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش گونه‌ای تنظیم شده است که تراکم تردد در شهر نداشته باشیم، افزود: ساعات فعالیت ادارات در سراسر کشور نیز شناور شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌ها برای مهر اضافه شده و حدود ۹۰۰ ناوگان اتوبوس در مدار خدمت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: نسبت به ماه‌های قبل ۱۰۰ اتوبوس به تعداد ناوگان اضافه شده است که پیش‌بینی می‌شود بتوانیم مهر خوبی داشته باشیم و مشکلی در حوزه حمل‌ونقل نداشته باشیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه گام به گام به سمت هوشمندسازی می‌رویم و تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در ستاد مهر از سال گذشته آغاز شده و امسال بدون اختلال و مشکل انجام شد، ثبت نام سرویس مدارس بود که در «سامانه سفیر مهر» اجرایی شد؛ در این راستا اولیای دانش آموزان و رانندگان سرویس از این اقدام رضایت داشتند و به‌طور قطع دانش آموزان هم از خدمات بهتر استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در سطح شهر که منشأ آلایندگی و بعضی تصادفات بود، حمل‌ونقل خودروهای سنگین است که با کمک پلیس راه و سازمان مدیریت بار تا حد زیادی این مشکل با فعال شدن معاینه فنی و مدیریت ورود و خروج آن‌ها به شهر برطرف شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نسل جدید ایستگاه‌های دوچرخه با دارا بودن دوچرخه‌های هوشمند در شهر فعال می‌شود، در این راستا این اقدام به‌صورت آزمایشی از مهر آغاز می‌شود و به‌تدریج در سطح شهر اضافه خواهد شد و شهروندان می‌توانند دوچرخه‌ها را با استفاده از کارت ملی یا اصفهان کارت به‌صورت هوشمند دریافت کنند.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه ارتباط شهرداری و پلیس راهور بسیار خوب است و در پروژه‌های عمرانی شهر کنار هم قرار دارند، گفت: یکی از مصادیق کنار هم بودن ما در ارتباط با پل صاحب روضات بود؛ پروژه عمرانی که بی‌سابقه بود و حدود ۴۸ ساعت هر محور را با اینکه عملیات عمرانی داشت، آماده کردیم، بدون آنکه راه‌بندان ایجاد شود.

کد خبر 791236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.